Teinien vanhemmat, mihin aikaan voitte harrastaa seksiä ku teinit ei nuku ajoissa ikinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kesäloma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Emmie viisitoistavuotiaana missään paneskelemassa ollu. En ymmärrä miten se olisi muuttunut, vaikka olisinkin tavannut nykyisen mieheni jo silloin. Ei seksiin painostaminen tee kenestäkään yhtään kelvollista seurustelukumppania ja toivon, etteivät tyttäret tai pojatkaan mene sänkyyn vain siksi, että saisivat pidettyä jonkun seurustelukumppaninaan hetken pidempään.

Tutkimusten mukaan odottaminen kannattaa, tasapainoisempi seksielämä sit vanhempana.

tuskin vain siksi, eiköhän monella teinillä kutise housussa ja siksi on kivaa laittaa kikkeliä pimppiin. Ei ne teinitkään aina jaksa pidätellä.

[QUOTE="hmh";30012193]Aikuisena niin voi kuitenkin tehdä? Koska kun "Mieluummin pari tirskuvaa ja punastelevaa teiniä kuin esim. avioero tai avioliiton ulkopuolinen suhde tms." niin kuin itse mainitsit...[/QUOTE]

Miten ilmapiiri muuttuu jos kaksi halukasta pidättäytyy seksistä ja elää puutteessa lasten vuoksi? Eri asia jos molemmat tai ainakin toinen vanhemmista on haluttomia.

Veikkaan että noista jotka eivät harrasta lasten vuoksi seksiä niin todellinen syy on ainakin toisen osapuolen haluttomuus.

Ai toi aspekti. Kahden aikuisen parisuhde ja lapsiperhe, käsittääkseni se suhde on erilainen kuin kahden teinin suhde. Omaa kokemusta ei teinisuhteesta ole, mutta olettaisin, että esim.perheen elatus, työstressi, pitkän suhteen seksihaluvaihtelut, iän tuomat vaivat jne.eivöt koske teinisuhteita.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30012278:
ei tarvii enää ihmetellä, kun näitä vastauksia lukee, miks suomessa pettäminen on niin yleistä. kun nainen istuu jalat ristissä sen takia, että teini sattuu olemaan kotona.

Peesi.
Lapset voi pienestä pitäen opettaa että aikuisten makuuhuone on heidän omaa tilaansa ja sitä kunnioitetaan. Meillä ei ole lukkoa ovessa mutta riittää kun sanoo että me katsotaan aikuisten ohjelmia jotka voi olla lapsille liian pelottavia joten koputtavat ennen kuin tulevat. Hyvin on toiminut. Sen verran isoja ovat jo että katsovat leffaa tai leikkivät ja me saadaan "vielä ottaa tirsat".
Myöskään teinien takia emme aio seksielämäämme kuolettaa. Heidän huoneensa on heidän valtakuntaansa ja vanhempien makkari meidän. Ei siellä huutaa tarvitse kun rakastelee, hiljaakin pystyy, tyynyä voi vaikka purra. Minusta on pelkästään tervettä näyttää lapsille lämpimän parisuhteen malli ja se että äiti ja isä tykkäävät toisistaan niin paljon että menevät lepäilemään. Kasvatuksen pitää mennäkin niin ettei teinille tuon asian tiedostaminen traumoja aiheuta.
Onneksi on myös muita paikkoja seksiä harrastaa mutta ei sekään saa olla este että joku talossa on hereillä.
Seksi on luonnollinen osa parisuhdetta ja sitäKÄÄN asiaa ei lasten tarvitse ohjailla perheissä. Edes niiden isojen.

Kyllä mekin tiedostimme vanhempiemme seksielämän nuorina (niin minä kuin mieskin kuulemma) ja ei ole kumpikaan traumoja saatu.

Peesi.
Lapset voi pienestä pitäen opettaa että aikuisten makuuhuone on heidän omaa tilaansa ja sitä kunnioitetaan. Meillä ei ole lukkoa ovessa mutta riittää kun sanoo että me katsotaan aikuisten ohjelmia jotka voi olla lapsille liian pelottavia joten koputtavat ennen kuin tulevat. Hyvin on toiminut. Sen verran isoja ovat jo että katsovat leffaa tai leikkivät ja me saadaan "vielä ottaa tirsat".
Myöskään teinien takia emme aio seksielämäämme kuolettaa. Heidän huoneensa on heidän valtakuntaansa ja vanhempien makkari meidän. Ei siellä huutaa tarvitse kun rakastelee, hiljaakin pystyy, tyynyä voi vaikka purra. Minusta on pelkästään tervettä näyttää lapsille lämpimän parisuhteen malli ja se että äiti ja isä tykkäävät toisistaan niin paljon että menevät lepäilemään. Kasvatuksen pitää mennäkin niin ettei teinille tuon asian tiedostaminen traumoja aiheuta.
Onneksi on myös muita paikkoja seksiä harrastaa mutta ei sekään saa olla este että joku talossa on hereillä.
Seksi on luonnollinen osa parisuhdetta ja sitäKÄÄN asiaa ei lasten tarvitse ohjailla perheissä. Edes niiden isojen.

Kyllä mekin tiedostimme vanhempiemme seksielämän nuorina (niin minä kuin mieskin kuulemma) ja ei ole kumpikaan traumoja saatu.

Täysin samaa mieltä. En ihmettele enää erojenkaan määrää.

Miten minä sitten oppisin harrastamaan seksiä, vaikka lapset on hereillä viereisessä huoneessa? Koko ajan pelkään, että ne törmäisi ovesta sisälle tai vaikka olisi lukko ovessa, niin silti hermoilisin. Minä en vaan kykene. Onko meidän avioliitto nyt tuhotta eroon ja olenko minä vain ikävä ihminen tai jotain? Kertokaa te, että miten teitä ei häiritse?

Miten minä sitten oppisin harrastamaan seksiä, vaikka lapset on hereillä viereisessä huoneessa? Koko ajan pelkään, että ne törmäisi ovesta sisälle tai vaikka olisi lukko ovessa, niin silti hermoilisin. Minä en vaan kykene. Onko meidän avioliitto nyt tuhotta eroon ja olenko minä vain ikävä ihminen tai jotain? Kertokaa te, että miten teitä ei häiritse?

Pienten lasten hereillä ollessa ymmärrän tuon, mutta ei ne teinit paukkaa ykskaks huoneeseen.

[QUOTE="äitee";30012490]Pienten lasten hereillä ollessa ymmärrän tuon, mutta ei ne teinit paukkaa ykskaks huoneeseen.[/QUOTE]

No mutta Vaimo-rakkaalla on esimerkiksi on pieniä lapsia. Ilmeisen rauhallisia toki, jos osaavat jo olla keskenään ja eivät varmasti unohda koputtaa oveen. Omistani en mene takuuseen, että muistaisivat. Lisäksi tuntuu myös inhalta ajatus lukosta: lapsi hiipii lukitun oven taakse ja kuuntelee, mitä siellä oven takana tapahtuu... minä en vain pysty keskittymään, jos on pienikin mahdollisuus siihen, että joku yllättää. Ehkä toiset jopa kiihottuvat mahdollisuudesta jäädä kiinni, mutta minulle se on vain ja ainoastaan turn-off.

ovat ne jotka syyttävät muita pervoilusta. Ovat vain kateellisia kun itse ovat ahdistuneita eivät uskalla/halua laittaa lihaa piiloon normaalissa elämässä.

Kaikkein naurettavampia ovat ne jotka ehdottavat, että menkää joskus aikuisten lomalle hotelliin ja lapset hoitoon sukulaisiin. Voi jeesus en tyhmempää neuvoa tiedä kuin järjestämällä järjestää panolomia OMAN elämänkumppanin kanssa hotelliin koska kotona ei voi nussia!

No mutta Vaimo-rakkaalla on esimerkiksi on pieniä lapsia. Ilmeisen rauhallisia toki, jos osaavat jo olla keskenään ja eivät varmasti unohda koputtaa oveen. Omistani en mene takuuseen, että muistaisivat. Lisäksi tuntuu myös inhalta ajatus lukosta: lapsi hiipii lukitun oven taakse ja kuuntelee, mitä siellä oven takana tapahtuu... minä en vain pysty keskittymään, jos on pienikin mahdollisuus siihen, että joku yllättää.

Eli et harrasta seksiä ollenkaan kun lapset ovat kotona, edes nukkumassa? Laitatteko kellon herättämään yöllä jotta muistatte "hoitaa panemiset alta pois kun on sen aika"?

Vaikka olen jo yli 40 v niin muistan kyllä omasta teini-iästäni, että kyllä sen huomaa/kuulee/vaistoaa. Ja mun huone oli ihan eri päässä taloa.

Ja teinien mielestä vanhempien seksi on jotain maksimaalisen noloa.

Mun lapset ei ole vielä teinejä, mutta näkisin, että silloin kun ne on pois kotoa, kavereilla, harrastuksissa tms.

Kenen kaikkien makkarin ovessa edes on lukko?

Minä muistan omasta lapsuudestani, kuinka mökki "keinui" kun mummi ja ukki lemmikseli. Siihen keinuntaan ja pieniin ääniin oli turvallista nukahtaa - ja johti aikanaan siihen etten enää mummonakaan pidä omaa seksielämääni jotain perverssinä tai outona.
Teillä on kautta linjan mety toisin...? Miksi?

No mutta Vaimo-rakkaalla on esimerkiksi on pieniä lapsia. Ilmeisen rauhallisia toki, jos osaavat jo olla keskenään ja eivät varmasti unohda koputtaa oveen. Omistani en mene takuuseen, että muistaisivat. Lisäksi tuntuu myös inhalta ajatus lukosta: lapsi hiipii lukitun oven taakse ja kuuntelee, mitä siellä oven takana tapahtuu... minä en vain pysty keskittymään, jos on pienikin mahdollisuus siihen, että joku yllättää. Ehkä toiset jopa kiihottuvat mahdollisuudesta jäädä kiinni, mutta minulle se on vain ja ainoastaan turn-off.

Kuulostat vähän sairaalle...
Seksi sinulle muutenkin vaikea asia , jossa et kumppanille oikeasti anna ikinä mitään?

Kuulostat vähän sairaalle...
Seksi sinulle muutenkin vaikea asia , jossa et kumppanille oikeasti anna ikinä mitään?

Meillä on seksiä, kun lapset nukkuvat. Muutaman kerran viikossa, mikä käsittääkseni on ns. normaali tahti.

En minä kaipaa tähän nyt mitään "olet sairas" -juttua. Jos teillä ei ole mitään neuvoa siihen, miten pystyisin rentoutumaan, niin älkää sanoko mitään.

Oikeastiko luulette, että tuollainen haukkuminen auttaa?

Miten te siis pystytte keskittymään seksiin ja nauttimaan siitä, jos on riski, että joku tulee ja keskeyttää?

Eli et harrasta seksiä ollenkaan kun lapset ovat kotona, edes nukkumassa? Laitatteko kellon herättämään yöllä jotta muistatte "hoitaa panemiset alta pois kun on sen aika"?

Lapset käyvät nukkumaan sen verran aikaisin, että yöllä ei tarvitse valvoa. Silloinkin on kyllä kiinni sekä lasten huoneen ovi että meidän makkarin ovi.

Kyllä seksi on mukavaa ja sitä on meillä säännöllisesti.

Meillä lapset ainakin nauttivat viikonloppuaamuista peittojen kanssa sohvalla ja katsovat lastenohjelmia. Äänet päällä ja meidän ovi kiinni kun me vielä "nukutaan vähän aikaa". Ovat aivan normaaleja lapsia ja eivät tule silloin koputtelemaan.
Ei siellä silloin takaa päin vedellä vaan peiton alla hellitään toisiamme ja rauhallisesti rakastellaan. Jos lapsi tulisikin huoneeseen niin mitään sen kummempaa siellä ei heidän silmissään siis tapahtuisi kuin että äiti ja isi katsovat telkkaria peiton alla.
Samaten saunaan voidaan mennä vielä "ottamaan kovat löylyt" jolloin lapset eivät sinne tule. En todellakaan ymmärrä mikä tässä voi olla ongelma.
Lapset myös nukkuvat aikaisemmin illalla kuin me aikuiset joten iltaisin on hyvin aikaa.

Teinien kanssa emme vielä elä mutta en kyllä anna lasten määrätä meidän seksitahtiamme sittenkään. Lukko oveen ja menoksi sitten. Tuskin teinit niin tyhmiä ovat että paukauttavat ovesta sisään noin vain.

Ihan perusasioita opettaa lapselle myös sen oman rauhan antamisen tärkeyden.

Ei todellakaan ole mitään kiihottumista kiinni jäämisen pelosta kun lapsista kysymys! Sairas ajatuskin. Sen sijaan minua tai miestä ei haittaa se että saman katon alla on meidän rakastelustamme syntyneitä ihmisiä. Keskitymme silloin toisiimme ja äänekkäät naimiset harrastetaan kahdestaan ollessa. Jos pelkää sängyn natinaa niin sen orgasmin voi toiselle tarjota ilman varsinaista yhdyntääkin. Hiljainen ja rauhallinen rakastelu esim. lusikassa ei aiheuta mekkalaa.

Niin. Mutta miten se temppu tehdään, että rentoudutaan? Mitä te ajattelette? Tai siis miten olette ajattelematta sitä, että ne lapset on siinä muutaman metrin päässä?

Ei kai siinä mitään pakkoa olekaan harrastaa jos lapset hereillä ja silloin ei tee mieli. Jos sitä seksiä kuitenkin on vaikka lasten nukkuessa.
Me nyt joka tapauksessa vapaapäivän aamuna köllötellään vielä kun lapset tahtoo aikaisin herätä. Tehdään porukalla aamupala ja sitten painutaan vielä sinne "tirsoille" ja hellimään toisiamme. Kyllä muksut viihtyy ja koko ajan me kuullaan mitä siellä tapahtuu, jos vaikka DVD jumittaa tai lapset alkaa kinastella niin helppo minun vetää pikkuhousut jalkaan ja mennä siellä käymään selvittämässä tilanne.
Sama juttu siellä saunoessa.
Minä en näe tässä asiassa mitään haittaa lapsille taikka mitään ongelmaa. En minä joka tapauksessa niitä lastenohjelmia siinä heidän vieressään sohvalla ole katsomassa.

Niin. Mutta miten se temppu tehdään, että rentoudutaan? Mitä te ajattelette? Tai siis miten olette ajattelematta sitä, että ne lapset on siinä muutaman metrin päässä?

Ymmärtämällä, että seksi kuuluu normaaliin elämään ja pitää parisuhteen kunnossa?
Eikä sitä varmaan tarvitse panna takaapäin silloin lapset ovat hereillä, saati olla 69:ssa tms. Eiköhän perus lähetyssaarnaaja onnistu siinä missä aikuisten suukottelukin, peitolla alla rauhakseen?

Ehkä minun ongelma sitten on keskittymiskyky eikä estoisuus? Koska sekään ei kuulosta houkuttelevalta seksiltä, että kesken pitäisi lähteä selvittämään riitaa tai vaihtamaan dvd:tä.

Juurihan sanoin että keskitymme toisiimme. Meillä lapset ovat n. 10 metrin päässä ja siinä on ovi välissä joten en minä siinä mieti heitä vaan keskityn tuntemuksiin. Jos joku keskeytys tulee niin ei se sekään ole ongelma.
Meillä ainakin lapset sitten kutsuvat äitiä/isää jos asiaa on eikä ryntää meitä hakemaan. Ovat vissiin liian hyvälle opetettu ;)

Niinhän sitä muulloinkin tyhjentää ajatukset rakastellessa ja kuuntelee itseään ja toisen kehoa. Ei siinä sen kummempaa vippaskonstia ole.

Ei mulla teinejä ole vielä mutta nykyäänkin paneskellaan lasten hereillä ollessa niin miksei sitten myöhemminkin.

Lapset tietää jo nyt että mä ja mun mies harrastetaan seksiä silloin tällöin. Eivät toki nähneet tai kuulleet ole mutta tietoisia ovat että se kuuluu aikuisten elämään sellainenkin läheisyys. Ehkä se sitten teininä on jo vanha juttu. :D Ja suoraan sanoen mä en ole valmis seksielämästäni luopumaan sen takia että teiniä inhottaa.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Ehkä minun ongelma sitten on keskittymiskyky eikä estoisuus? Koska sekään ei kuulosta houkuttelevalta seksiltä, että kesken pitäisi lähteä selvittämään riitaa tai vaihtamaan dvd:tä.

Minusta tuntuu että sinä teet tästä ongelman? Jos välissä käy vaikka lasten luona niin ei mulla torttu kuivu kokoon siinä ajassa ja hommaa voi jatkaa ihan rauhassa sitten. Ei rakastelun kuulu olla mikään suoritus johon pitää erikseen latautua/motivoitua/saada 100% rauha vaan se on ihanaa ja stressitöntä nautiskelua vaikka lapsiperheeseessä joku satunnainen keskeytys JOSKUS (todella harvoin) voi tulla.
Samaahan se oli vauva-aikana. Saattoi joutua kesken kaiken lähtemään imettämään. Ei sen kummempaa. Ei se kumppani tai kiihotus siinä katoa vaan sitä sitten jatketaan kun taas saman peiton alle pääsee.

Ja rauha tämän asian kanssa, ei ole mikään pakko sekstailla lasten hereillä ollessa jos ei halua.

• Tykkää
Reactions: astrolabe

Yhteistyössä