Tein miehelle pilan ja meinasi huumori loppua tai oikeastaan loppuikin :(

  • Viestiketjun aloittaja "Maria"
  • Ensimmäinen viesti
Joo, näinhän se pitäisi hoitaa, aikuismaisesti. Mutta pitää ottaa myös huomioon että kaikki eivät kykene reagoimaan "asiallisesti" ja aikuismaisesti. Ja sekin pitää ottaa huomioon ja hyväksyä. Ap varmasti tietää miehensä reagointitavan ja sen että miten hänellä on tapana käsitellä asioita.
No itse asiassa en ajatellut, mikä olisi oikein ja aikuismaisesti tehty, vaan mikä olisi oikeasti se oma reaktioni. Siis minusta on jotenkin kerrassaan omituista, ettei tuollaisen tiedon saatuaan millään tavalla vastaa tai ota yhteyttä. Mutta kai jotkut sitten reagoivat noin, minä en vain edes pystyisi. Minä haluaisin heti puhua asiasta jonkun kanssa, tai vaikka tapella.
 
po
Mä pidin sun pilaa ihan hauskana, kunnes kerroit laittanees miehelle kuvan tekstarina. Eikö toi nyt oo aikamoisen riskaapelia? Kun ei sitä voi mitenkään tietää, kuinka toinen reagoi.
Mutta on tuo kyllä mieheltä aika törkeää käytöstä myös, varsinkin lapsianne kohtaan.
 
"Maria"
Mies sitten tuli eilen illalla myöhään kotiin lasten jo mentyä nukkumaan. Käytiin pitkä keskustelu ihan mukavastta hengessä. Pyysin anteeksi omaa pilaani ja mies kertoi järkyttyneensä niin että meni aivan lukkoon ja koki kuulemma tarpeelliseksi ajatella asioita ihan rauhassa. No sitten asiaa tuntikausia mietittyään oli tullut siihen tulokseen ettei tämä asia sittenkään maata kaada ja kyllä tästä selvitään. No sitten, kun kuuli asian olevan pilaa niin suuttui ihan tosissaan ja oli kuulemma todella raivona minulle. Vietti kaverillaan miestenillan ja mietti typerää pilaani. Kuulemma on edelleen pettynyt, että pilailin noin vakavalla asialla, mutta antoi kuitenkin anteeksi ja haluaa unohtaa koko sopan jo. Pyysi hän myös minulta anteeksi sitä ettei vastannut puheluihini ja lapsille kertoi, että tuli äkillinen työreissu...

Loppu kuitenkin hyvin ja tästä opimme molemmat taas jotain.
 
"vieras"
Hyvä että saitte asian sovittua, mut en voi viel olla sanomatta, ett oli kyllä todella huono pila! Minkälaista reaktiota odotit mieheltäsi? En lähtisi koskaan keksimään pilaa mistään noin voimakkaasti tunteisiin vaikuttavasta asiasta. Mieti tilannetta: Jos miehesi olisikin ollut innoissaan asiasta ja sinä olisit sanonut, ett se olikin pila, niin miehesi olisi pahoittanut mielensä. Jos taas miehesi olisi suhtautunut asiaan "hälläväliä -asenteella": ai jaa, selvä, tulee sitten vauva, sinä olisit tod. näk. loukkaantunut, kun ei reagoi sen kummemmin. Jos mies olisi suuttunut/pettynyt raskausuutisesta, olisi taas tullut pahaa mieltä, luultavasti molemmille. Joten miten tahansa tuohon pilaan suhtautuu, pahaa mieltä tulee jollekin totuuden selvitessä...
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";23753882]Hyvä että saitte asian sovittua, mut en voi viel olla sanomatta, ett oli kyllä todella huono pila! Minkälaista reaktiota odotit mieheltäsi? En lähtisi koskaan keksimään pilaa mistään noin voimakkaasti tunteisiin vaikuttavasta asiasta. Mieti tilannetta: Jos miehesi olisikin ollut innoissaan asiasta ja sinä olisit sanonut, ett se olikin pila, niin miehesi olisi pahoittanut mielensä. Jos taas miehesi olisi suhtautunut asiaan "hälläväliä -asenteella": ai jaa, selvä, tulee sitten vauva, sinä olisit tod. näk. loukkaantunut, kun ei reagoi sen kummemmin. Jos mies olisi suuttunut/pettynyt raskausuutisesta, olisi taas tullut pahaa mieltä, luultavasti molemmille. Joten miten tahansa tuohon pilaan suhtautuu, pahaa mieltä tulee jollekin totuuden selvitessä...[/QUOTE]

Mua ihmetyttää tosi paljon tuollainen: en voi vielä olla sanomatta...
Kai ap nyt jo tähän mennessä on ymmärtänyt asian laidan, kaikilta puolilta, enemmän vielä kuin sinä ja minä. Itseäsikö tulit korostamaan?
 

Yhteistyössä