Tein eilen Creme bruleetä. miten vois parantaa tulosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leipuri Sokru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leipuri Sokru

Vieras
Maku hyvä, mutta kitalaki jää kamalan rasvaseksi. Voisko laittaa vähempi kermaa, ja enempi maitoa? Vai eikö se sakeudu sitten?

Tein tällä ohjeella, mutta kaksikertaistin kaikki ainekset, että sain kahdeksan annosta.

2 dl kuohukermaa
1,5dl punaista maitoa
1 vaniljatanko (tai 1 tl vanilijasokeria)
5 kananmunan keltuaista
0,5 dl sokeria

Kyllä sitä maidon määrää voi kasvattaa kerman kustannuksella, sakeutuminen saadaan aikaan keltuaisilla :) Minä teen aina kattilassa keittäen, vaikka ihan oikea metodi olisi varmaan se uunissa vesihauteessa kypsyttäminen. Pieni annos on yleensä hyvä tällaisia jälkkäreitä, ne on tuhteja jokatapauksessa. Lemon posset on kans kiva jälkkäri, siinä sitruuna toimii sakeuttajana ja siinä on vähän valheellinen keveyden tunne :)

Kyllä sitä maidon määrää voi kasvattaa kerman kustannuksella, sakeutuminen saadaan aikaan keltuaisilla :) Minä teen aina kattilassa keittäen, vaikka ihan oikea metodi olisi varmaan se uunissa vesihauteessa kypsyttäminen. Pieni annos on yleensä hyvä tällaisia jälkkäreitä, ne on tuhteja jokatapauksessa. Lemon posset on kans kiva jälkkäri, siinä sitruuna toimii sakeuttajana ja siinä on vähän valheellinen keveyden tunne :)

Kiitos erittäin paljon vastauksesta! Mä tykkään tosta kattilavinkistä kyllä niin paljon, että sitä kokeilen seuraavaksi. Ja vähennän kermaa ja laitan enempi kevytmaitoa.

Kokeile tata ohjetta: 3.3 dl kermaa (valion purkki, hassu maara) 1dl maitoa (kaytan rasvatonta) 1 vaniljatanko, 4 munaa ja 0,5 dl sokeria. Paalle toholla ruokokidesokeria. Ohje kuudelle. Olen tehnyt myos neljalle niin tulee vahan enemman per annos. 185 astetta 15 min. Onnistuu aina! Ps. Jostain syysta ei toimi nyt puhelimen o ja a pisteet paalla.

Yhteistyössä