Tekemistä 1v kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Mulla loppuu ideat kesken. Puistossa käydään päivittäin, käydään uimassa kun on hyvä sää, ollaan pyöräilemässä, käydään kirppareilla... Mitä muuta mä voin tehdä ton 1v kanssa? Mitä te teette? Korkeasaareen en ihan vielä viitsi viedä, ei ymmärrä sillä lailla eläinten päälle vielä että se kannattaisi.

Hän viihtyy hyvin rattaissa, joten se ei ole ongelma kunhan vaan on katteltavaa.

Mä en ainakaan keksinyt tuon kummoisempia. Joskus käytiin kirjaston satutunneilla, uimahallissa, leikkipaikoissa. Kai tuon ikäiselle on vaan ihan hyvä ne normaalit rutiinit ja pienet asiat, puistokäynnit, tutut ympäristöt. Ei tarvii olla kummoista. Onhan se tietysti itselle vähän tylsää. Toisaalta voihan lapsen ottaa mukaan melkein jokapaikkaan, varsinkin jos vielä viihtyy hyvin rattaissa.

No hui ! Minulla ei vaan olisi aikaa tehdä noin paljoa asioita vuoden vanhan kanssa joten en kyllä valitettavasti keksi mitä muuta voisit vielä puuhastella. Johan noissa mainitsemisissasi "aktiviteeteissä" on ihan riittävästi puuhaa päivien ratoksi.

Meidän 1 v 9 kk ei käy normaalisti kanssani päivisin kotipihaa kauempana ja hyvin tuntuu viihtyvän, päivät hujahtavat ohi ihan kuin salaa näinkin.

Voihan sitä vaikka mennä kirjastoon tai Hoploppiin. Uimarannalle näin kesällä tai jonnekin puistoon piknikille. Ruusupuisto, rodopuisto, kirsikkapuupuisto(?), Seurasaari, Pihlajasaari, Mustasaari, museot. Voihan sellasen pienen kanssa puuhata melkein mitä tahansa. Noihin voi vielä halutessaan pyytää jotain aikuista seuraa lisäksi. :)

puistosta toiseen, vaihdellaan päivittäin paikkaa, pyöräillään kesällä, rattaillaan lenkkiä ja ostoskeskuksia, käydään kaupassa, laitetaan ruokaa (lapsi seisoo tuolilla vieressä) imuroidaan, perusjuttuja... luetaan kirjaa, rakennetaan palikoilla, turhautuminen tulee kyllä, jos ei päästä 2x päivässä ulos.

Onko siellä mitään pienempää paikkaa missä olis eläimiä? korkeasaaressa voi olla vähän liikaa tuon ikäiselle :) mutta siis voittehan te maalailla vaikka "sormiväreillä" netissä oli ohjeita niiden tekoon jos menee sormet suuhun :) piltti käy myös kunhan on voimakkaan väristä ja paperin voi teipata vaikka pöytään :)

Yhteistyössä