Tehtiin tänään itse kebabia

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihan vaan naudan jauhelihaa suolaa ja mustapippuria vaivataan tasaiseksi massaksi. Tehdään siitä sellainen 10cm paksu kiintee pötkylä folion sisään ja uuniin 100 astetta, 4 tuntia.
 
Sit tehtiin tällä reseptillä kastike

2 purkkia tomaattimurskaa (350-400g purkkeja)
1 pilkottu sipuli
0,5 dl öljyä
3 rkl jauhettua paprikaa
0,5 rkl jauhettua cayennepippuria
1 rkl jauhettua mustapippuria
0,5 rkl jauhettua valkopippuria
2 rkl sipulijauhetta
2 rkl valkosipulijauhetta
0,5 rkl suolaa
vettä tarvittaessa

Kuullota sipuli öljyssä, lisää tomaattimurska ja mausteet. Kiehauta ja survo sauvasekoittimella tasaiseksi massaksi. Lisää tarvittaessa vettä tai mausteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Ihan vaan naudan jauhelihaa suolaa ja mustapippuria vaivataan tasaiseksi massaksi. Tehdään siitä sellainen 10cm paksu kiintee pötkylä folion sisään ja uuniin 100 astetta, 4 tuntia.

Okei, mitä sitten? :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Ihan vaan naudan jauhelihaa suolaa ja mustapippuria vaivataan tasaiseksi massaksi. Tehdään siitä sellainen 10cm paksu kiintee pötkylä folion sisään ja uuniin 100 astetta, 4 tuntia.

Okei, mitä sitten? :p

Sit sen pötkylän annetaan vetäytyä 30min. Sit vaan esim. juustohöylällä veistellään siitä suikaleita tai sit terävällä filerausveitsellä. Meidän juuhtohöylä ei ollut tarpeeks terävä. Ja sit vaan syödään :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Siis mitä kebabia toi on?!?

No minkäslaista sä sitten olet tehnyt? Ohjetta vaan kehiin.

Öh? ehkä ottanut pussista valmiita lastuja? :saint:

Ne on muuten ihan kamalia :x

Ne on, varmaan pahvia suikaloituna ja isketty päälle nimi snellman
 
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Siis mitä kebabia toi on?!?

No minkäslaista sä sitten olet tehnyt? Ohjetta vaan kehiin.

Öh? ehkä ottanut pussista valmiita lastuja? :saint:

Ne on muuten ihan kamalia :x

Ne on, varmaan pahvia suikaloituna ja isketty päälle nimi snellman

miten mä luin pikasesti että ne on tehty snelmannin päästä :laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja väsy:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Siis mitä kebabia toi on?!?

No minkäslaista sä sitten olet tehnyt? Ohjetta vaan kehiin.

Öh? ehkä ottanut pussista valmiita lastuja? :saint:

Ne on muuten ihan kamalia :x

Ne on, varmaan pahvia suikaloituna ja isketty päälle nimi snellman

miten mä luin pikasesti että ne on tehty snelmannin päästä :laugh:

Sekin on mahdollista :whistle:
 

Yhteistyössä