Tekeekö vuokralainen yleensä sähkösopimuksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mulla lukee uudessa vuokrasopimuksessa, että vuokralaisen tulee solmia sähköntoimitussopimus alkamispäivästä lähtien.

Eli mun pitää se tehdä eikä vuokranantajan?

Pitääkö mun sanoa irti sähkösopimus tästä vanhasta vai tekeekö vuokranantaja sen?

Ok kiitos!

Mä en edes tiedä mikä sähköyhtiö tässä vanhassa asunnossa on, tähän mun ei tarvinnut itse tehdä sopimusta eikä ole kertaakaan tulut laskua kun olen niin vähän aikaa tässä asunut.. Pitää varmaan soittaa vuokranantajalle.

Kun tekee uuden sopimuksen vanha irtisanoutuu automaattisesti, siis samaan osoitteeseen ei toimiteta kahta kertaa sähköä.... Ja sen vanhan irtisanomisesta vastaa se, joka sen on ottanut. Ei kai kukaan voi toisen puolesta irtisanoa sopimusta... Ja kyllä, yleensä aina vuokralainen tekee sähkösopimuksen, paitsi jos sähkö kuuluu vuokraan tai laskutetaan yhtiövastikkeessa.

Kyllä joo vuokralainen yleensä tekee sähkösopimuksen vuokra-asuntoon.
Asunnonvuokra laki sanoo että vuokralainen maksaa käyttösähkön. (nyt voi huoletta hoitaa muutkin kulut) Yhtiövastikkeesta maksetaan taloyhtiön lämmitys sähkö. &Taloussähkö ylläpitää sähköyhtiön puolesta vuokralaisen menot. Lämmityskustannukset yleisissä tiloissa jaautuvat yhtiölle &vastikkeille (asunnon omistajan osuus?Jostain luin). Asunnon lämmityskulut kuulunevat vuokranantajalle ylläpitotoimina?Jos muuten kämppä on lämmittämättä yksinään ollut esim.3kk keväällä /talvella ilman ilmoittavaa asukasta. &seuraavalta vuokralaiselta vaaditaan vastuu vakuutus tiloista, niin pistää miettimään tarvetta vuokralaiselle. Itse maksoin 29m2 noin 30e sähkön, ilman lattialämmitystä +käyttösähkön (puhelin myyjän mukaan kun teki galluppia hinta lasketaan neliöpohjaisena kuitenkin) kulutusta ei satunnaista ruuanlaittoa laskematta juuri ollut, pesukone ei muuttanut lukemaa,ei valot tms./poltin kynttilöitä 1kk:n kokeeksi..ei mitään. (asuin yksin), ei parveketta,ei saunaa,öljylämmitystä, lattialämmitys pamahti talvella jäähän niinkuin vesiputketkin. Kun sanoin että käyttösähkö niitä, jotka pistokkeista tulee..&luettelin kaiken mitä on, niin 29m2 on viitteellisempi arvo kun hintaa lasketaan. Nyt tuttavalla tosiaan 3hlön talous, sauna 3/4 krt 2vk,parveke,1lapsi, hiukan alle 80m2,pesukone käytössä 2/3pv viikossa &46e sähkölasku. ETTÄ LAITTAAHAN TÄMÄ TOKI MIETTIMÄÄN MITKÄ JULKISTAMATTOMAT KULUTUS JA LASKUARVOT OVAT?!? NAURETTAVINTA ON ETTÄ KYSEESSÄ VIELÄ SAMA SÄHKÖYHTIÖ. Uusavuttomuus ei tosiaan "aukaise" aina kaikkea tarvittavaa.
Jaa-a että peritäänkö nämä summat jatkossa keneltä ja mistä?Ottakaa toki kulutuksenne jatkossakin huomioon. EI näytä niillä UUSIO VANHOILLA OPPI TOSIAAN PERILLEMENNEEN!! Tervetuloa yksinelävien kaartiin, en tosiaan kuin kannusta teitä kuin lapsia tekemään.(kyllä joku vielä sossunavulla saadaan joskus duuniinkin????)

Kun tekee uuden sopimuksen vanha irtisanoutuu automaattisesti, siis samaan osoitteeseen ei toimiteta kahta kertaa sähköä....

Älä missään tapauksessa luota tähän!!! Vanha sopimus on ehdottomasti irtisanottava erikseen. Meille kävi niin, että siirsimme sähkönsiirtosopimuksen uuteen osoitteeseen ja fksi virkailija oli olettanut meidän vain hankkineen toisenkin kodin, kun emme erikseen irtisanoneet vanhaa sopimusta ja maksoimme jonkin aikaa kahta sähkönsiirtolaskua, kun emme itse hoksanneet asiaa heti. Uusi vuokralainen oli ottanut sähkön eri firmasta ja niin vain perivät samasta osoitteesta kahdet siirtomaksut.

Yhteistyössä