Teini-ikaisten poikien aidit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria Mundi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria Mundi

Aktiivinen jäsen
25.10.2004
3 333
17
38
Vanhin poikani (16v) on seurustellut tyton kanssa nyt melkein vuoden. Ja miehini ja mina olemme tulleet nyt siihen pisteeseen etta emme todellakaan valita tytosta enaa yhtaan, ja olisimme todella iloisia jos tama seurustelu loppuisi. (Tahan on syyna monen monta tekijaa enka jaksa niita taalla retostella.) Nyt pelkaan todella etta tytto kayttaa viimeisen, ikivanhan kikan, ja hankkiutuu raskaaksi jotta saa pidettya pojasta kiinni. Vaikka poika kayttaa kondomeja, ja kertoo etta tytto saa ehkaisypiikin,,, mutta siltikin,,,

Kella muulla on suuri huoli siita etta poika saattaa tyttoystavan raskaaksi nain nuorella ialla? Mita olette tehneet asian suhteen? En saa minkaanlaista kasitysta siita etta miten paljon poika 'ymmartaa' kun juttelen hanen kanssaan. Han oli niin naivi, ettei edes tiennyt tammoista tapahtuvan, kun asian otin puheeksi hanen kanssaan. Tama tytto on ollut muutaman kerran 'korttelin ympari' elamassaan ja on siina mielessa paljon realistisempi ja kokeneempi kuin poikamme. Pelkaan todella etta tytto pelaa taman viimeisen valtin ja mitas sitten tapahtuu??,,,

Ajatuksia kellaan - olisin niista tosi kiitollinen.

Mun esikoinen täyttää kesällä 18v. ja sen tyttöystävällä,monivuotisella sellaisella on myös opinnot kesken ja armoton vauvakuume.Saman ikäinen tyttö.
Mä olen painottanut heille ehkäisyn tärkeyttä,tyttö syö kertomansa mukaan pillereitä.Mä olen sanonut että sen mukaan toimitte sitten ettei vauvoja tule kun molemmat on pee aa ja molemmilla koulu kesken.
Täytyy vaan toivoa että niillä säilyy se järki päässä eikä vielä ajattelekkaan.Jos kuitenkin valistuksesta huolimatta alkaavat vauvaa hankkimaan niin itse sitten vastaavat ja huolehtivat.

Vaikka otsikossa oli teini-ikäisten poikien äidit, niin laitan kommentin tytön kannalta.

Mun tytärpuoli hinkui itselleen 16-vuotiaana vauvaa /ei edes silloin ollut vielä täyttänyt 17 vuotta, vasta täytti puoli vuotta raskaaksi tulonsa jälkeen...
Mä olin kauhuissani, ja ihmettelin asiaa. Mutta väitti kivenkovaa pitkäaikaisen poikaystävänsä kanssa, että tahtovat lasta ja haluavat sen nuorena!
Ja, että menevät naimisiin heti kun mahdollista!

No, viime kesänä tyttö täytti maagiset 17 vee, ja häitä suunnittelivat. Ja saivat luvan jostain hallituksen ministeriltä siihen. Ja niin häitä juhlittiin alkusyksystä.
Loppuvuonna saivat sitten ihanan tyttövauvan.

Niin, että joskus asiat vaan menevät näin. Mikä kivointa asiassa oli kuitenkin, että molemmat nuoret halusivat lasta, ei ainoastaan tyttö.
Sanoivat, että koulutukseen ja uranluontiin on aikaa sitten kun lapsi on reilu yksi vee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 18:52 Gloria Mundi kirjoitti:
ja mitas sitten tapahtuu??,,,

Sitten sinusta tulee mummo ja sinulla on yksi ilo enemmän ja monta huolta lisää.

Laitan joskus y-viestiä, kun satut olemaan kirjautuneena.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 17:22 Leija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 18:52 Gloria Mundi kirjoitti:
ja mitas sitten tapahtuu??,,,

Sitten sinusta tulee mummo ja sinulla on yksi ilo enemmän ja monta huolta lisää.

Laitan joskus y-viestiä, kun satut olemaan kirjautuneena.

Jatan sinulle jalanjalkeni tahan ja jaan kiitollisuudella odottamaan neuvojasi joita tiedan etta tulen arvostamaan. =)

Enemmänkin sinun pitäisi voida vaikuttaa sen tytön ajatteluun siitä, että lapset eivät alaikäisenä ole mikään oikea ratkaisu. Eikä muutenkaan, kun koulut on käymättä, ammatti saamatta, nuoruus ja elämä elämättä.

Ilmeisesti tyttö haluaa itselleen perheen, pysyvyyttä, vakautta, rakkautta. Ja kun ei muuta tiedä, hankkiutuu raskaaksi. :ashamed:

Muutenhan nuo ovat hyviä asioita, mutta.. ikää ja elämää pitäisi olla takana enemmän.
Alaikäinen äiti tai isi ei saa itse tehdä edes vuokrasopimusta, mainitse sekin lapsille!
Se että lapsilisää saa sekä vanhemmat että lapsi, ei ole mikään hieno tai saavutettava asia!

juttele poikasi kanssa ehkäisyn tärkeydestä; ettei sitten kun h-hetki on päällä tule semmosta tytön innostamaa että kokeillaan - tai ei tämä yksi kerta..
Ja sitten, vaikket pidä siit tytöstä poikasi kumppanina, yritä ajatella että tyttö on oman taustansa takia aika rikki ja hukassa itseltäänkin. Oletan että näin on, taustoja tietämättä. Että hän haluaa vain rakkautta, pysyvyyttä, perheen. Juttele tytön kanssa, että näiden aika on sitten, kun koulut on käyty. Nuoruus on niin ainutkertaista, sellaista huolettomuutta ei ikinä enää voi kokea. *huoh* ja että lapsen aika on myöhemmin.

Kappas vaan :o :o :o Ja minä kun olen tuolla Mitäs nyt -puolella aiheesta käytyjen keskustelujen perusteella kuvitellut, että olen ainoa veemäinen pirttihirmu, joka ei suostu hyväksymään sitä tosiasiaa, että tytöllä on oikeus aina ja missä tahansa tilanteessa hankkiutua nk. siunattuun tilaan ja siittäjästä eli siitä jäpikästä viis. Paitsi jäpikän lompakosta, se toki halutaan ;)

Mun junnu pääsee ripille parin viikon päästä ja onnekseni ei ihan "sellaisia" tsiguja ole vielä nurkissa pyörinyt. Muta pian kaiketi pyörii :/ Tuttavapiirissäni on jo parin vuosikymmenen ajan ollut niitäkin naisia, jotka koittavat pitää miehen luonaan hankkiutumalla raskaaksi. Huonolla menestyksellä kuitenkin.

Mä olen junnulle kertonut ne perinteiset faktat, mitä varmaan bilsankirjassakin kerrotaan. Mutta olen käyttänyt junnuun myös "shokkihoitoa" eli pyytänyt junnua aika ajoin lukemaan palstalla käytyjä abortti- ja teiniraskauskeskuteluja. En halua, että pojalleni jää mitään harhakuvitelmia siitä, ettäkö vielä vahingon satuttuakin pojallani olisi jotain sananvaltaa asiaan. Totuus nimittäin on, että tytöt ja tytttöjen äidit sanelevat sen, milaliseen kuseen poika joutuu. Ja ainakin tuolla Mitäs nyt -puolella vaikuttaa siltä, että ihan kusiseen kuseen.

Noita palstajuttuja luettuaan ja niiden jälkeen käytyjen keskustelujen jälkeen musta tuntuu, että mun junnu on kohtuullisen hyvin rivillä siitä, mitä tapahtuu, jos ehkäisy pettää. Ja aivan saletisti junnu ei häslää missään ilman kortsua.

Vauvakuumeiset teinitytöt on varmaan tollaselle siedettävän näköisedlle kollille oikeasti todellinen vaara. Varsinkin, jos seurustelusuhde alkaa kariutua. Mua on Mitäs nyt -puolella kritisoitu näistä mielipiteistäni poikalapsen äitinä, mutta mä olisin täsmälleen samaa mieltä, jos mun tytärtäni olisi käytetty seksuaalisesti hyväksi. Sillä mä pidän tällaista "älä jätä mua kun mä oon varmaan raskaana" - tilannetta seksuaalisena hyväksikäyttönä sinä missä tyttöihinkin kohdistunutta seksuaalista hyväksikäyttöä. Ehkä vielä astetta pahempana, koska...noh, ei pitäisi näin sanoa... mun mielestä pojat ovat paljon paljon naiivimpia kuin tytöt aina tonne kaksikymppisiksi asti.

Mä olen sivusta seurannut yhden "teiniperheen" elämää jo yli viidentoista vuoden ajan. Varsin läheltä, sillä "teini-isä" on mun poikani isä ja teinisuhteesta syntynyt lapsi poikani toinen isosisko. Näiden vuosien aikana mä en ole löytänyt siitä draamasta mitään hyvää. Junnun isosiskon sukunimi on vaihtunut varmaankin useammin kuin villasukat ja lapsi on tavannut isäänsä harvemmin kuin saanut uuden koulurepun. Nekin harvat tapaamiset yhtä taistelua, mutta raha on kuitenkin aina kelvannut. Syy, miksi mä en ole näiden 14 vuoden aikana vaatinut exältä latiakaaan elatusmaksuja. Haluan pojalleni isän, en toista lompakkoa taskuuni.

Exä - itsekin aikoinaan teini-isä - on näitä teiniraskauksia vastaan veiläkin enemmän kuin minä. Hänellä taitaa kuitenkin olla teini-isyyteen enemmän asiantuntemusta kuin minulla, joten tässä asiassa ainakin luotan exän sanaan. On meillä exän kanssa vielä se "plan B" , jos joku neitokainen keksisi huijata tuon junnun lapsensa isäksi vastoin junnun tahtoa. Me nimittäin maksettaisiin exän kanssa puoliksi elatusmaksut siitä lapsesta ja välittömästi, kun niitä junnun itse toivomia perillisiä syntyisi, siirrettäisiin koko omaisuutemme niiden lasten nimiin (tietysti puolet omaisuudestani likalle, mutta ei latiakaan junnulle). Tämä voi kuullostaa tosi julmalta ja kylmältä, mutta junnu tulee perimään aikanaan miljoonien eurojen omaisuuden ja yksikään hyväksikäyttäjä ei siitä tule hyötymään. Tilanne on luonnollisesti aivan toisenlainen kaikkien niiden junnun lasten osalta, jotka junnu itse on halunnut tähän maailmaan saattaa.

Tyttäreni on jo noin 10-vuotiaasta saakka potenut vauvakuumetta. Hänen suurin toiveensa tuntui olevan, että saisi lapsia: hyvän miehen, avioliiton ja lapsia :)
Toiveessa ei ole mitään väärää.
Asiasta juteltiin aikoinaan ja aina suosittelin koulutusta, ammattia, hyvää parisuhdetta ennen kuin tätä unelmaa alkaisi toteuttamaan, jotta nuoruus tulisi elettyä ja koettua silloin nuorena ja valitsemaan sen tulevan lapsen isän ja elämänkumppanin tarkkaan - pysyin omasta kokemuksesta kertomaan, että on helpompiakin tietä kasvaa aikuiseksi kuin tämä minun esimerkkini; että opiskelu lapset helmoissa ei se helpoin tie ole..

Kun tyttö alkoi seurustella, sanoin suoraan poikaystävälle: tytär on potenut vauvakuumetta 10-vuotiaasta lähtien.
Poikaystävä oli kauhuissaan. Hänellä oli suunnitelmana opiskella: ensin lukio, sitten korkeakoulu ja niin edelleen.
Poika maksoi puolet tytön e-pillereistä. NÄin hän varmisti, että ehkäisy tulee huolehdittua eikä kaadu ainakaan rahapulaan.

Teiniseurustelu päättyi aikoinaan muihin seikkoihin.
Tällä hetkellä tyttö asuu yhdessä nykyisen poikakaverin kanssa. Eikä tälläkään kaverilla ole mitään vauvakuumeita: hänen opinnot ovat pahasti kesken, suunnitelmat ja mahdollisuudet korkealla. Hänen mielestään oikea aika lapselle on vasta, kun ikävuodet alkavat 3:lla tai 4:lla. Hänellä itsellään on iäkkään vahemmat ja hänestä on luonnolista että lapset tehdään "vanhana"; että pienen vauvan äiti on 40 eikä 20 v.
Olen iloinen, että tyttärelleni on osunut kohdalle tämmöset fiksut ja järkevät poikaystävät. Jos vastapuoli olisi ollut samanlainen "hövelö" tämän asian suhteen, voisi tyttärenkin tilanne olla toinen.

Tytär itse on näin ollen saanut toteuttua semmoisia asioita, joita vain nuorena voi tehdä, elää todeksi unelmiaan. Hän tuumasi kerran, että hänen pitää muuttaa omaa ajatteluaan, totuttaa itsensä siihen, että lapsien aika on myöhemmin, ei parikymppisenä.

Tuttavamme on samaa ikäluokkaa oleva, parikymmpinen ja vakiintunut: koulutus, ammatti, avioliitto, asuntovelkaa, lapsia, hyvä mies. Hänen mielestään tyttäreni on lähes vastuuton ja bilettävä hupakko. :p

Minusta taas on hyvä, että hän on hupakko nyt, kun vastuu on vain itsestä. Ja että voi tehtä asioita, joita vain nuorena voi. Lasten aika myöhemmin.

Toivottavasti en kuulosta sekavalta.
Ja saatan kuulostaa kovalta ja julmalta, mutta... jokainen tavallaan. Teiniäidit voivat olla hyviä ja vastuuntuntoisia, mutta minusta se ei ole mikään tavoiteltava olotila, ainakaan jos taustalla on se tytön ajatus että saisi pitää poikakaverin, saisi turvallisuutta ja vakautta ja perheen. Hyviä asioita, mutta ne kuuluisi toteuttaa sitten kun kypsä vanhemmuuteen ilman mittavia suvun ja yhteiskunnan tukitoimia, ja parisuhde on sellainen, että molemmat (myös poika!) ihan aidosti haluavat lapsen ja ovat kykeneviä siihen hommaan.

Pojalle todellakin voi puhua vaikka mitä, mutta viime kädessä tämä asia (ikävä kyllä) on tyttösen päätettävissä. Ja pojan rooli on olla sitten se ikuisesti elatusmaksuja maksava taustahahmo; ja sitten itketään kun isä ei ole kiinnostunut eikä vastuullinen eikä halua tavata ja plaaaah....
:headwall: :headwall:

Tuossa edellisessä jutussa puhuttiin suvun ja yhteiskunnan tukitoimista. Tieto noista pisti minut aikoinaan kammoamaan ajatusta saada lapsi teini-ikäisenä. Se olisi tarkoittanut sukulaisten vanhoja huonekaluja, asuntoa joka ei olisi ollut itse valitsemani ja paljon paljon kanssakäymistä sukulaisten kanssa. Kenen leipää syöt sen lauluja laulat. Vaikkei elitaso ole myöhemminkään ollut kummoinen, olen välttynyt minimitoimeentulolta.

Luulen että harva nuorukainen haluaisi illat kuunnella kitinää ja harkita jokaista ostostaan jättäen omat tarpeensa viimeiseksi. toimeentulotuella ei välttämättä ostella uusia levyjä ja pleikkaripelejä. Voi olla että vaatteetkin löytyisivät uffilta.

Kiitos Keittiönoita. Enpäs ole tuollaista hoksannut pohtiakaan! Muistan sanasi - jos nyt tässä elämme itse kukin tuohon tilanteeseen asti ja taon järkeä poikani + jokaisen pimun kaaliin, joka meillä piipahtaa. Kyllähän ne nuoret koulussa sen jättidildon päälle sen kondomin vuorotellen rullaavat, mutta tositilanteessa se unohtuu. Jos mun poika on kortsua käyttänyt ja tyttö paukahtaa paksuksi, se on täysin hänen asia, mun poikaa ei siihen paskaan vedetä mukaan, se on varmaa.

Pakko liittyä sen verran keskusteluun, etten voi kun kummastella.... Siis, että se on vain ja ainoastaan tytön "vika/halu" jos sattuu tulemaan raskaaksi?? Haluaa TEIDÄN pojaltanne ainoostan rahaa?? Meilläkin on poika, täyttää just 16 vuotta, enkä TODELLAKAAN syyttäisi ainoastaan tyttöä jos niin kävisi että pojasta olisi isukki tulossa!!! Kyllä siihenkin hommaan kaks tarvitaan ja ehkäisy kuuluu myös POJALLE!!

En kyllä asiasta olisi mitenkään riemuissani, en sinne päinkään. Mutten ymmärrä myöskään miten vastuu ja syyt vieritetään vain ja ainoastaan tytön harteille?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2006 klo 23:41 vieras kirjoitti:
Kiitos Keittiönoita. Enpäs ole tuollaista hoksannut pohtiakaan! Muistan sanasi - jos nyt tässä elämme itse kukin tuohon tilanteeseen asti ja taon järkeä poikani + jokaisen pimun kaaliin, joka meillä piipahtaa. Kyllähän ne nuoret koulussa sen jättidildon päälle sen kondomin vuorotellen rullaavat, mutta tositilanteessa se unohtuu. Jos mun poika on kortsua käyttänyt ja tyttö paukahtaa paksuksi, se on täysin hänen asia, mun poikaa ei siihen paskaan vedetä mukaan, se on varmaa.
[/q

Mun mielestä kortsut ovat erittäin huono ehkäisykeino ehkäisemään raskautta, tauteja kyllä ehkäisevat. Ei ne pojanklopit osaa niitä käyttää, kun ei aikuuset miehetkää. Hajoavat todella herkästi. Siis pilleri resepti jokaiselle "miniäehdokkaalle" heti ovensuus käteen... tai paremmin ehkäisyneuvolan puhelinnumero. Miten voit olla niin varma ettei sun poikaas vedettäis "siihen paskaan" mukaan jos näin kävis? Sehän on ollut mukana, todennäköisesti, Hajonneen Kortsun kanssa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2006 klo 07:21 äiti-mamma kirjoitti:
Pakko liittyä sen verran keskusteluun, etten voi kun kummastella.... Siis, että se on vain ja ainoastaan tytön "vika/halu" jos sattuu tulemaan raskaaksi?? Haluaa TEIDÄN pojaltanne ainoostan rahaa?? Meilläkin on poika, täyttää just 16 vuotta, enkä TODELLAKAAN syyttäisi ainoastaan tyttöä jos niin kävisi että pojasta olisi isukki tulossa!!! Kyllä siihenkin hommaan kaks tarvitaan ja ehkäisy kuuluu myös POJALLE!!

En kyllä asiasta olisi mitenkään riemuissani, en sinne päinkään. Mutten ymmärrä myöskään miten vastuu ja syyt vieritetään vain ja ainoastaan tytön harteille?

Sen verran haluan selventaa tata meidan tilannetta - tytto kayttaa ehkaisy piikkia ja poika kayttaa kondomia - mutta pelkaan sita tilannetta etta jostain syysta se kondomi jaa kayttamatta ja tytto ei ole pitanyt huolta ehkaisy piikista (tahattomasti tai tahallaan). Tassa meidan sotkussa on monen monta asian haaraa jotka tassa viime vuoden aikana ovat jarisyttaneet meidan perhetta monella tavalla - ja suhde on TODELLA jotenkin kieroutunut eika siina ole sita 'rakkautta ja onnellisuutta' ainakaan nain sivustakatsojan silmille nahtavaksi. Ja alunperin puhuin tilanteesta JOSSA tytto hankkiutuu tarkoituksella raskaaksi,,,,,

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2006 klo 07:21 äiti-mamma kirjoitti:

Tyttö sen kuitenkin viimekädessä päättää jos raskaaksi tulee että pitääkö sen lapsen vai ei ja siinä ei ole sillä pojalla nokan koputtamista.Se on minusta huutava vääryys.
Onneksi mun pojan kaveripiirissä on yksi kloppi joka tuli isäksi 17 vuotiaana (ei tod. onnenpotku hänelle) ja erosivat silloisen tyttöystävänsä kanssa ennenkuin vauva edes syntyi.Poika on hienosti kantanut vastuunsa lapsesta tähän asti joka on nyt parivuotias mutta oma poikani sanoi että sen verran sitä touhua katselleena ei tee mieli isäksi tässä iässä.Hyvä varoittava esimerkki tuttavaporukassa varmaan tehoaa parhaiten tuon ikäisiin.

On se ihme että täällä äidit jolla on POIKIA syylistää vain tyttöjä! Ap:lle vain sellaisen asian sanoisin että jos pojalla ja tällä tytöllä ei mene hyvin niin eiköhän ne osaa itse erota.Tuskin ne seksiä siinä harrastaa jos ei hyvin mene :o Ja kovin on outoo että tuon ikäinen poika äidilleen kertoo noin avoimesti seksi elämästään.Saatikka muista ongelmistaan.Kuten itse totesit sivusta seuraajan on helppo tuomita.Eli mistä sinä tiedät asioiden oikeiden laidan.Ja eikös se niin mene et jos ON VALMIS HARRASTAMAAN SEKSIÄ NIIN OSAA HUOLEHTIA EHKÄISYSTÄ JA JOS SE PETTÄÄ NIIN KANTAMAAN VASTUU SIITÄ!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2006 klo 17:02 vieras kirjoitti:
On se ihme että täällä äidit jolla on POIKIA syylistää vain tyttöjä! Ap:lle vain sellaisen asian sanoisin että jos pojalla ja tällä tytöllä ei mene hyvin niin eiköhän ne osaa itse erota.Tuskin ne seksiä siinä harrastaa jos ei hyvin mene :o Ja kovin on outoo että tuon ikäinen poika äidilleen kertoo noin avoimesti seksi elämästään.Saatikka muista ongelmistaan.Kuten itse totesit sivusta seuraajan on helppo tuomita.Eli mistä sinä tiedät asioiden oikeiden laidan.Ja eikös se niin mene et jos ON VALMIS HARRASTAMAAN SEKSIÄ NIIN OSAA HUOLEHTIA EHKÄISYSTÄ JA JOS SE PETTÄÄ NIIN KANTAMAAN VASTUU SIITÄ!
Mulla on myös tytär.

\

Valitettavasti olet väärässä :\|

jos pojalla ja tällä tytöllä ei mene hyvin niin eiköhän ne osaa itse erota. Monet aikuisetkin sinnittelevät epätoivoisesti huonossa suhteessa. Minäkin olen niin tehnyt ja jos mietit tuttavapiiriäsi tai palstalaisia, moni tekee niin tälläkin hetkellä.

Vanhempien on pakko tentata alaikäiseltä lapseltaan ehkäisyasiat, kun huomaavat nuoren harrastavan seksiä. Ei siinä ole lapsella edes vaihtoehtoa, etteikö kertoisi missä mennään. Joissain perheissä on toki valmiiksi niin hyvät ja luontevat välit, ettei pakkoa tarvitse käyttää.

Kaikilla nuorilla ei välttämättä ole tarpeeksi tietoa ja motivaatiota ehkäisyyn. Rahanpuute ja turha häveliäisyys väärässä asiassa, voi myös hankaloittaa tilannetta.

\

Jotta voit nukkua rauhassa ensi yon, niin kerron sinulle etta on minulla tytarkin. En tieda muistatko itse millaista oli olla 16 vuotias - olet sitten tytto tai poika. Tai ehka sinulla ei tuon ikaisena ollut viela naita 'seksi ongelmia'. Tai sinulla eivat lapset ole viela tassa iassa - mene ja tieda. Mutta naen hyvin millainen 'suhde' nailla kahdella on silla viettavat tosi paljon aikaa meilla - tytto ollut jopa perhelomalla meidan koko perheen kanssa. Ja siita olen iki-kiitollinen etta minulla on AVOIN ja minuun luottava poika joka pystyy ja osaa minulle jutella ja kertoa mielta painaviaan asioita. En halua kuvitella sita toista vaihtoehtoa! Ja niinhan sen pitaisi menna kuten sanoit etta jos on valmis seksiin niin on valmis myos vastuuseen. Mutta tama taitaa olla totta vaan siella 'ruusunpunaisessa maailmassa'. Todellisuus on paljon karumpaa - eika tama asenne valttamatta koske vaan naita teineja vaan katsopas ymparillesi ja sama pilipali homma hoituu myos paalta 30-kymppisilta aivan vaivatta. Valitettavasti!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2006 klo 19:02 Gloria Mundi kirjoitti:
\

Jotta voit nukkua rauhassa ensi yon, niin kerron sinulle etta on minulla tytarkin. En tieda muistatko itse millaista oli olla 16 vuotias - olet sitten tytto tai poika. Tai ehka sinulla ei tuon ikaisena ollut viela naita 'seksi ongelmia'. Tai sinulla eivat lapset ole viela tassa iassa - mene ja tieda. Mutta naen hyvin millainen 'suhde' nailla kahdella on silla viettavat tosi paljon aikaa meilla - tytto ollut jopa perhelomalla meidan koko perheen kanssa. Ja siita olen iki-kiitollinen etta minulla on AVOIN ja minuun luottava poika joka pystyy ja osaa minulle jutella ja kertoa mielta painaviaan asioita. En halua kuvitella sita toista vaihtoehtoa! Ja niinhan sen pitaisi menna kuten sanoit etta jos on valmis seksiin niin on valmis myos vastuuseen. Mutta tama taitaa olla totta vaan siella 'ruusunpunaisessa maailmassa'. Todellisuus on paljon karumpaa - eika tama asenne valttamatta koske vaan naita teineja vaan katsopas ymparillesi ja sama pilipali homma hoituu myos paalta 30-kymppisilta aivan vaivatta. Valitettavasti!

Mä voin kyllä nukkua ens yön ihan hyvin ilman tätäkin.Ja muistan kyllä millaista on olla 16v sillä sain silloin tyttäreni.
Ja tosiasia on että jos on valmis seksi suhteeseen niin on myös kaikkeen muuhun mitä se sisältää.
Ja sitä en toisaalta ymmärrä edes miksi sun poika ja tämä tyttö harrastaa sänky puuhia jos asiat on niin huonosti? Ja usko pois,tiedän kyllä tapauksen jossa teini on alkanut odottaa jotta saisi pitää miehen (kyseessä oma serkku) Ja se on erittäin huono veruke.Mutta painotan tässä sitä ettei se voi olla ykistään tytön syy jos sun poikakin on tuossa hommassa mukana!!

jos teillä niin avoin suhde on niin MIKSI tämä poika sitten edelleen harrastaa seksiä tämän tytön kanssa jos on sulle puhunut avoimesti? Ja oli sitten lähtö kohdat mitkä hyvänsä niin ei se syy AINOASTAAN voi olla tytössä!!! Kun teillä hyvät välit on niin käske pitää housut jalassa ja jumala mielessä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2006 klo 19:38 vierasB kirjoitti:
jos teillä niin avoin suhde on niin MIKSI tämä poika sitten edelleen harrastaa seksiä tämän tytön kanssa jos on sulle puhunut avoimesti? Ja oli sitten lähtö kohdat mitkä hyvänsä niin ei se syy AINOASTAAN voi olla tytössä!!! Kun teillä hyvät välit on niin käske pitää housut jalassa ja jumala mielessä!

Mikahan tassa nyt oli se kantava ajatus: jos on avoin aiti/poika suhde, ei poika voi harrastaa seksia? Kasken olla harrastamasta seksia? Milla sita kasketaan? Jos tiedat miten, niin kerro koko maailmalle silla maailma on pullollaan teini-ikaisten vanhempia jotka taman kikan haluaisivat tietaa - sinusta tulee miljonaari kun taman salaisuuden meille paljastat!!! :D

Avoimet valit vanhempien ja lasten kanssa ei takaa minusta sita etta lapset eivat mitaan 'tyhmyyksia' tee. Mutta se takaa sen etta vanhemmat edes suurin piirtein tietaa missa ollaan ja missa mennaan, ja voivat jopa saada jonkun ajatuksen murusen sinne teinin paahankin sillon talloin. Ja lapsi tietaa ja uskoo etta vanhemmat ovat hanen takanaan tuli mita tuli,,, etta heihin voi luottaa ja heilta voi hakea turvaa ja tietoa, ja mita muuta sitten tarvitsevatkaan,,,, et varmaan ole kokenut tammoista kun noin ivallisella savylla kommentoit lapsen avoimuutta,,, :(

\
Mä voin kyllä nukkua ens yön ihan hyvin ilman tätäkin.Ja muistan kyllä millaista on olla 16v sillä sain silloin tyttäreni.
Ja tosiasia on että jos on valmis seksi suhteeseen niin on myös kaikkeen muuhun mitä se sisältää.
Ja sitä en toisaalta ymmärrä edes miksi sun poika ja tämä tyttö harrastaa sänky puuhia jos asiat on niin huonosti? Ja usko pois,tiedän kyllä tapauksen jossa teini on alkanut odottaa jotta saisi pitää miehen (kyseessä oma serkku) Ja se on erittäin huono veruke.Mutta painotan tässä sitä ettei se voi olla ykistään tytön syy jos sun poikakin on tuossa hommassa mukana!!

[/quote]

En oikein tieda mista on tullut sellainen kasitys etta pidan poikaani taysin syyntakeettomana tassa - nain ei ole. Ehkaisysta, rakkaudesta, vastuusta, toisen ihmisen kunnioituksesta on puhuttu niin etta olen varmaan naamastani jo sininen. Mutta en mistaan hinnasta halua etta poikani, eika tama tyttokaan, tulisi vanhemmaksi 16 vuotiaana!! Alunperinen avaukseni kasitteli juuri tuota sinun mainitsemaasi 'huonoa veruketta' - mina tunnen tammoisia tapauksia enemmankin kuin vaan yhden - joten ei se ole niin ennen kuulumatonta - valitettavasti.

Hain avauksellani ihmisia joilla on todellinen huoli siita etta teini-ikainen poika saattaa tyttoystavansa raskaaksi - anteeksi jos sinun mielesta en ole oikeutettu tahan huoleen. Sinun vanhempasi eivat ilmeisesti samaa huolta kantaneet - vai kantoivatko?

mielestäni ilmaiset aika selvästi että se on ainoastaan tytön syy.
Ei ole huono asia olla asiasta huolissaan jne.Verukkeita maailmassa riittää.Jopa täysi-ikäset ihmiset tekee lapsia jotta yritettäs esim avioliittoa korjata jne.
Minua ei mikään muu häiritse kuin se että tässä mahdollisessa tapauksessa tyttö olisi ainoastaan se tekijä joka pilaa kaiken.Kaikessa on kaksi osapuolta.
enkä todellakaan ole tarkoittanut mitään rittaa haastaa tai pahoittaa mieltä.ehkä vain ilmaisen asian huonosti.
Ja mitä minuun tulee niin en jaksaisi elämä tarinaani tänne kirjoittaa ja olenki iloinen että teillä on hyvät välit vaikka tuskin jos itsellä olisi tuolloin ollut niin kuitenkaan intiimi asioita kertoisin vanhemmilleni.ehkäisystä pitääkin pystyä keskustelemaan mutta se että kertoisin noinki tarkasti kaikki äidilleni niin...
Jääköön mun puolesta tähän! Toivon että saat asiat kuntoon kuitenkin! Enkä mä pahalla ole tarkoittanut toi yks asia vaan pisti silmään ;)