Tehtiin tänään itse kebabia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Kassu:

Totta. Lammasta harvemmin saa vaan ainakaan meidän lähikaupasta.

Vai kuvittelitko pienessä mielessäsi että jossain Turkin tasangoilla käyskentelee laitumilla eläin nimeltä kebab? =)

Eikö sitten? :o

Kyllä meillä ainaski Turkissa asuessa oli lemmikkeinä pari kebabbia :heart:

Siellä ne odotteli mua takapihalla aina kun tulin kotiin töistä. Ne oli ihanan kesyjä, söivät ruohoa mun kädestä. Mulla on niitä niin ikävä :'( . Niiden nimet oli Tessu ja Muppe.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Kassu:

Totta. Lammasta harvemmin saa vaan ainakaan meidän lähikaupasta.

Vai kuvittelitko pienessä mielessäsi että jossain Turkin tasangoilla käyskentelee laitumilla eläin nimeltä kebab? =)

Eikö sitten? :o

Juu juu, ne lassotaan ja pistetään vartaaseen pyörimään :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Kassu:

Totta. Lammasta harvemmin saa vaan ainakaan meidän lähikaupasta.

Vai kuvittelitko pienessä mielessäsi että jossain Turkin tasangoilla käyskentelee laitumilla eläin nimeltä kebab? =)

Eikö sitten? :o

Kyllä meillä ainaski Turkissa asuessa oli lemmikkeinä pari kebabbia :heart:

Siellä ne odotteli mua takapihalla aina kun tulin kotiin töistä. Ne oli ihanan kesyjä, söivät ruohoa mun kädestä. Mulla on niitä niin ikävä :'( . Niiden nimet oli Tessu ja Muppe.

Ihanat pikku kebabit :heart:

mä en edes uskalla kysyä missä ne nykyään on :'(

 
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Ihanat pikku kebabit :heart:

mä en edes uskalla kysyä missä ne nykyään on :'(

Ne asuu anoppilassa nykyään. En mä oo nähny niitä vuosiin, mutta anoppi sanoo että ne on hyvässä lihassa.
Tossa on Muppe :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Ihan vaan naudan jauhelihaa suolaa ja mustapippuria vaivataan tasaiseksi massaksi. Tehdään siitä sellainen 10cm paksu kiintee pötkylä folion sisään ja uuniin 100 astetta, 4 tuntia.

Montako kiloa laitat jauhelihaa, jos saat kymmenen senttiä paksun pötkylän? Vai teetkö paksun, mutta lyhyen vartaan? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Ihan vaan naudan jauhelihaa suolaa ja mustapippuria vaivataan tasaiseksi massaksi. Tehdään siitä sellainen 10cm paksu kiintee pötkylä folion sisään ja uuniin 100 astetta, 4 tuntia.

Montako kiloa laitat jauhelihaa, jos saat kymmenen senttiä paksun pötkylän? Vai teetkö paksun, mutta lyhyen vartaan? :)

Mä laitoin 800g. Siitä tuli juu lyhyt ja pönäkkä :laugh:
 

Yhteistyössä