Teinkö väärin? Olenko nyt kauhea valehtelija:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kika"

Vieras
Menin aamulla psykologin juttusille. Olen jo muutaman viikon ajan siellä käynyt. En ole kertonut tästä poikaystävälleni, ei vain ole tullut jotenkin puheeksi. Aloitin käynnit, kun olimme hetkellisesti erossa, joten en silloinkaan hänelle tästä kertonut.

Olen kyllä ajatellut hänelle tästä mainita, kunhan sellainen luonnollinen tilanne tulee. Tällä hetkellä koen tämän lähinnä omaksi jutukseni, josta en ole muille puhunut.En tiedä miksi näin on.

Tänään aamulla kuitenkin sanoin poikaystävälleni meneväni luennolle, vaikka meninkin psykologille. Nyt siitä iski huono omatunto. Kun valehtelin... Voinko nyt vaan antaa asian olla, ja kertoa psykologikäynneistä joskus myöhemmin, vai tuleeko minun tuntea itseni kauheaksi valehtelijaksi? Teinkö jotain väärin?

Ei kaikkia henk. koht. asioita tarvitse jakaa, jos se ei tunnu luonnolliselta. Ehkä välillänne oleva luottamus ei ole vielä saavuttanut tiettyä tasoa, jos ei tunnu siltä, että haluaa kertoa.

Jos et halua kertoa asiasta, niin älä kerro, ei ole iso rikos.

Tuskin poikaystäväsi kuitenkaan suuttuu, jos tänään illalla sanot, että et ollut luennolla vaan psykologilla. Olen kerran käynyt itsekin psykiatrilla ja kerroin sinne menostani poikaystävälleni, vaikkei tehnyt mieli. Oma poikaystäväni vain kysäisi, että miksi ja sitten hän sanoi että ihan hyvä kuulla ulkopuolisenkin ajatuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja sammahär;24854585:
Jos et halua kertoa asiasta, niin älä kerro, ei ole iso rikos.

Tuskin poikaystäväsi kuitenkaan suuttuu, jos tänään illalla sanot, että et ollut luennolla vaan psykologilla. Olen kerran käynyt itsekin psykiatrilla ja kerroin sinne menostani poikaystävälleni, vaikkei tehnyt mieli. Oma poikaystäväni vain kysäisi, että miksi ja sitten hän sanoi että ihan hyvä kuulla ulkopuolisenkin ajatuksia.

Voi ihana saada tällaiset vastaukset:) Aion kyllä kertoa, sitten kun musta itsestö tuntuu siltä. Kun nyt tuntuu vihdoinkin siltä, et itsekin alan ymmärtämään vähän, et mikä mun ongelma sit oikein onkaan.. tulee helpommaksi kertoa, kun tietää mitä sanoisi.. En mä vielä tänään kerro, mutta aika pian kuitenkin, sitten kun tulee sellainen "luonnollinen" tilanne.
Ja varmaan jos me olisimme olleet yhdessä kun käynnit aloitin, olisin hänelle niistä hetki kertonut.