Teinien vanhemmat, mihin aikaan voitte harrastaa seksiä ku teinit ei nuku ajoissa ikinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kesäloma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moni on sanonut että "kyllä meillä voidaan harrastaa omassa makuuhuoneessa seksiä vaikka teini olisikin kotona".

Mutta mitäs jos asia meneekin niin, että puoliso ei kykene harrastamaan seksiä lasten/teinien kotonaollessa, ihan vain siitä _pelosta_ että ne Saattaa ehkä kuulla jotain tai Saattavat ehkä mahdollisesti käydä oven takana kuuntelemassa tai jotain. Vaikka tiedetään että
- lapset (/teini) nukkuu
- ovi on lukossa
- makuuhuone sijaitsee talon toisessa päädyssä ja siellä on lähellä wc ja suihku

Ei se sitäkään haittaa. Niilläkin kotona vanhemmat oli makkarissa vaikka lapset kotona. Seksistä ei kummankaan kotona tehty tabua tai likasta. Vaikkei sitä lasten silmiin tuotukaan.

Meillä se lukko ovessa on semmonen, että tavisovesta irrotettu se kahvan yläpuolella oleva kilpi ja käytetään ruuvimeisseliä sulkemaan siellä oleva lukko. Ei kummempaa, ei maksanut ees mitään.

Jottei nyt ruuvimeisselillä tartte lukkoa räplätä, niin siihen saa ihan sellaisia avaimenreiällisiä kilpiä ja oikeita avaimia, taikka sitten samanlaisen vääntimen kuin vessanovessa. Ei maksa montaa euroa ja on vähän tyylikkäämpi kuin ruuvimeisseli puoliksi puretussa lukossa

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Meillä se lukko ovessa on semmonen, että tavisovesta irrotettu se kahvan yläpuolella oleva kilpi ja käytetään ruuvimeisseliä sulkemaan siellä oleva lukko. Ei kummempaa, ei maksanut ees mitään.

On meillä asiasta noussut teinien kesken pieni haloo, mutta ollaan selitetty, että kuuluu parisuhteeseen aikuisten välillä.

Muistan omasta teiniajastani, että vanhempien äänekäs sängyn natina enemmänkin ahdisti, joten ymmärrän täysin, että teininne protestoivat. ei kivaa ollenkaan!

Minua itseäni häiritsee lapsen hereillä olo. Ja teininkin. Miestä ei =D Eli seksiä haluan harrastaa vain turvallisesti ilman häiriötekijöitä. No, onhan tämä vähän rajoitettua, mutta aika aikaansa kutakin. Kohta ne muuttavat omiin asuntoihin ja sitten on seksirauha =) En halua, että lapsemme/teinimme joutuvat kuulemaan ja arvuuttelemaan seksin ääniä, koska väkisinkin jotain kuuluu tai lapset vaistoavat. Seksistä on puhuttu ja ehkäisystä, mutta toistaiseksi tiedän, että teinimme eivät vielä itse harrasta seksiä.

Meillä on makkari ihan eri kerroksessakin, joten ei ongelmaa. Eihän se onnistuisi ikinä, jos lasten pitäisi nukkua. Teini valvoo vielä klo 1 tai myöhemminkin, ja ensimmäinen pienistä herää klo 6 :D

Mulla lopahtaa ainaki siihen jos tietää et teinit on viereisessä huoneessa hereillä! Ei vaan pysty siihen!
Ja meillä ei teinit pienellä paikkakunnalla asuttaessa ole eis iltaisinkaan missää menossa, kotona kaikki.

Mun mielestä suljettu ovi ei ketään traumatisoi, mutta on inhottava ajatus, että teini joutuisi kuulemaan seksin harrastamisen vastentahtoisesti. Mun mielestä on eri asia tajuta, että okei vanhempien ovi on kiinni ne ehkä saattaa joskus harrastaa siellä seksiä, kuin esim. pötköttää omassa sängyssä yrittäen nukkua samalla kun viereisestä huoneesta kuuluu sängyn natinaa.

Ottaisin siis huomioon kaikki perheenjäsenet parhaani mukaan. Meillä esim. makkareiden välissä seinänä on vain vaatekaapit ja kaikki äänet kuuluu hyvin selkeästi läpi.. Voisin kuvitella siis laittavani tv:n tai radion päälle ja käyttäväni mielikuvitusta jotta kaikilla olis mahdollisimman miellyttävä olla (myös siellä seinän/oven toisella puolella :D ). Tai sitten käyttäisin hyödyksi sen, kun teini itse huudattaa stereoita jne.

Saanko ihan mielenkiinnosta kysyä Astrolabe, että ottiko teillä teinit itse siis puheeksi teidän seksin harrastamisen? Ja oliko heillä jotain erityisiä toiveita asian suhteen (siis muita kuin että ette enää ikinä harrastaisi seksiä :P) ja tulitteko millään tavalla vastaan heidän toiveissaan? Jotenkin on vaan hassua kuvitella tuon tyyppinen keskustelu teinien ja vanhempien välille, kun itse ei ikinä olisi omille vanhemmilleen viitsinyt mainita asiasta. Kiva tosin kuulla, että asiasta voi myös keskustella :)

Meidän kotiin ei kuulu lukitut ovet. En ole koskaan ymmärtänyt näitä neuvoja, että jo leikki-ikäiset jätetään rääkymään kylppärinnoven taa panemisen ajaksi ja teineille tartteis selitellä lukittuja ovia. Teinit on jatkuvaan pois kotoa eli ei ole ongelma. Mun himot voi muutaman tunnin odottaakin.

[QUOTE="jepp";30010866]Meidän kotiin ei kuulu lukitut ovet. En ole koskaan ymmärtänyt näitä neuvoja, että jo leikki-ikäiset jätetään rääkymään kylppärinnoven taa panemisen ajaksi ja teineille tartteis selitellä lukittuja ovia. Teinit on jatkuvaan pois kotoa eli ei ole ongelma. Mun himot voi muutaman tunnin odottaakin.[/QUOTE]

Aikaisemmissa kommenteissa juuri joku sanoi, että pienellä kylällä ne teinit voi olla jatkuvaan kotona. Eli tilanteet on varmaan senkin puolesta hyvin erilaisia.

[QUOTE="jepp";30010866]Meidän kotiin ei kuulu lukitut ovet. En ole koskaan ymmärtänyt näitä neuvoja, että jo leikki-ikäiset jätetään rääkymään kylppärinnoven taa panemisen ajaksi ja teineille tartteis selitellä lukittuja ovia. Teinit on jatkuvaan pois kotoa eli ei ole ongelma. Mun himot voi muutaman tunnin odottaakin.[/QUOTE]

Yhtäkään leikki-ikäistä ei olla jätetty rääkymään mihinkään, eikä oo tarvinnut lukittuja ovia selitellä. Kyllä meillä on kaikilla oikeus yksityisyyteen vessassa, kylppärissä tai omassa huoneessa. Teettekö te nyt seksielämästä ja teinien elämästä vaikeampaa kuin se onkaan?

Mitäs sitten, jos ei pysty harrastamaan seksiä hiljaa? Mulle se on ainakin äärettömän vaikeaa, ja koko touhusta menee kaikki ilo jos täytyy koko ajan vain keskittyä siihen, ettei päästäisi mitään ääntä.

Meillä ei oo vielä teinejä, mutta todellakin elämään kuuluu lukitut ovet! Eikä ees panemista varten, vaan ihan yksityisyyssyistä - jokaisella pitää tahtoessaan olla oikeus omaan rauhaan.

Uskoisin tuntevani lapseni paremmin kuin sinä ;)

Jos teillä seksiä ei osata nähdä normaalina osana elämää, ei se tarkoita sitä että muissakin perheissä olisi samoin.

Vaikka seksi olisi kuinka normaali osa elämää tahansa, olen varma, että suurinta osaa teineistä vanhempien seksielämän ajatteleminenkin "inhottaa." :) Enkä minä ainakaan niin normaalina osana elämääni osaa seksiä pitää, että esim. sanoisin, että älä tule nyt meidän makkariin, mennään isän kanssa harrastamaan seksiä. Kärjistetysti sanoen.

Tietysti kuuluu, mutta se on yksityistä ja intiimiä eikä julkista.

Ei mun tee edes mieli jos on "yleisöä".

Tuo mitä tuo toinen harmaa tuolla oli eilen kirjoittanut on just niinku sen pitää olla, eli kyl voi järjestää semmostaa aikaa kun vaan en muksut ei oo kotona. Kuinka vaikeeta se nyt voi olla?

Kuinka vaikeeta voi olla olla pari tuntia ilman seksiä (1-100 tuntia)? Miten teiän on pakko päästä heti naimaan kun tulee mieleen?

Me seurusteltiin puoli vuotta ennen kuin mentiin sänkyyn. Eikä olla mitään periaattellisia eikä uskovaisia vaan melko vapaamielisiä ateisteja.

...niin paitsi että seksi ja lapset kuuluu yhteen vain kun niitä lapsia tehdään.

Ottamatta nyt kantaa muuhun (mulla ei ole teinejä, eikä edes lapsia, kun vasta haaveilen omistani), on tuo minusta aika erikoista, ettei ekaan puoleen vuoteen harrasta seksiä. Olitteko hyvin nuoria, vai eikö teitä vaan kiinnostanut? Jos saa udella?

Saatan olla vähemmistössä palstalla, mutta minusta vanhempien avioelämä pariskuntana lukitun oven takana ja jotkut teinien irtosäädöt ovat kaksi eri asiaa. Itse ainakin olen sitä mielipuolta, että seksi kuuluu vakiintuneeseen parisuhteeseen, eikä teini-ikään. Teinit voivat seurustella ilmankin.

Entäs sitten jos olisit seukannut teininä nykyisen miehesi kanssa? Olisitko halunnut olla ilman datan patukkaa ja kieltänyt seksin häneltä jos olisi halunnut? Vekkaisin, että olisit pelännyt menettämistä niin paljon, että haarat olis auennut ennen kuin konfirmaatio oli edes alkanut.

Minä olen sen verran estoinen ihminen, että en pysty harrastamaan seksiä, jos lapset ovat hereillä. Onneksi eivät ole vielä teinejä. Lisäksi minä haluan harrastaa seksiä mukavasti sängyssäni, enkä missään saunassa/kylppärissä/aitassa/vessassa/autossa.

Entäs sitten jos olisit seukannut teininä nykyisen miehesi kanssa? Olisitko halunnut olla ilman datan patukkaa ja kieltänyt seksin häneltä jos olisi halunnut? Vekkaisin, että olisit pelännyt menettämistä niin paljon, että haarat olis auennut ennen kuin konfirmaatio oli edes alkanut.

Kannattaako teinien antaa päättää harrastaako seksiä vai ei? Minusta ei kannata kysyä mitä joku olisi tehnyt teininä, vaan mitä olisi pitänyt tehdä teininä. Milloin sinä aloitit seksielämän ja milloin sinun mielestäsi sinun olisi tullut aloittaa seksielämä? Milloin lapsesi voisi aloittaa seksielämän mieluiten mielestäsi?

Kannattaako teinien antaa päättää harrastaako seksiä vai ei? Minusta ei kannata kysyä mitä joku olisi tehnyt teininä, vaan mitä olisi pitänyt tehdä teininä. Milloin sinä aloitit seksielämän ja milloin sinun mielestäsi sinun olisi tullut aloittaa seksielämä? Milloin lapsesi voisi aloittaa seksielämän mieluiten mielestäsi?

Silloin kun osaa käyttää kumia. 14v on sopiva ikä jos kokee olevansa valmis ja halukas.

Emmie viisitoistavuotiaana missään paneskelemassa ollu. En ymmärrä miten se olisi muuttunut, vaikka olisinkin tavannut nykyisen mieheni jo silloin. Ei seksiin painostaminen tee kenestäkään yhtään kelvollista seurustelukumppania ja toivon, etteivät tyttäret tai pojatkaan mene sänkyyn vain siksi, että saisivat pidettyä jonkun seurustelukumppaninaan hetken pidempään.

Tutkimusten mukaan odottaminen kannattaa, tasapainoisempi seksielämä sit vanhempana.

Emmie viisitoistavuotiaana missään paneskelemassa ollu. En ymmärrä miten se olisi muuttunut, vaikka olisinkin tavannut nykyisen mieheni jo silloin. Ei seksiin painostaminen tee kenestäkään yhtään kelvollista seurustelukumppania ja toivon, etteivät tyttäret tai pojatkaan mene sänkyyn vain siksi, että saisivat pidettyä jonkun seurustelukumppaninaan hetken pidempään.

Tutkimusten mukaan odottaminen kannattaa, tasapainoisempi seksielämä sit vanhempana.

Aikuisena niin voi kuitenkin tehdä? Koska kun "Mieluummin pari tirskuvaa ja punastelevaa teiniä kuin esim. avioero tai avioliiton ulkopuolinen suhde tms." niin kuin itse mainitsit...

[QUOTE="hmh";30012193]Aikuisena niin voi kuitenkin tehdä? Koska kun "Mieluummin pari tirskuvaa ja punastelevaa teiniä kuin esim. avioero tai avioliiton ulkopuolinen suhde tms." niin kuin itse mainitsit...[/QUOTE]

Nii, siis parempi että ne perheen teinit noloilee meitä vanhempia. En nyt ihan tajua sun tekstiä?

Yhteistyössä