Tein miehelle pilan ja meinasi huumori loppua tai oikeastaan loppuikin :(

  • Viestiketjun aloittaja "Maria"
  • Ensimmäinen viesti
"hmm"
Mun mielestä oleellista tuossa on se, että mies meni noin pahasti sekaisin. Siis normaali ihminen ja jos kaikki olisi kunnossa parisuhteessa olisi saman tien soittanut vaimolle ja päivitellyt tämän kanssa yhdessä sitä asiaa, eikä paennut paniikissa jonnekin puistoon itkemään yksin.
 
"äitix4"
varsinki jos teillä on raskasta teidän lapsien kanssa niin mun mielestä se tekee tästä pilasta vieläki sairaamman.

Ehkä et tiedäkään miten väsynyt miehesi on. Kyllä tollanen uutinen on aika iso kolaus. Kyllä vois mennä työpäivä pilalle tollasen takia itse kultakin.

et paljoa taida miestäsi kunnioittaa. tän on pakko olla provo
Taitaa mun mies olla sitten outu kun tein saman ja raskasta ollut joka lapsen kanssa! Sairauskia yms. Hän todellakaan ei lisää halua muksuja mutta kuten edellä kerroin ei suuttunut vaan nauroi mukana! Ei itselleen vaan sille miten todella muuttaisi taas kaiken ja onneksi oli vitsi! Huolehittaan kyllä nyt ehkäisystä vielkin tarkemmin ,mieskin muistaa ettei paljaalla edes leikiten!
 
"Maria"
Samaa mietin mäkin. Onko tuossa miehen käytöksessä nyt jotain muuta taustalla kun reagoi tosiaan noin voimakkaasti?
Samaa mietin minäkin, enkä edelleenkään saa häneen yhteyttä. Töissä hänen ainakin pitäisi olla ja olisihan tuo ihan mukava lapsillekin kertoa milloin isä tulee kotiin. Hankala pyytää anteeksikaan, kun en saa toiseen yhteyttä. Lapsellinen mies!
 
"mmm"
Taidan olla yhtä sairas kun ap, koska mielestäni tuo oli ihan hyvä pila. Ainut mikä siinä meni pieleen on se että ei heti korjattu tilannetta ja kerrottu että pilalla vaan. Vaikka mies ei vastannutkaan viestiin heti, niin kyllä olis pitänyt laitaa heti viesti perään et sori jos meni kahvit väärään kurkkuun , raskaana onkin ***** tyyppi en minä! Sillon mies ois voinnu sanoo et NO HUH!! mä jo pelästyin.

toisaaltaan miehen käytös kyllä kertoo myös siitä että elämä on ilmeisen rankaa ja on muutenkin miettinyt mitä haluaa elämältä- NYT olis kyllä ap:lla ja sen miehellä vakavan keskustelun paikka.
 
Niin se ei mitenkään voi olla mahdollista et se ihan oikeesti olis miehelle kova paikka?

Nyt vaan väännetään ja käännetään kuinka mies on ihan outo kun ei tuosta niin tykästynyt ja miehellä on varmasti jotain muutakin nyt hampaan kolossa...

Hei hieno suhtautumistapa TEILLÄ asiaan... :rolleyes:

Multa pääs itku kun tein positiivisen raskaustestin esikoisesta, kun ei ollut ihan tarkoitus alkaa lisääntymään...Joten miksei mies saisi itkeä ilman mitään sen kummempaa muuta maata kaatavaa syytä?
 
Viimeksi muokattu:
"hmm"
Multa pääs itku kun tein positiivisen raskaustestin esikoisesta, kun ei ollut ihan tarkoitus alkaa lisääntymään...Joten miksei mies saisi itkeä ilman mitään sen kummempaa muuta maata kaatavaa syytä?
Saa toki itkeä ja saa järkyttyä, mutta jos menee niin sekaisin, että ei kykene tuntikausiin eikä vielä seuraavana päivänäkään asiaa mitenkään käsittelemään, niin kyllä se kertoo vähän isommista ongelmista, kuin vain huonon pilan aiheuttamasta harmistuksesta.
 
rtee
Niin se ei mitenkään voi olla mahdollista et se ihan oikeesti olis miehelle kova paikka?

Nyt vaan väännetään ja käännetään kuinka mies on ihan outo kun ei tuosta niin tykästynyt ja miehellä on varmasti jotain muutakin nyt hampaan kolossa...

Hei hieno suhtautumistapa TEILLÄ asiaan... :rolleyes:

Multa pääs itku kun tein positiivisen raskaustestin esikoisesta, kun ei ollut ihan tarkoitus alkaa lisääntymään...Joten miksei mies saisi itkeä ilman mitään sen kummempaa muuta maata kaatavaa syytä?
No mä kyllä kans ihmettelin, että tosissaanko täällä pohditaan onko mies jättämässä ap:ta, koska ei ilahtunut vahinkoraskaudesta? En ilahtuisi minäkään eikä mun mieskään ja meidän suhteessa on kyllä kaikki ihan hyvin tällä hetkellä.
 
hmm nro 2
Totta kai se voi olla - ja on näköjään ollutkin - miehelle kova paikka, mutta minusta on jotain outoa siinä, ettei mies tuollaisen uutisen jälkeen yritä soittaa vaimolleen ja keskustella asiasta; puhelimenkin laittaa kiinni. Se tässä minusta on omituista, olipa pila hyvä tai huono.
 
Tietenkään yksityiskohtia ap:n arjesta emme tiedä, emme tiedä ovatko he olleet onnellisia keskenään, hyvä parisuhde ja ajatus että vaikeuksista selvitään yhdessä. Vai onko se pakkopullaa ollut hetken aikaa, miettineet tahoillaan, että "sitten joskus" voidaan olla onnellisia kun tämä tai se vaihe on elämästä ohi.
Mies on voinut olla katkeamispisteessä, mutta ei vaan luonto anna periksi lähteä ja jättää perhettä. Mutta viimeinen pisara tulee kun vaimo kertoo olevansa raskaana...
Ja mitenkä tuohon päätökseen ettei enää lapsia ollaan päästy, mies sanonut ja nainen myöntynyt... eli mies on voinut uutisen nähdessään, ajatella että nyt se on huijannut mua...

en tiedä, meillä ainakin tilanne on nyt sellainen, että jos mä kertoisin olevani raskaana, mukamas vahingossa, niin mies suuttuis ja lähtis lätkimään. Sen verran voimakkaasti reagoi kun aloin taannoin ottaa esille mahdollisuutta uudesta perheenjäsenestä.
 
"hehe"
[QUOTE="vieras";23744391]Mitäs jos ap:n mies olisi lähettänyt aapeelle kuvan plussasta ja kertonut tulevansa isäksi?[/QUOTE]

:D Hyvä huomio. Varmaan aika karmasevalta kuulosti miehestäsi tuo pila, kun teillä ei ole ollut seksiä vuoteen.
 
"vieras"
Mä tein mun siskolle sellasen aprillipilan, että olen muka raskaana...siskopa suuttuikin tosissaan kun selvisi asian todellinen laita...omasta mielestäni oli hauska mutta siskon ei...ihmisillä on niin erilainen huumorintaju....asia josta en vitsailis on sairaus, kuolema tms.
 
Totta kai se voi olla - ja on näköjään ollutkin - miehelle kova paikka, mutta minusta on jotain outoa siinä, ettei mies tuollaisen uutisen jälkeen yritä soittaa vaimolleen ja keskustella asiasta; puhelimenkin laittaa kiinni. Se tässä minusta on omituista, olipa pila hyvä tai huono.
No mitä keskusteltavaa asiassa on kun ei mitään lasta ole tulossa?
Olisin minäkin ap:n miehen tilanteessa vihainen.
 
"mie"
[QUOTE="hmm";23744241]Mun mielestä oleellista tuossa on se, että mies meni noin pahasti sekaisin. Siis normaali ihminen ja jos kaikki olisi kunnossa parisuhteessa olisi saman tien soittanut vaimolle ja päivitellyt tämän kanssa yhdessä sitä asiaa, eikä paennut paniikissa jonnekin puistoon itkemään yksin.[/QUOTE]

hyvät oat johtopäätökset vieraata ihmisestä: että heti paniikkissa puistossa itkemässä. Mistä me tiedetään, menikö mies paniikkiin ja oliko ne surun vai onnen kyyneliä? Ja vaikka olisi miehelle paha paikka, niin jospa hän on pohtinut ja päätynyt siihen tulokseen, että hyvä homma, vauva tulossa. Ja sitten kotiin päästyään, onkin pila. Enemmän kun tota miehen reaktiota minua kyllä kummastuttaa ton pilan tekijän käytös!

Milta teista naiset tuntuisi, kun homatte olevanne raskaana, vahingossa. Ja juuri kun päässyt asian kanssa sinuksi ja huomannut, että vauva onkin tervetullut, niin tuleekin keskenmeno? Eikös tuntuisi aika kamalalta?
Niinkun joku muukin sanoi, on asioita, joilla ei pilailla. Ja raskaus on yksi niistä.
 
"huoh"
Raskaudesta ei todellakaan saa pilailla. Ei todellinen elämä ole mitään salkkareita tai kaunareita. :headwall:

Itse muistan meidän lapsettomuuden alkutaipaleen, kun ensimmäisen negatestin tein. Pyysin miestä tulkkaamaan ja mies tietty alkoi pilailemaan ja kysyi "mitä tarkoittaa jos testissä on kaksi viivaa?" Ja kuitenkin siinä testissä oli vaan se yksi viiva. Vitun hauska pila. heh heh. :headwall:
 
"Kenguru"
[QUOTE="hmm";23744241]Mun mielestä oleellista tuossa on se, että mies meni noin pahasti sekaisin. Siis normaali ihminen ja jos kaikki olisi kunnossa parisuhteessa olisi saman tien soittanut vaimolle ja päivitellyt tämän kanssa yhdessä sitä asiaa, eikä paennut paniikissa jonnekin puistoon itkemään yksin.[/QUOTE]

Samanlaisia ajatuksia herätti.
Ihan normi tilanteessa/suheessa ei tuo hetkellisenä vitsinä minusta nyt niin paha ole. Tavallaan ihan hauskakin.
 
"poppana"
Kas kun ei ensin kerrota miehelle vaikka joululahjaksi, että "meille tulee vauva" ja sitten hetken perästä synttärinä kerrotaan uutena "lahjana" että "eipäs tulekaan, yllätys!"
 
Tuli mieleen sellainen, että mitä jos ap olisikin ollut oikeasti raskaana tai oikeasti luullut olevansa raskaana. Olisiko tässä tilanteessa tuo tilanne ihan ok? Tietysti miehellä on oikeus miettiä asioita itsekseen ja itkeäkin, mutta entä jos vaimo olisi yhtä järkyttynyt ja kaivannut miehen tukea.
 
"poppana"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23744550:
Tuli mieleen sellainen, että mitä jos ap olisikin ollut oikeasti raskaana tai oikeasti luullut olevansa raskaana. Olisiko tässä tilanteessa tuo tilanne ihan ok? Tietysti miehellä on oikeus miettiä asioita itsekseen ja itkeäkin, mutta entä jos vaimo olisi yhtä järkyttynyt ja kaivannut miehen tukea.
Olisi tietysti kiva, jos mies voisi tukea, mutta yhtä lailla hän voi olla se järkyttyneempi osapuoli, jota vaimo joutuisi oman hämmennyksensä keskellä tukemaan. Ei mies automaattisesti ole se, joka nielee tunteensa ja kantaa puolisonsakin tunteet.
 
"poppana"
Jatkan - me emme tiedä, miten mies olisi asian lopulta ottanut, jos olisi ollut tosipaikka. Nyt hänellä oli hemmetin tiukka tunnepuolen tilanne, ja kun hän kotiutui, vastassa on naurava vaimo, joka kertoo pilailleensa miehen kustannuksella. Eli emme tiedä, mikä olisi ollut lopputulos muutoin.
 
[QUOTE="poppana";23744564]Olisi tietysti kiva, jos mies voisi tukea, mutta yhtä lailla hän voi olla se järkyttyneempi osapuoli, jota vaimo joutuisi oman hämmennyksensä keskellä tukemaan. Ei mies automaattisesti ole se, joka nielee tunteensa ja kantaa puolisonsakin tunteet.[/QUOTE]

No niin, mutta eikö kaiken kaikkiaan olisi tuossa tilanteessa se "järkevin" ja reiluin toimintatapa, että asiasta keskustellaan ensin yhdessä, toinen toisiaan tukien, eikä laiteta puhelinta kiinni ja kadota?
 
[QUOTE="poppana";23744580]Jatkan - me emme tiedä, miten mies olisi asian lopulta ottanut, jos olisi ollut tosipaikka. Nyt hänellä oli hemmetin tiukka tunnepuolen tilanne, ja kun hän kotiutui, vastassa on naurava vaimo, joka kertoo pilailleensa miehen kustannuksella. Eli emme tiedä, mikä olisi ollut lopputulos muutoin.[/QUOTE]

No olisihan se mies mennyt tositilanteessakin sinne miettimään ja itkemään ja laittanut puhelimen kiinni. Eihän hän tiennyt pilasta ennen sitä.
 

Yhteistyössä