teillä, joilla lapsi käy 3-vuotiaiden srk-kerhossa (tai muussa kerhossa) niin mitä kerhossa tapahtuu??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peppuliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

peppuliini

Aktiivinen jäsen
01.10.2007
14 785
0
36
eli millainen on ohjelma? Onko ensin hartaus vai leikkiä vai miten...eli lähinnä sitä haen että millaiseen tilanteeseen lapsi kerhoon jätetään? Ja onko teillä eväät 3-vuotiaidenkin kerhossa?

alkaa hartaudella, ei tosiaan pitkällä. sit on leikkiä, askartelua, ulkoilua yms. eväät on. meillä riisun pojan eteisessä ja kerhotäti ottaa vastaan ja vie rinkiin istumaan ja siitä sit homma lähtee etenemään.

kiitoksia vastauksista...hartaudella meilläkin alkaa... ja meilläkin eväät. Kaikilla kuulema ei... kaveri vaan jutteli, että heillä kun alkaa leikillä niin pojan on paljon vaikeempi jäädä ja toiseen kerhoon joka alkaa ohjatulla toiminnalla niin on helpompi jäädä...

Miten monta lasta ja ohjaajaa teidän kerhoissa muuten on?

Olen itse kerhossa ohjaajana ja oma poika (3v)oli viime vuonna kerhossa.On aika paljon ohjaajista kiinni missä järjestyksessä nuo leikit,hartaudet ja muut tapahtuu.Mun kerhossa aloitetaan vapaalla leikillä,koska lapset tulevat eri aikoihin ja jäävät kerhoon mielellään,kun on leikkikavereita ja vähän erilaisia leluja kun kotona.Monissa kerhoissa aloitetaan alkupiirillä ja hartaudella.Meillä on kerhoeväät myös 3-vuotialla.Kannattaa kysyä omalta kerho-ohjaajalta tarkemmista kerhon ohjelmista,alussa varmaan saat esitteenkin jossa kerrotaan mitä kerhossa tapahtuu.Mukavia kerhopäiviä lapsellesi toivottelen : )

alkaa hartaudella, sitten askartelua tms. ja sen jälkeen vapaampaa leikkiä. Lopuksi lauletaan ja luetaan satu. Eväät on mukana ja kerhoa kerta viikossa 2h. 8 lasta ja 2 ohjaajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Olen itse kerhossa ohjaajana ja oma poika (3v)oli viime vuonna kerhossa.On aika paljon ohjaajista kiinni missä järjestyksessä nuo leikit,hartaudet ja muut tapahtuu.Mun kerhossa aloitetaan vapaalla leikillä,koska lapset tulevat eri aikoihin ja jäävät kerhoon mielellään,kun on leikkikavereita ja vähän erilaisia leluja kun kotona.Monissa kerhoissa aloitetaan alkupiirillä ja hartaudella.Meillä on kerhoeväät myös 3-vuotialla.Kannattaa kysyä omalta kerho-ohjaajalta tarkemmista kerhon ohjelmista,alussa varmaan saat esitteenkin jossa kerrotaan mitä kerhossa tapahtuu.Mukavia kerhopäiviä lapsellesi toivottelen : )

itsekin oon toiminu kerho-ohjaajana (sijaisena ja ammattitutkintokin melkein on tähän..) joten sinäänsä kyllä tiiän.. =) Kyselin vaan, kun nämä 3-vuotiaiden kerhot tuntuvat olevan kovin erilaisia eri paikoissa.... Meillä tyttö käynyt nyt kymmenisen kertaa kerhossa ja viihtyy ihan hirveen hyvin...viime viikolla kun jäi kerho väliin niin oli todella harmissaan! Ihanat kerho-ohjaajat on meillä...toinen on sama, joka ollut itsellänikin! :)

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
3 tuntia / 3krt viikossa.

Jätän lapsen ulos, ulkoilevat siis ensin.

Suoraan sanottuna en tiedä mitä kerhossa tekevät. Leikkivät, laulavat, syövät eväät... nyt ainakin.

milenkiinnosta kyselen onko tää minkä järjestämä kerho..???

Yhteistyössä