Tekis mieli jättää ristiäiset väliin, kun ei meitä ole edes kutsuttu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höperö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei nyt voi sanoa että useasti olisimme sellaisessa tilanteessa olleet, että asiasta olisi puhuttu.

Enpä ole hoksannut takertua tuohon sivulauseeseen aiemmin, tänään aloin pohtia koko juhlia ja sitä, voimmeko vaan mennä sinne - että onko se sivulauseen maininta ollut se kutsu. Että miksi helkutissa ei voi sen vertaa vaivautua, että sanois ihan suoraan asiasta, kertois ajankohdan (kellonaika epäselvä siis) yms.?! Minkä takia meidän pitäisi asiaa alkaa selvittää, luulisi että juhlan järjestäjät sen hoitavat jos meidätkin mukaan haluavat.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Höperö:
Meillä olisi eräiden läheisten lapsen ristiäiset nyt kohta puolin,
mutta eipä meitä ole "kutsuttu".

Siis nämä vanhemmat ovat luetelleet meidän kuullen nimiä, keitä ristiäisiin on tulossa, ja ovat sanoneet myös meidän nimet. Mutta niin sanottu kutsu (suullinenkaan) on saamatta.

Olen ehkä pikkumainen, mutta mulla jotenkin ärsyttää tuollainen.
Mun mielestä olisi fiksua kutsua meidät myös ihan kunnolla, eikä automaattisesti olettaa että tottahan me tulemme ja varsinkin sillä perusteella, että ovat luetelleet meidät vieraiden joukkoon.

Tekisi mieli olla kokonaan menemättä. :|

Ehkä niillä on sen vauvan ja perheen kanssa vähän muutakin mietittävää ja kestämistä kuin muodolliset kutsut. Kun kerta kummeiksi kutsuneet, niin sehän on selvä että te olette kummeja, ette "kutsuvieraita" Eihän pappiakaan kutsukortilla kutsuta vaan tajuaa tulla kutsumattakin. Mua suututti kun lapset oli aivan pieniä ja sitten sukulaiset alkoi osoittamaan mieltä meille illoin mistäkin unohduksesta ja virheestä. Oltiin kyllä silloin niin tosi väsyneitä ja lasten kanssa oli arki yhtä työtä, vaan sitä kukaan ei ymmärtänyt. Millon appivanhemmat saattoi pitää 2kk mykkäkoulua ja syyksi selvisi esim. emme lasten syntymäpäivillä muistettu ottaa heistä valokuvia kun muistakin oli.

En ole puhunut MUODOLLISISTA kutsuista, vaan kutsusta ylipäätään - sitä, että sanoisivat suoraan että tervetuloa silloin ja silloin! EMME OLE KUMMEJA.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
siis pakosti olette jos olette ennen ristiäisikin tapaillet monesti. Eikö tässä maailmassa voi mitään enää tehdä ilman virallista kutsua? Minusta on ap:lta aika kakkamaista käytöstä kyllä nyt. miksi et voinut sanoa siinä kun he sanoivat: "ne ja ne tulee ja sitten tekin tulette"- että "aijaa voi kiitos kutsusta, monelta ne ovatkaan"-jne.
Minusta turhaan kiukuttelet ja vaikeutat asiaa, saako kysyä miksi?

Ei kai tässä nyt mistään virallisesta ollut kyse eli kutsukortti postitse,vaan käsittääkseni siittä että ap:lle SELKEÄSTI sanottaisiin että tervetuloo sillon ja sillon!!
Mielestäni olisi aika urpomaista sanoa vaikkapa kaverille joka kertoo ristiäisvieraista mainitsematta mua,että "KIITOS KUTSUSTA!" :headwall: :headwall:

ja olisit hyvin voinut halutessasi tarttua tuohon sivulauseeseen jossa todettiin, että tekin tulette kastejuhlaan. Et vain halunnut koska haluat jättää ne väliin. Nyt vain yrität päästä pälkähästä ja perustella tod. näk. puolisollesi (jonka sukulaisia nämä lapsen perhe varmasi on) että ette mene kun ei ole kutsua. Minusta on normaalia olettaa että lähisuku tulee (veljet, siskot perheineen) ilman kutsuakin. Minä kutsun kyllä kortilla, mutta ymmärrän pirun hyvin myös niitä jotka pitää itsestään selvänä että tullaan.

Mites ap, tuliko miehen sisarukselle kenties vauva sukupuolella jota teiltä ei löydy? Vai löytyykö teiltä vauvaa vielä ollenkaan. Anteeksi mutta minusta kuullostat lapselliselta ja mustasukkaiselta (jostain tähän kastejuhla- asiaan nyt liittyen).

Siis nämä vanhemmat ovat luetelleet meidän kuullen nimiä, keitä ristiäisiin on tulossa, ja ovat sanoneet myös meidän nimet. Mutta niin sanottu kutsu (suullinenkaan) on saamatta.

Mun mielestä olisi fiksua kutsua meidät myös ihan kunnolla, eikä automaattisesti olettaa että tottahan me tulemme ja varsinkin sillä perusteella, että ovat luetelleet meidät vieraiden joukkoon.

Ehkä niillä on sen vauvan ja perheen kanssa vähän muutakin mietittävää ja kestämistä kuin muodolliset kutsut. Kun kerta kummeiksi kutsuneet, niin sehän on selvä että te olette kummeja, ette "kutsuvieraita" Eihän pappiakaan kutsukortilla kutsuta vaan tajuaa tulla kutsumattakin. Mua suututti kun lapset oli aivan pieniä ja sitten sukulaiset alkoi osoittamaan mieltä meille illoin mistäkin unohduksesta ja virheestä. Oltiin kyllä silloin niin tosi väsyneitä ja lasten kanssa oli arki yhtä työtä, vaan sitä kukaan ei ymmärtänyt. Millon appivanhemmat saattoi pitää 2kk mykkäkoulua ja syyksi selvisi esim. emme lasten syntymäpäivillä muistettu ottaa heistä valokuvia kun muistakin oli.

Ai löytyi kohtalotoveri. Meillä myös elämäni työteliäin ja raskain aika oli muutama vuosi toisen lapsen syntymästä. Sen sijaan että tarjottaisiin apua, alkoi appivanhemmilta ihmekiusanteko. Mulla oli myös jonkinlaista baby bluesia kun muistan miettineeni kaipaisiko mua ja vauvaa kukaan jos kävelisimme tuonne veteen.
Miksi toisten (lastemme isovanhempien) pitää alkaa lapsiksi silloin kun on oikeita pieniä lapsia ja väsymys valtava...

ja olisit hyvin voinut halutessasi tarttua tuohon sivulauseeseen jossa todettiin, että tekin tulette kastejuhlaan. Et vain halunnut koska haluat jättää ne väliin. Nyt vain yrität päästä pälkähästä ja perustella tod. näk. puolisollesi (jonka sukulaisia nämä lapsen perhe varmasi on) että ette mene kun ei ole kutsua. Minusta on normaalia olettaa että lähisuku tulee (veljet, siskot perheineen) ilman kutsuakin. Minä kutsun kyllä kortilla, mutta ymmärrän pirun hyvin myös niitä jotka pitää itsestään selvänä että tullaan.

Mites ap, tuliko miehen sisarukselle kenties vauva sukupuolella jota teiltä ei löydy? Vai löytyykö teiltä vauvaa vielä ollenkaan. Anteeksi mutta minusta kuullostat lapselliselta ja mustasukkaiselta (jostain tähän kastejuhla- asiaan nyt liittyen).

Ääh, en jaksa edes vastata sulle, kun jankkaat ihan vääristä asioista.
Olet siis täysin hakoteillä noiden tulkintojes kanssa.

Mutta sen verran, että en yksinkertaisesti hoksannut silloin tarttua siihen sivulauseen oljenkorteen. Ja oletin, että meidätkin nyt kutsutaan ihan "kunnolla", kuten muihinkin juhliin. Siis selkeästi, ei mitään "arvaa oliks tää kutsu" -leikkejä...

Joillekin muuten ehkä voikin olla automaattinen selviö, että sisarukset tulee ristiäisiin, joillekin ei. Älä siis yleistä, pliis. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
siis pakosti olette jos olette ennen ristiäisikin tapaillet monesti. Eikö tässä maailmassa voi mitään enää tehdä ilman virallista kutsua? Minusta on ap:lta aika kakkamaista käytöstä kyllä nyt. miksi et voinut sanoa siinä kun he sanoivat: "ne ja ne tulee ja sitten tekin tulette"- että "aijaa voi kiitos kutsusta, monelta ne ovatkaan"-jne.
Minusta turhaan kiukuttelet ja vaikeutat asiaa, saako kysyä miksi?

Ei kai tässä nyt mistään virallisesta ollut kyse eli kutsukortti postitse,vaan käsittääkseni siittä että ap:lle SELKEÄSTI sanottaisiin että tervetuloo sillon ja sillon!!
Mielestäni olisi aika urpomaista sanoa vaikkapa kaverille joka kertoo ristiäisvieraista mainitsematta mua,että "KIITOS KUTSUSTA!" :headwall: :headwall:

Niin, siis kaveri kyllä manitsi ap:n ristiäisvieraista puhuttaessa. Mutta se, ettei kellonaikaa ole mainittu, kertoo kyllä kutsujasta ainakin sen ettei osaa edes alkeellisimpiakaan käytöstapoja. Jos haluaa toisen tosiaan kutsua juhliinsa, niin kertoo tälle juhlien tarkan ajankohdan! En mä ainakaan tolla perusteella vielä paikalle menis, varsinkin kun en edes tiedä että koska sinne pitäis mennä. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Ääh, en jaksa edes vastata sulle, kun jankkaat ihan vääristä asioista.
Olet siis täysin hakoteillä noiden tulkintojes kanssa.

Mutta sen verran, että en yksinkertaisesti hoksannut silloin tarttua siihen sivulauseen oljenkorteen. Ja oletin, että meidätkin nyt kutsutaan ihan "kunnolla", kuten muihinkin juhliin. Siis selkeästi, ei mitään "arvaa oliks tää kutsu" -leikkejä...

Joillekin muuten ehkä voikin olla automaattinen selviö, että sisarukset tulee ristiäisiin, joillekin ei. Älä siis yleistä, pliis. :)

Niin, jos kerran teidät on aiemminkin juhliin kutsuttu ja nyt ovat muutkin kutsun saaneet..

Jos Ap et voi kysyä suoraan, mikä nyt olisi se helpoin ja järkevin konsti, niin voisithan kenties muiden sukulaisten kautta yrittää urkkia, onko teitä ajateltu kutsua.

En ole puhunut MUODOLLISISTA kutsuista, vaan kutsusta ylipäätään - sitä, että sanoisivat suoraan että tervetuloa silloin ja silloin! EMME OLE KUMMEJA.

Aijaa käsitin niin että olette kummeja. Käsitin omiani :D Me kun emme kummeja kutsuneet niin tuli tietysti mieleen se. Mutta jos olette läheisiä niin on tuokiusallinen tilanne sitten jos ette kutsua saanut, ei tiedä pitäisikö mennä vai jäädä menemättä. Vihjaskaa heille, että ollaanko tervetulleita vai ei, uskon että se on vauva voinut pistää päät sekaisin ja ei tule ajatelleeksi välttämättä kaikkein terävimmin. Tai sitten on vaan huonoa käytöstä, oikaiskaa niin pääsette helpommalla, ei tarvitse lapsen ristiäisiä käyttää näpäytyksenä :) Me kun ollaan noita näpäytyksiä koettu, ja oltu ihan suu auki välillä mistä taas tuulee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ai löytyi kohtalotoveri. Meillä myös elämäni työteliäin ja raskain aika oli muutama vuosi toisen lapsen syntymästä. Sen sijaan että tarjottaisiin apua, alkoi appivanhemmilta ihmekiusanteko. Mulla oli myös jonkinlaista baby bluesia kun muistan miettineeni kaipaisiko mua ja vauvaa kukaan jos kävelisimme tuonne veteen.
Miksi toisten (lastemme isovanhempien) pitää alkaa lapsiksi silloin kun on oikeita pieniä lapsia ja väsymys valtava...

Niinpäja tuokin esimerkki oli heiltä vain yksi. Olisi lisääkin kerrottavaa mutta on niin älyttömiä juttuja näistä osa, että hyvä että kukaan ymmärtäisikään. Mutta tähän ollaan nyt totuttu, tiedän että virheitä meissäkin kun siinä arjen keskellä ei aina edes ymmärretty toimia parhaimmalla mahdollisella tavalla. Ei ymmärretty mistä tuulee ja toiset pitää mykkäkoulua, saatiin aikamme miettiä ja mennä itse anelemaan anteeksi ja selitellä.

Just! Tänään sitten saimme asiaan lisäselvyyttä. Tosin ei mitään mieleistä sellaista - niin ja se kellonaikakin on yhä epäselvä.

Tuli viesti, että "niin päätettiin just että sä kuvaat ristiäiset! T: *****"

PASKANMARJAT!!!! Jumalauta, että nyt mulla todella keitti yli. Käskytetään ja oletetaan aina vaan, että kyllähän minä, "tietenkin".

Oletko mustasukkainen vauvasta vai mistä moinen pelleily johtuu?

Anteeks kuinka? :D
Miksi mä toisten vauvasta olisin mustasukkainen?
Ja mikä pelleily - ihmettelen, miksei meitä ole kutsuttu ja pohdin, voiko juhlat näin ollen jättää väliin.

Olet heidän kanssaan jonkin verran tekemisissä, koska olet kuullut ilmeisesti useasti kerrottavan ketä tulee juhliin.

Onhan se nyt melkoista pelleilyä, jos ei saa suuttaan auki, vaikka näkee usein, tai jos ei itse osaa puhua, tai ei halua, tai on siihen liian ylpeä, ei voi pyytää miestään soittamaan siskolleen tai äidillleen ajan varmistamiseksi. Jos et muka sitä ole kuullut, vaikka vieraslistat olet.

Mistä sä päättelet, että kyse on miehen siskosta? ;)
Niin ja niin hyvä kuulo tai ajatustenlukutaito mulla ei valitettavasti ole, että saisin selville kellonajan, kun siitä ei ole meidän kuullen kertaakaan mainittu.

Ei mulla ole mitään tarvetta alkaa kysellä, että milloin nuo juhlat ovat.
Mikä siinä on useimmille teistä niin kamalaa ja vaikeaa? :o

Todennäköisesti on kyse miehesi sukulaisesta... oman sukusi kanssa olisit asian selvittänyt jo ajat sitten. Tai sitten kyseessä on hemmotellun pikkusiskosi ensimmäisen lapsen ristiäiset... oletko jäänyt kakkoseksi?

Kuullostat pikku-prinsesalta, jota on syystä tais toisesta kohdelta omasta mielestään vääääärin... niin kaunaista ja temppuilevaa tekstisi on :D

Oletko mustasukkainen vauvasta vai mistä moinen pelleily johtuu?

Anteeks kuinka? :D
Miksi mä toisten vauvasta olisin mustasukkainen?
Ja mikä pelleily - ihmettelen, miksei meitä ole kutsuttu ja pohdin, voiko juhlat näin ollen jättää väliin.

Olet heidän kanssaan jonkin verran tekemisissä, koska olet kuullut ilmeisesti useasti kerrottavan ketä tulee juhliin.

Onhan se nyt melkoista pelleilyä, jos ei saa suuttaan auki, vaikka näkee usein, tai jos ei itse osaa puhua, tai ei halua, tai on siihen liian ylpeä, ei voi pyytää miestään soittamaan siskolleen tai äidillleen ajan varmistamiseksi. Jos et muka sitä ole kuullut, vaikka vieraslistat olet.

Mistä sä päättelet, että kyse on miehen siskosta? ;)
Niin ja niin hyvä kuulo tai ajatustenlukutaito mulla ei valitettavasti ole, että saisin selville kellonajan, kun siitä ei ole meidän kuullen kertaakaan mainittu.

Ei mulla ole mitään tarvetta alkaa kysellä, että milloin nuo juhlat ovat.
Mikä siinä on useimmille teistä niin kamalaa ja vaikeaa? :o

Todennäköisesti on kyse miehesi sukulaisesta... oman sukusi kanssa olisit asian selvittänyt jo ajat sitten. Tai sitten kyseessä on hemmotellun pikkusiskosi ensimmäisen lapsen ristiäiset... oletko jäänyt kakkoseksi?

Kuullostat pikku-prinsesalta, jota on syystä tais toisesta kohdelta omasta mielestään vääääärin... niin kaunaista ja temppuilevaa tekstisi on :D

Hitsit, nyt sulla kyllä meni arvailut ihan mönkään! ;)

Niin ja sainpahan selvyyden, että kyllä meidät sinne juhliin ainakin "halutaan"..

Onko sinulla itsetunto-ongelmia?

Ei ole - kysymyksesi ei liity asiaan millään tavalla, vaikka siellä ennustajaellit yrittävät keksiä mulle jonkinlaista tarinaa. ;) En jaksa nyt turhia jaaritteluja, tulin vain päivittelemään tilannetta. =)

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
miks pitää saivarrella??

tiedät että teidät on kutsuttu vaikka sitä ei ole päin naamaan sanottukkaan.

Minä en ainakaan mene ikinä juhliin, jos ei tule selkeää, mielellään kirjallista kutsua. Tekstiviestillä ihan turha kutsua, puhelimella kutsuttuna voisin nippa nappa vaivautua.

Ihmisillä ei ole enää mitään tapoja nykyään, vierailut perutaankin vain tekstiviestillä, todella moukkamaista!

Mikä kirjallisten kutsujen lähettämisessä on niin vaikeaa???

Mä olen kanssa tässä miettinyt että kutsutaako meidät ristiäisiin vai ei... Päivän tedän, muten mitään muuta. Ehkä ei sitten oo kutsuttu. No, onhan sinne nyt reilu 2 vk, mutta kuitenkin olis jo kiva tietää kutsutaanko vai ei...

Alkuperäinen kirjoittaja Iituliina:
Mä olen kanssa tässä miettinyt että kutsutaako meidät ristiäisiin vai ei... Päivän tedän, muten mitään muuta. Ehkä ei sitten oo kutsuttu. No, onhan sinne nyt reilu 2 vk, mutta kuitenkin olis jo kiva tietää kutsutaanko vai ei...

onko kutsuttu jo?

Alkuperäinen kirjoittaja päivien viemää:
Jos en saisi kutsua ristiäisiin suullisesti tai kirjallisesti en menisi sinne ollenkaan.
Ei se ole mikään kutsu jos vanhemmat ovat jollekkiin muulle sanonut teidän kutsuttavan ristiäisiin.

Ihan siis meidän kuullen ovat vanhemmat ristiäisistä ja vieraista puhuneet, ja meidän kuullen myös meidän nimet maininneet.
Mutta jos oikein pilkkua viilataan, niin eihän sellainen ole kuitenkaan kutsu. Jos olisin vaikka tyhmempi, niin enhän välttämättä osaisi tulkita noista puheista, että me olemme todella tervetulleita. :saint:

En minäkään pilkkua viilaa mutta kutsu on tultava, muuten en mene.

Ei kait kukaan nyt mee jos ei edes kutsuta herranjumala. Mulle annettiin ymmärtää,että voin tulla mut ei suututa jos en tuu eli kautta rantain Pysy poissa. Ei oo pelkoa että edes tulisin minnekään.

Yhteistyössä