Keittiönoita
No eihän Tehy niitä palkankorotuksia maksa tehyläisillekään vaan työnantaja.Alkuperäinen kirjoittaja ihmetys:Mikä liitto nyt liittoon kuulumattomille maksaa etujaan!!! Tsiisus!!
No eihän Tehy niitä palkankorotuksia maksa tehyläisillekään vaan työnantaja.Alkuperäinen kirjoittaja ihmetys:Mikä liitto nyt liittoon kuulumattomille maksaa etujaan!!! Tsiisus!!
Niinpä, nyt jokaisella on mahdollisuus niihin omiin neuvotteluihin.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:No kattavaa sopimusta ei tietenkään voi tolla alalla tehdä koskaan, sillä samalla nimikkeellä saattaa tehdä monenlaista työtä. Mutta eihän tämä nykyinen sopimus yhtään sen parempi ole, sillä nyt kaksi teholla työskentelevää, yhtä pitkään työssä ollutta ja täysin samaa työtä tekevää voi saada aivan eri suuruisen palkan. Ja vielä niin, että se työssään parempi hoitaja saa vähemmän. Mutta se on toki heidän ongelmansa, ei mun.Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:Eihän sitä siinäkään tapauksessa, että sopimus olisi ollut täysin kattava, olis maksettu noiden perusteiden mukaan, vaan sen mukaan millä tehdävänimikkeellä kukin töitä tekee. Joku olis vaan joutunut sitoutumaan taisteluun toista enemmän, ja osa matkustaisi siivellä. Nythän jokainen Tehyyn kuulumaton hoitsu voi tehdä oman lakon/irtisanoutumisen ja pitää omat neuvottelun oman pomonsa kanssa, eikös onnistu ihan helposti?.
mie tarkotan myös niitä jotka kuuluu esim. superiin ei tehyyn... saako ne sitte vaan ne korotukset jotka heidän liitto hyväksy?Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:no kyllä tuo aikamoista eriarvoistamista on. eikös yleensä se mee niin että
aloille niitä palkankorotuksia haetaan, ei yksilöille?
ja mites sitte semmoset jotka ei kuulukaan liittoon? jos ne nyt liittyvät liittoon niin kuuluko heille se korotus myös?
Se sun pitää kysyä tehystä! Mutta kuka hullu nyt muille ilmaiseksi hakee etuja?? en minä ainakaan. Ja esim Keittis on aina ollut sitä mieltä että liittoon kuuluminen on rahantuhlausta, koska omat sopparit on paljon parempia tehdä ja noudattaa... Nyt sillä kerrankin näyttäis levan merkitystä. :saint:
Mä olen edelleen sitä mieltä, että palkka pitäisi maksaa sen mukaan, millaista työtä työntekijä tekee, miten hyvin hän sen tekee, millaisia vastuualuita hänellä on työssään mitä muilla samalla nimikkeillä olevilla ei ole jne. Mutta olen myös aiemmissa kirjoituksissani sanonut, että hoitoalalla näin ei toimita vaan palkka maksetaan tehtävänimikkeen mukaan. Mikä on minusta väärin. Hyvälle hoitajalle pitäisi maksaa enemmän kuin huonolle. Nyt voi hoitaja olla vaikka millainen kurnusimppu potilailleen, riittää kun kuuluu Tehyyn.Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:Se sun pitää kysyä tehystä! Mutta kuka hullu nyt muille ilmaiseksi hakee etuja?? en minä ainakaan. Ja esim Keittis on aina ollut sitä mieltä että liittoon kuuluminen on rahantuhlausta, koska omat sopparit on paljon parempia tehdä ja noudattaa... Nyt sillä kerrankin näyttäis levan merkitystä. :saint:
tämä myös miulla mietityttää. että jos vaihtaa liittoa superista tehyyn tai alalle tuleva liittyy samalla tehyyn niin saako nuo korotukset? vai onko ne korotukset VAIN tehyn NYKYjäsenistölle?Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Siis miten tää nyt menee, eikö kaikkien hoitajien kannata nyt vaihtaa ammattiliittonsa tehyyn? Jos nyt kuuluu vaikka superiin, ja vaihtaa heti huomenna tehyyn, niin saako tuon saman palkankorotuksen? Kun eikös ammattiliittoa voi kuitenkin vaihtaa ihan tuosta vaan eli esim. lähihoitaja voi kuulua kumpaan vaan tehyyn tai superiin?
no katotaan nyt miten tuo oikeasti menee loppupeleissä, mä en nimittäin tuota purematta niele ennenkuin käytännössä sen näkee...Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä olen edelleen sitä mieltä, että palkka pitäisi maksaa sen mukaan, millaista työtä työntekijä tekee, miten hyvin hän sen tekee, millaisia vastuualuita hänellä on työssään mitä muilla samalla nimikkeillä olevilla ei ole jne. Mutta olen myös aiemmissa kirjoituksissani sanonut, että hoitoalalla näin ei toimita vaan palkka maksetaan tehtävänimikkeen mukaan. Mikä on minusta väärin. Hyvälle hoitajalle pitäisi maksaa enemmän kuin huonolle. Nyt voi hoitaja olla vaikka millainen kurnusimppu potilailleen, riittää kun kuuluu Tehyyn.Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:Se sun pitää kysyä tehystä! Mutta kuka hullu nyt muille ilmaiseksi hakee etuja?? en minä ainakaan. Ja esim Keittis on aina ollut sitä mieltä että liittoon kuuluminen on rahantuhlausta, koska omat sopparit on paljon parempia tehdä ja noudattaa... Nyt sillä kerrankin näyttäis levan merkitystä. :saint:
Niimpä, koska jos ne korotukset saa littymällä tehyyn, niin kuka idiootti enää superiin kuuluisi tästä päivästä lähtien??!Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:tämä myös miulla mietityttää. että jos vaihtaa liittoa superista tehyyn tai alalle tuleva liittyy samalla tehyyn niin saako nuo korotukset? vai onko ne korotukset VAIN tehyn NYKYjäsenistölle?Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:Siis miten tää nyt menee, eikö kaikkien hoitajien kannata nyt vaihtaa ammattiliittonsa tehyyn? Jos nyt kuuluu vaikka superiin, ja vaihtaa heti huomenna tehyyn, niin saako tuon saman palkankorotuksen? Kun eikös ammattiliittoa voi kuitenkin vaihtaa ihan tuosta vaan eli esim. lähihoitaja voi kuulua kumpaan vaan tehyyn tai superiin?
jaa-a, kukahan sitten erottelee, et kuka on "hyvä" hoitaja ja kuka "huono" ja millä perusteilla?? Se, joka itse on täydellinen ja "hyvä" heittäköön ensimmäisen kiven!!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä olen edelleen sitä mieltä, että palkka pitäisi maksaa sen mukaan, millaista työtä työntekijä tekee, miten hyvin hän sen tekee, millaisia vastuualuita hänellä on työssään mitä muilla samalla nimikkeillä olevilla ei ole jne. Mutta olen myös aiemmissa kirjoituksissani sanonut, että hoitoalalla näin ei toimita vaan palkka maksetaan tehtävänimikkeen mukaan. Mikä on minusta väärin. Hyvälle hoitajalle pitäisi maksaa enemmän kuin huonolle. Nyt voi hoitaja olla vaikka millainen kurnusimppu potilailleen, riittää kun kuuluu Tehyyn.Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:Se sun pitää kysyä tehystä! Mutta kuka hullu nyt muille ilmaiseksi hakee etuja?? en minä ainakaan. Ja esim Keittis on aina ollut sitä mieltä että liittoon kuuluminen on rahantuhlausta, koska omat sopparit on paljon parempia tehdä ja noudattaa... Nyt sillä kerrankin näyttäis levan merkitystä. :saint:
No esim asiakaspalaute on yksi mittari. Sitä käytetään muillakin aloilla.Alkuperäinen kirjoittaja ihmetys:jaa-a, kukahan sitten erottelee, et kuka on "hyvä" hoitaja ja kuka "huono" ja millä perusteilla?? Se, joka itse on täydellinen ja "hyvä" heittäköön ensimmäisen kiven!!
nostit itsesi tällä kirjoituksella juuri kaikkien muiden yläpuolelle.... varmaan oot tosi mukava työkaveri juu...Alkuperäinen kirjoittaja Sh:Olen samoilla linjoilla kun Keittiönoita tossa työn arvostuksessa... Meidänkin osastoon kuuluu jos jonkin moista hoitajaa ja joskus kyllä tulee mieleen että eikö hiukan vois katsoo millasta palkkaa kenellekin maksaa...
Yhtälaillahan se on eriarvoistavaa jos samasta duunista saa eripalkkaa ns. pärstäkertoimella. Sekö ei toisi itkua ja hammastenkiristystä pukkareihin ja kokouksiin?Alkuperäinen kirjoittaja Sh:Olen samoilla linjoilla kun Keittiönoita tossa työn arvostuksessa... Meidänkin osastoon kuuluu jos jonkin moista hoitajaa ja joskus kyllä tulee mieleen että eikö hiukan vois katsoo millasta palkkaa kenellekin maksaa...
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:jos on tehyläinen mutta töissä vaikka päiväkodissa saako korotuksen?
joo, mutta kysehän on paljolti henkilökemioista!! Ei asiakaspalautetta kyllä hoitoalalla voi suoraan käyttää mittarina!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:No esim asiakaspalaute on yksi mittari. Sitä käytetään muillakin aloilla.Alkuperäinen kirjoittaja ihmetys:jaa-a, kukahan sitten erottelee, et kuka on "hyvä" hoitaja ja kuka "huono" ja millä perusteilla?? Se, joka itse on täydellinen ja "hyvä" heittäköön ensimmäisen kiven!!
Ei sitä palkankorotusta pärstäkertoimella saa vaan sillä, miten hoidat työsi, millaisia vastuualueita sulla on enemmän kuin muilla jne. Ei sitä palkankorotusta yksityiselläkään voi käydä pyytämässä sillä perusteella, että mulla on kiva pärstä. Kyllä siihen pitää esittää perustelut, miksi katsoo sen ansaitsevansa.Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:Yhtälaillahan se on eriarvoistavaa jos samasta duunista saa eripalkkaa ns. pärstäkertoimella. Sekö ei toisi itkua ja hammastenkiristystä pukkareihin ja kokouksiin?
Samoista henkilökemioista on kyse muillakin aloilla, joissa asiakastyytyväisyyttä käytetään yhtenä mittarina.Alkuperäinen kirjoittaja ihmetys:joo, mutta kysehän on paljolti henkilökemioista!! Ei asiakaspalautetta kyllä hoitoalalla voi suoraan käyttää mittarina!
Olenko sitte väittäny että olen kaikkitietävä ammatissani?? Tarkoitan todellakin sitä että muutama meidänki osastolla on sellaisia joita ei todellakan kiinnosta pätkän vertaa hoitotyö tai mikään mukaan työ. Jokainen päivä on persiistä ja aina kaikki huonosti ja se on tietenkin kaikkien muiden kuin oma vika.Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:nostit itsesi tällä kirjoituksella juuri kaikkien muiden yläpuolelle.... varmaan oot tosi mukava työkaveri juu...Alkuperäinen kirjoittaja Sh:Olen samoilla linjoilla kun Keittiönoita tossa työn arvostuksessa... Meidänkin osastoon kuuluu jos jonkin moista hoitajaa ja joskus kyllä tulee mieleen että eikö hiukan vois katsoo millasta palkkaa kenellekin maksaa...
Niin, elikkä ei ole ollenkaan luotettava mittari!!Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Samoista henkilökemioista on kyse muillakin aloilla, joissa asiakastyytyväisyyttä käytetään yhtenä mittarina.Alkuperäinen kirjoittaja ihmetys:joo, mutta kysehän on paljolti henkilökemioista!! Ei asiakaspalautetta kyllä hoitoalalla voi suoraan käyttää mittarina!
voiko se olla noin?Alkuperäinen kirjoittaja tehyläinen:Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön:jos on tehyläinen mutta töissä vaikka päiväkodissa saako korotuksen?
tottakai saa jos jäsenasiat/maksut kunnossa!
Siksi sitä ei käytetäkään ainoana mittarina. Muutenkin lähes kaikki mittarit ovat vain suuntaa antavia.Alkuperäinen kirjoittaja ihmetys:Niin, elikkä ei ole ollenkaan luotettava mittari!!
No nythän melko monella on siihen mahdollisuus. Valitettavaa on sekin että ne palkoista päättävät ihmisetkin on vain ihmisiä! Ja valitettavasti se pärstäkerroin vaikuttaa, varsinkin akkavaltaisilla aloilla ja paljon. Ajatus voi olla kaunis mutta toteutus tulis ontumaan pahoin.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ei sitä palkankorotusta pärstäkertoimella saa vaan sillä, miten hoidat työsi, millaisia vastuualueita sulla on enemmän kuin muilla jne. Ei sitä palkankorotusta yksityiselläkään voi käydä pyytämässä sillä perusteella, että mulla on kiva pärstä. Kyllä siihen pitää esittää perustelut, miksi katsoo sen ansaitsevansa.Alkuperäinen kirjoittaja Piipi:Yhtälaillahan se on eriarvoistavaa jos samasta duunista saa eripalkkaa ns. pärstäkertoimella. Sekö ei toisi itkua ja hammastenkiristystä pukkareihin ja kokouksiin?