Tein miehelle pilan ja meinasi huumori loppua tai oikeastaan loppuikin :(

  • Viestiketjun aloittaja "Maria"
  • Ensimmäinen viesti
Eipä ollu kaukana oman miehen itkuun pillahtaminen kun muinoin todettiin että pieniinpäin oon.
JA nyt ainaki alettas molemmat poraamaan jos paksuks tulisin koska pitäs olla triplaehkäisy päällä :saint:

Joten kyllä, ymmärrän ap:n miestä kun ei mahda helppoa lasten kanssa olla..
 
niin niin
aivan todella sairas pila. Kamala mikä järkytys eka miehellä, monta tuntia istuu ja miettii ja pääsee tasapainoon ja pystyy tulemaan kotiin ja sitten ilmoitetaankin että vitsi, vitsi mä pilailin sun tunteilla
Ällö temppu, inhottaa
 
minusta
Tuo nyt ei mikään maailman paskin pila ollut... Enemmän ihmetyttää että mies on päivä tolkulla sitten tavoittamattomissa eikä ilmesty kotiin. Kyllä pitäisi sen verran olla miestä että tulee kotiin juttelemaan ja sopimaan, että "ei enää IKINÄ tollasia piloja" jos se kerta on ollut noin paha paikka (syystä tai toisesta). Ei ole reilua tuommoinen "en vastaa, en tule kotiin" homma. Lapsellista touhua mieheltä!!
 
"vieras"
Minusta tuo oli hyvä pila ja aloittajan mies ylireakoi. Onkohan jotain muuta taustalla? En muuten ymmärrä tuota reakoimista...

Olisiko kyseessä ehkä sterilisaatio. Luuli, että vaimo on pettänyt.

Tai onko itsellä muita suunnitelmia esim. juuri jonkun mainitsema toinen nainen.

Lapsellsita käytöstä mieheltä. Olisi avautunut vaimolleen heti eikä luikkinut karkuun. Olisi lyhyeen pettymys tällöin jäänyt. Jotain mätää tässä on takana - taatusti!
 
nohaa
Jos on kolme lasta, joista kaksi erityislasta, ja on puhuttu jos vuosia sitten, ettei enää enempää lapsia tule, niin kyllä mä tuota taustaa vasten todellakin ymmärrän miehen itkut ja akuutin reagoinnin asiaan. Siis sen tuntien poissaolon ja tavoittamattomuuden. Tietysti noin pitkä mietintäaika voi myös viitata siihen, että jotain muutakin on miehen päässä nyt meneillään.

Se, missä kohtaa mun ymmärrys loppuu, on siinä, kun mies on tavoittamattomissa näin pitkän ajan eli yli vuorokauden (nyt ilmeisesti sitten jo yli kaksi vuorokautta). Joko mies on jostain syystä ihan loppu (työ- tai perhe-elämän takia taikka molempien) tai sitten hän tosiaan kaavailee omalta osaltaan jonkinnäköisiä muutoksia elämäänsä. Tämä "vitsi"jupakka ehkä oli se piste iin päälle.

Mutta joo, täytyy sanoa, etten ikinä omalle miehelleni tekisi tuollaista källiä. Etenkin siitä syystä, että tiedän, että meilläkään mies ei missään nimessä enää haluaisi neljättä lasta (siksipä hänelle onkin tehty vasektomia). Se olisi todella kova paikka hänelle (ja myös minulle), jos neljäs ilmoittaisi tulostaan, sillä aborttiinkaan emme kykenisi, meilllä kun ei olisi siihen kunnon syytä.

On asioita, joilla voi pilailla, ja toisia, joilla ei voi. Minusta se on mielenkiintoista, ettei ole perillä siitä, millainen oman kumppanin huumorintaju on. Tai jos miehen kanssa kaiken järjen mukaan on aiemmin voinut vitsailla tällaisistakin asioista, niin sitten miehen päässä tosiaan on tällä hetkellä menossa jotain muuta. Eli saattaisi olla olemassa joku isompi ja perustavanlaatuisempi syy, miksi mies reagoi niinkuin reagoi (ensin "vitsiin" ja sitten sen paljastumiseen).
 
hehheee
Minusta tuo oli ihan hausa. Itse voisin tehdä ihan samanlaisen,mut tuo miun ukko ei olisi tilanteesta kummissaan vaan soittaisi, et onko totta ja jee meille tulee viides lapsi :) Jokin muu miestä vaivaa kuin tämä hauska pila. Ei kukaan täysjärkinen suutu tuollaisesta tuolleen et lähtee lätkimäään eikämitäänilmoittele itsestään.
 
lapsivaimot kotiin
Jos mies elättää yksin perhettään ja mennään taloudellisesti niillä rajoilla, että pärjätään nykyisellä kokoonpanolla, voi ajatus vielä yhdestä perheenjäsenestä saada miehen miettimään, millä helvetillä sitä nyt pärjätään. Pikku kotiäitien on niin helppo ajatella asioita vain omasta näkökulmastaan, kun ei ole koskaan tarvinnut kasvaa aikuiseksi ja saa jatkaa kotileikkejä miehen huolehtiessa perheen elatuksesta ja siitä, että perheellä on katto päänsä päällä. Lisäksi pitäisi jaksaa tukea pikkuvaimoa ja vielä ymmärtää tämän sairaan huonoa huumoria. Jee. Enpä enää ihmettele, miksi niin moni mies pettää.
 
Jos mies elättää yksin perhettään ja mennään taloudellisesti niillä rajoilla, että pärjätään nykyisellä kokoonpanolla, voi ajatus vielä yhdestä perheenjäsenestä saada miehen miettimään, millä helvetillä sitä nyt pärjätään. Pikku kotiäitien on niin helppo ajatella asioita vain omasta näkökulmastaan, kun ei ole koskaan tarvinnut kasvaa aikuiseksi ja saa jatkaa kotileikkejä miehen huolehtiessa perheen elatuksesta ja siitä, että perheellä on katto päänsä päällä. Lisäksi pitäisi jaksaa tukea pikkuvaimoa ja vielä ymmärtää tämän sairaan huonoa huumoria. Jee. E.
peesi tähän kirjoitukseen. siellä pikku rouvat päiväkahvilla keksivät ajan kulukseen muka jotain hauskaa. joka ei sen perheen elättäjän mielestä ollutkaan hauska, vaan järkyttävä juttu. ja halusi miettiä asioita ja siitäkin näköjään syytetään
 
"mä"
[QUOTE="Maria";23744155]Ei ole kuulunut ja taaskaan ei ole puhelin päällä...[/QUOTE]

Sillä on kriisi ja on kaiketi ihastunut/rakastunut toiseen!!! Sorry, mutta aivan näin selvää jos tuollaisesta asiasta tarvii itkeen ruveta...
 
"jaa"
[QUOTE="hmm";23744172]No kyllä lapset ovat yleensä noin periaatteessa ihan mukava ja positiivinen asia, joten mielestäni on jossain määrin outoa, että joku menee noin pahasti pois tolaltaan eikä näe asiassa mitään hauskaa, kun asiasta pilaillaan.

Ymmärrän ap:n miestä paremmin kuin hyvin, minä tulin vahingossa raskakaaksi (pillerit pettivät) ja voin sanoa että monet itkut itkin ja olin todella poissatolaltani, koska vauva ei ollut suunniteltu ja olin suunnitellut elämääni vähän toisella tavalla ja vielä neljän vuoden valvomisen ja tempperamenttisen lapsen kanssa eläneenä, pelkäsin että mitä tästä tulee, huudetaanko meillä taas 2 vuotta ja heräillään 1/2-1h välein öisin jne. No meille ei abortti ollut edes vaihtoehto ja nyt kohta kaksivuotta tuon jälkeen olen enemmän kuin onnellinen että meidän pikkuinen päätti tulla maailmaan :) Olen myös tuntenut kovastikin syyllisyyttä omista fiiliksistäni raskauden alussa. Vahinkoraskaus voi oikeasti olla aika iso järkytys, mutta se ei tarkoita etteikö sitä voisi lopulta olla onnellinen
 
herätys!
Jos mies elättää yksin perhettään ja mennään taloudellisesti niillä rajoilla, että pärjätään nykyisellä kokoonpanolla, voi ajatus vielä yhdestä perheenjäsenestä saada miehen miettimään, millä helvetillä sitä nyt pärjätään. Pikku kotiäitien on niin helppo ajatella asioita vain omasta näkökulmastaan, kun ei ole koskaan tarvinnut kasvaa aikuiseksi ja saa jatkaa kotileikkejä miehen huolehtiessa perheen elatuksesta ja siitä, että perheellä on katto päänsä päällä. Lisäksi pitäisi jaksaa tukea pikkuvaimoa ja vielä ymmärtää tämän sairaan huonoa huumoria. Jee.
Täytyy sanoa, että kirjoituksen pointista olen samaa mieltä. Täysin.
 
Blue
Jos mies elättää yksin perhettään ja mennään taloudellisesti niillä rajoilla, että pärjätään nykyisellä kokoonpanolla, voi ajatus vielä yhdestä perheenjäsenestä saada miehen miettimään, millä helvetillä sitä nyt pärjätään. Pikku kotiäitien on niin helppo ajatella asioita vain omasta näkökulmastaan, kun ei ole koskaan tarvinnut kasvaa aikuiseksi ja saa jatkaa kotileikkejä miehen huolehtiessa perheen elatuksesta ja siitä, että perheellä on katto päänsä päällä. Lisäksi pitäisi jaksaa tukea pikkuvaimoa ja vielä ymmärtää tämän sairaan huonoa huumoria. Jee. Enpä enää ihmettele, miksi niin moni mies pettää.
Harvinaisen hyvä pointti tässä jutussa. On ihan turha nyt ääliöidä miestä yhtään enempää kun oikeesti ei tiedetä mitään miten mies nyt tuntee pärjäävänsä, minkälainen parisuhde heillä on, minkälainen rahatilanne, kuka kantaa vastuuta perheestä ja onko asiassa vielä jotain muuta isoa juttua mitä ap jättää kertomatta..

Kyllä mäkin ottaisin aikalisän jos mies rysäyttäisi niskaan jotain mikä tuntuisi romauttavan koko elämän (ja sitten kun vihdoin saisin itseni kasaan ja kotiin kantamaan sitä NIIN PALJON TÄÄLLÄ PERÄÄNKUULUTETTUA VASTUUTA niin mies nauraisi päin naamaa ja sanoisi että pilailin...). Miettikää ihan oikeasti jokainen hiljaa itseksenne mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa (jokainen voi kuvitella siihen kohtaan itselleen sen pahimman mahd. skenaarion mitä mies voisi sanoa, esim. että menetetään kulta talo kun en ole maksanut lainaeriä neljään kuukauteen, tms.).
 
Olisikohan kyse siitä, että miehesi olisikin halunnut että teille tulee vauva? Että miehesi meni puistoon yksin miettimään tilannetta ja totesi ettei se olekaan mailmanloppu ja asennoitui jo siihen että teille tuleekin vauva.. Mieti mitä isku se on sitten miehellesi ollut kun mitään vauvaa ei tulekaan! ymmärrän hyvin miestäsi, ettei paljon sun naamaa nyt huvita katsella!
 
222
Lapsellista! todella lapsellista pilaa.

Mun mies kyllä mietti aika tarkkaan mitä halusin, kun plussasin tosta kakkosesta.
Ei oltu suunniteltu lasta, ja olin itsekkin todella järkyttynyt asiasta.
Mutta, siitäkin selvittiin.. Nyt on kaikki paremmin kuin koskaan!

Itse en IKINÄ pilailis tollasesta asiasta. Jos mies on vaikka nolostunut? varsinkin jos kaverisi oli paikalla kun kerroit "plussasta" ? Kyllä mäkin loukkaantuisin tollasesta typerästä vitsistä.
 
Virheitä sattuu ja tuntisinkin myötätuntoa harmiasi kohtaan, jos ymmärtäisit että teit väärin tai arvioit tilanteen väärin. Nyt osa viesteistäsi on "mies on lapsellinen..."-rataa joten ihmetyttää kovin. :(
Ja kun mies tulee kotiin, pyydä ihmeessä tosissasi anteeksi ilman nalkutusta hänen lapsellisuudestaan, vaikka tekisikin mieli, kun itseä nolottaa ja haluaa puolustautua.
 
"riinuska"
Mä kostin aikoinaan ex:älle (petti mua törkeesti) menemällä hänen luokse muka tekemään raskaustestiä. Mulla oli toinen testi laukussa, jonka raskaana oleva kaverini pissasi. No, tulin vessasta plussa testissä ja ajattelin koston olevan suloinen. Kerroin että aion pitää lapsen jne. No, samana päivänä ex meinasi tappaa itsensä ja vähältä piti ettei onnistunut :( Mä en piloillani tekisi tuollaista omalle rakkaalle, en missään nimessä. Mutta koska ex petti mua ja muutenkin teki törkeitä asioita (löi, jätti velat maksamatta jne.), ajattelin että tuollainen hieman kirpaisisi. Ex oli lisäksi vaatinut mua olemaan kanssaan ilman kondomia. Mulle ei mikään muu ehkäisy sovi ja sanoin, että lapsihan siitä tulee jos keskeytetyllä mennään. Aina painosti ja ahdisti mua tuon ehkäisyasian kanssa :(
 
hihhihhi
Hahhahha, no onpas täällä huumorintajutonta porukkaa. Mun mielestä toi oli ihan hauska pila ja oon itekki joskus miettinyt juuri samaista pilaa. Tietysti pitää ottaa huomioon kelle tuon pilan tekee, jos on tosi raskasta ja sinun kun luulisi tuntevan miehesi, niin voit ehkä todeta ettei tuo ollut miehellesi paras mahdollinen juksaus. Mun mies olisi sata varmasti vaan nauranut, ehkä helpottunut, mutta tuskin olisi tuollaista draamaa tullut. mut tosissaan, riippuu ihmisestä tosi paljon. ja voihan se pila olla juuri siinäkin, että teillä on ollut niin rankkaa, nii nyt tulis sit viellä lisää. Olen pahoillani palstailijat, mut mun mielest ei toi nyt mikää niin kauhee juttu ole. Oma on vikansa jos laittaa puhelimet sun muut kiinni eikä oikeasti soita ja kysy oletko tosissasi.
Ei voi ottaa asioita noin vakavasti oikeasti :D
 
hihhihhi
Niin ja ihmisethän ovat tosiaan erilaisia. Et vaikuttaa kovasti siihen kelle tuon pilan juurikin tekee. En usko että kukaan minua julmaksi kutsuisi, jos tekisin tuon pilan miehelleni. ja kukaan täällä palstalla ei voi tietää, millainen juuri sinun miehesi on.
 
Miettikää ihan oikeasti jokainen hiljaa itseksenne mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa (jokainen voi kuvitella siihen kohtaan itselleen sen pahimman mahd. skenaarion mitä mies voisi sanoa, esim. että menetetään kulta talo kun en ole maksanut lainaeriä neljään kuukauteen, tms.).
No juuri tuolla tavalla minä tätä mietinkin. Jos itselle tehtäisiin noin, niin kyllä todellakin soittaisin ja keskustelisin asiasta miehen kanssa, enkä jäisi itsekseni murehtimaan ja sulkisi puhelinta. Ja jos selviäisi, että se olikin pilaa, niin olisin vain helpottunut.

No joo, voisihan tuollaisesta suuttua, mutta eihän siitä kärpäsestä ehtisi tulla härkästä, jos heti soittaisin ja keskustelisin asiasta. Eli olisiko tässäkään loppujen lopuksi se suuttumus tullut niin voimakkaaksi, jos ap olisi saanut heti kerrottua kyseessä olleen pila.
 
Blue
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle;23753176:
No juuri tuolla tavalla minä tätä mietinkin. Jos itselle tehtäisiin noin, niin kyllä todellakin soittaisin ja keskustelisin asiasta miehen kanssa, enkä jäisi itsekseni murehtimaan ja sulkisi puhelinta. Ja jos selviäisi, että se olikin pilaa, niin olisin vain helpottunut.

No joo, voisihan tuollaisesta suuttua, mutta eihän siitä kärpäsestä ehtisi tulla härkästä, jos heti soittaisin ja keskustelisin asiasta. Eli olisiko tässäkään loppujen lopuksi se suuttumus tullut niin voimakkaaksi, jos ap olisi saanut heti kerrottua kyseessä olleen pila.
Joo, näinhän se pitäisi hoitaa, aikuismaisesti. Mutta pitää ottaa myös huomioon että kaikki eivät kykene reagoimaan "asiallisesti" ja aikuismaisesti. Ja sekin pitää ottaa huomioon ja hyväksyä. Ap varmasti tietää miehensä reagointitavan ja sen että miten hänellä on tapana käsitellä asioita.

Mä tiedän että mun mies reagoi vaikeisiin asioihin niin että hän sulkeutuu. Alkaa mököttää ja saattaa jopa lähteä tilanteesta toiseen huoneeseen, autotalliin hommiin tai lenkille. Asiaa hetken prosessoituaan hetken päässään palaa takaisin ja pystyy käsittelemään asiaa minun kanssani, joka taas vaikeissa tilanteissa haluan puhua, puhua ja puhua, koska se on ainoa asia joka helpottaa ja selventää päätä. Jos sitten tässä herkässä vaiheessa alan miehelle aukomaan päätäni lisää tai vaikka sitten sanoisin että aprillia, niin tiedän että se olisi viimeinen niitti. Hän ei kestäisi sitä vaan huumori tosiaan loppuisi.
 

Yhteistyössä