Teki mies sitten ihan kaveritempun!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bumbah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

bumbah

Jäsen
04.06.2007
936
1
16
Meillä on sellanen tapa että miehen iltavuoroviikolla nukutaan pitkään vuoroaamuina. Tänään oli sitten miehen vuoro herätä ja heräsikin pojan kanssa seitsemältä. Mä sitten heräilin puoli kymmenen aikaan ja ihmettelin kun oli niin hiljaista,siinähän ukko koisas vieressä ja poika sängyssä!! Oli sitten laittanu pojan "päikkäreille" jo yhdeksältä,toisin sanoen nukuttamalla nukuttanut kun pojan päikkäriaika on yhdestä kolmeen |O |O Mitään ei ollu saanu aikaseks hereillä ollessaan,sitten suvaitsi puoli kahdentoista aikaan herätä omilta uniltaan,istui koneella juoden kahvia ja lähti puoli yhdeltä töihin. Kivat sille,täällä mulla on väsynyt poika jota ei voi laittaa nukkumaan koska sitten kukkuisi puolille öin. Ei saanut äijä laitettua edes omia aamupala-astioitaan koneeseen,siihen jätti levälleen pöydälle. Vetäs vaan takin niskaan ja sano että "moro,mä lähen nyt!"

Syyt,miksi mua raivostuttaa:

a) Pojan rytmi on ihan sekasin
b)äijä ajatteli vaan omaa napaansa,lapsen päivärytmistä viis
c) ei välittänyt hevonv***uakaan siitä,että mä jään tänne illaksi yksin kiukkusen pojan kanssa siivoamaan sen boksereita lattialta
d) ei yksinkertaisesti ymmärrä tehneensä mitään väärää

Ja nyt sellaset kommentit että "ei miehen tartte tehdä kotitöitä,sehän käy töissä" voi painua sinne mihin ei aurinko paista.Tää ei oo mikään hotelli.

Kiitos kun sain avautua :flower:

Mulla on ihan samanlainen mies, paitsi että se ei kyllä ikinä annakaan minun nukkua aamulla pitkään :laugh: Mutta noin periaatteessa toimisi todennäköisesti juuri noin. Ja sitten vielä jotkut väittää että ne miehet muuttuu kun niille antaa enemmän vastuuta, joopa joo. Ne saa vaan enemmän vahinkoa aikaan, helpompaa tehdä kaikki itse kun korjailla toisen perästä :whistle:

Tutun kuulosta ;)
Mun mies saattas tehdä jotain tollasta kanssa..eikä noi mitään kuolemansyntejä ole mutta ymmärrän että vissyttää. Ei lapsen rytmiä tartte sotkea..ja kyllä vois jotain yrittää vähän tehdä ennen ku töihin lähtee että toisella ei oo niin paljon tekemistä lapsen lisäksi.
Voin kuvitella että pahana päivänä mun mies vastais noihinki vaan että "älä marmata" :kieh: EIKÄ esim "sori väsytti niin tultiin nukkuu" tai "sori kun en jaksanu mitään tehdä mutta huomenna teen" jne. Eli siis suomeks jonkinsortin SOVITTELUA :/
Kyllä ne vaan on juntteja välillä..huoh!!

Inhottavaa käytöstä mieheltä! Mistä ihmeestä näitä sikiää... Kun tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus, että ukot tekevät tällaista.

Mulle on tainnut osua aika valioyksilö...

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
miten ihmeessä se on saanut pojan väkisin nukutettua ysiltä, jos lasta ei kerran oo yhtään väsyttäny???

Heleposti. On ottanut syliin,lämmittänyt maitoa,lauleskellut ym..kyllä se aika hyvin tollaseen nukahtaa. Joskus iltaisin jos poika ei meinaa nukahtaa niin mies ottaa sen syliin istumaan ja laittaa Babarin pyörimään niin uni tulee alta aika yksikön. *muoks Ja kyllähän mullakin kestää aamuisin vähän aikaa ennen kuin käynnistyn täysillä,miks ei sama juttu lapsillakin. Sen takia ollaankin aamupäivästä yritetty aina touhutta kaikenlaista eikä vaan möllöttää niin päiväunet sattuu sit kohilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
miten ihmeessä se on saanut pojan väkisin nukutettua ysiltä, jos lasta ei kerran oo yhtään väsyttäny???

Heleposti. On ottanut syliin,lämmittänyt maitoa,lauleskellut ym..kyllä se aika hyvin tollaseen nukahtaa. Joskus iltaisin jos poika ei meinaa nukahtaa niin mies ottaa sen syliin istumaan ja laittaa Babarin pyörimään niin uni tulee alta aika yksikön.

no jos lasta kerran väsyttää niin eikö se voi nukkua? mitäs mä nyt taas missaan...?

Siis mitä ihmettä.. Pakko sanoo! Siis sun mies menee iltaan töihin ja ite oot kotona lapsen kanssa? Ja se vaadit sun mieheltä, että sen täytyy herätä aikaisin hoitamaan lastanne, vaikka sä sen kanssa oot kotona lopun iltaa?? Voi jumankauta! Kai se nyt saa aamulla nukkua kun on illalla töissä.. Ikinä en tollasta mieheltäni vaatisi.

Itse oon tajuttoman väsynyt aamulla iltavuoron jälkeen ja ottais kyllä vähän päähän, jos joku urputtais ja käskis herään aikasin vaikka ite makaa kotona koko illan.. Ihan naurettavaa! Kävisitte joskus ite töissä!

Ja mä kuolisin jos joutuisin herää seittemältä!!!! :o

Revi kuule siitä huumoria, että mullapa soi kello viitenä aamuna viikossa 4.50 ja töitä on paiskittu jo tunti siihen aikaan kun sä heräät lapses kanssa!

Opettele nukkumaan päiväunet pojan kanssa tai käy illalla ajoissa nukkumaan, niin jaksat herätä aamulla seittemältä.

Meillä lapset ollu AINA aamuvirkkuja ja minä taas nukkuisin vaikka kymmeneen (jos joskus saisin...)ja olin väsynyt aamusin kun lapset heräs kuuden korvilla, mutta nyt kun oon palannu työelämään kolmen vuoden kotiäitiyden (ja kahden lapsen) jälkeen, jaksan aamulla herätä jo ennen viittä ihan hyvin kun käyn illalla ysiltä nukkumaan.

Heleposti. On ottanut syliin,lämmittänyt maitoa,lauleskellut ym..kyllä se aika hyvin tollaseen nukahtaa. Joskus iltaisin jos poika ei meinaa nukahtaa niin mies ottaa sen syliin istumaan ja laittaa Babarin pyörimään niin uni tulee alta aika yksikön.

no jos lasta kerran väsyttää niin eikö se voi nukkua? mitäs mä nyt taas missaan...?

Kyse ei ollut siitä että LASTA olisi varsinaisesti väsyttänyt,mies se tässä väsynyt oli ja sai pojan sitten jatkamaan uniaan vain pari tuntia yöunilta heräämisen jälkeen. Poika 1v 8kk.

no jos miehes on "hoitovuorossa" niin kai se sillon päättää mitä lapsen kanssa tehdään. et kai sä voi sanella miehelle sääntöjä miten toimitaan ja painua ite nukkumaan? jos ei sulle kelpaa miehen tyyli toimia niin sitten sun pitää vaan valvoa ite ja tehdä kaikki ite - tuleepa tehtyä just niin kun sä halua.

...niin ja kun olin kotiäitinä vielä, niin en koskaan vaatinu miestäni heräämään lasten kanssa kuudelta (kun ne heräs siihen aikaan...) koska miehellä edessä vielä 9tunnin työpäivä!!!
Töissä ei nukuta päiväunia, minkä sä voit tehdä kotona ollessas :D

Kyse ei ollut siitä että LASTA olisi varsinaisesti väsyttänyt,mies se tässä väsynyt oli ja sai pojan sitten jatkamaan uniaan vain pari tuntia yöunilta heräämisen jälkeen. Poika 1v 8kk.

jos poika on kerran nukahtanut niin kai sitä on väsyttänyt? ei täysin virkkua mukulaa saa nukkumaan kirveelläkään.

nukkuisko se nyt vaikka ulkona rattaissa pienet torkut vielä, jos on siis kovin ärtsyllä päällä?

se on kyllä taivahan tosi ettei lasta saa väkisin nukutettua, eli jos ei nukuta niin ei nuku ( totesit itsekin illasta näin käyvän) eli lapsi on ollut aamusta vielä väsy ja siksi nukahtanut... onnex nukkuminen ei ole vaarallista

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Siis mitä ihmettä.. Pakko sanoo! Siis sun mies menee iltaan töihin ja ite oot kotona lapsen kanssa? Ja se vaadit sun mieheltä, että sen täytyy herätä aikaisin hoitamaan lastanne, vaikka sä sen kanssa oot kotona lopun iltaa?? Voi jumankauta! Kai se nyt saa aamulla nukkua kun on illalla töissä.. Ikinä en tollasta mieheltäni vaatisi.

Itse oon tajuttoman väsynyt aamulla iltavuoron jälkeen ja ottais kyllä vähän päähän, jos joku urputtais ja käskis herään aikasin vaikka ite makaa kotona koko illan.. Ihan naurettavaa! Kävisitte joskus ite töissä!

Nii ja se on sun mielestä ihan ok,että mies koisais koko viikon siihen asti että kerkee vaan pestä hampaat ennen töihin lähtöä? Että ei koko viikolla näkis lastaan hereillä ollenkaan,kun vasta lauantaina,eikä mitään tartte tehdä,edes omia astioitaan pöydästä korjata? Mikä helvetin ongelma siinä on että vaatii kodinpyörityksessä edes vähän tasa-arvoa,YHTEINEN kotihan se on?! Se on hyvä jos sä oot tän ikäsen muksun kanssa vaan kerenny "makaamaan",mä en kerkee. Mun mielestä aikuisen ukon tulee osata laittaa itse kalsarinsa koneeseen,mä en ole sille äiti joka tekee kaiken valmiiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Mulla on ihan samanlainen mies, paitsi että se ei kyllä ikinä annakaan minun nukkua aamulla pitkään :laugh: Mutta noin periaatteessa toimisi todennäköisesti juuri noin. Ja sitten vielä jotkut väittää että ne miehet muuttuu kun niille antaa enemmän vastuuta, joopa joo. Ne saa vaan enemmän vahinkoa aikaan, helpompaa tehdä kaikki itse kun korjailla toisen perästä :whistle:

Mä olen samaa mieltä.

Yhteistyössä