Tehdäänö pieni käytännön vinkkipino meille höpsöille äideille?

  • Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Ollessasi vauvasi kanssa äitikerhossa, lapsen ikää kysyttäessä ei kannata vastata sen koulussa olevan esikoisesi mukaan, vaikka häntä juuri sillä hetkellä ajattelisitkin, sillä kysyjä ehkä kuitenkin tarkoitti sylissäsi istuvan vauvan ikää... ja voit siis saada vastauksesi jälkeen hieman pitkän katseen.
 
Koko ketjun oon lukennu läpi ja nämä kokeillut vielä ainakin puutuu:

Ennenkuin viet pölynimurin huoltoon surkean imutehon vuoksi kannattaa tarkistaa, onko pölypussi täyttynyt.

Tankatessasi automaatilla kannattaa tarkistaa, että valittu mittari on samalla puolella kuin autosi. Ainakin jos bensaletku ei riitä vastakkaisen puolen tankilta autosi bensiinisäiliöön. Onneksi kahdessa minuutissa ehtii pyytää toisella puolella olevan auton alta pois, jotta ehtii tankkaamaan...

 
Zerbula
Vitsi että oon nauranut vedet silmissä, supisteleekin jo! Piti oikein tauko pitää..

Ei kannata kaupassa (ei kyl kotonakaan) kääntää parfyymin suutinta naamaansa kohti, jos sieltä purkista ei ole tullut kahden painalluksen jälkeen mitään. Ei maistu kovin hyvälle, eikä se näkökäään siitä parane!

Kaupan kassalla ei kannata tunkea sitä allekirjoitettua kuittia sinne omaan lompakkoon vaan antaa se kiltisti sille kassanedille, sati sitten vielä oikein päivitellä että mihin se nyt sitten tipahti, että ei kai vaan kassaneiti tunkenut sitä väärään koloon.. eikä kannata alkaa katsomaan vielä seuraavia jonossa syyttävän näköisenä.. krhm!

Ei ole suotavaa ottaa lompakkoa mukaan huoltoaseman vessaan ja jättää sitä sinne kun peset käsisäsi ja tajuta sitä vasta seuravana päivänä.

Ja tuosta edellisestä johtuen, ei kannata rynnätä tankkaus pisteeltä auton rattiin ja ajaa paniikissa kotiin tuhatta ja sataa (etsimään sitä lompakkoa) ja tajuta sitten kotipihalla että se saakelin bensatankin korkki jäi sitten siinä huoltamolla auton takaluukun päälle.. ei sitä oikein löydy enää jälkeenpäin vaikka kinka kattelisit tien penkkoja..

onni onnettomuudessa ja lompakko löytyi ja kaikki tallessa, mutta se bensakorkki sitten maksoikin hieman enemmän..

 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ei kannata kysellä kaverilta kenen kanssa sä oikein puhut puhelimessa, jos sä itse puhut hänen kanssaan puhelimessa.

Jos puhelimesi on hukassa ei se löydy yhtään helpommin vaikka soitat omalla puhelimellasi siihen ja ihmettelet, että se on varattu. Kuka kumma siihen puhuu??!!

Kaupasta kannattaa ottaa myös ne maksetut ostokset mukaan.

Silmälasit on hyvä ottaa pois päästä kun menet suihkuun. Unet ei myöskään näy yhtäänp aremmin, vaikka nukkusit rillit päässä.

Kannattaa katsoa kaupassa kenen kärryyn niitä ostoksia heivaat ja kenen kärryjä työntelet.

On myös hyvä tarkistaa aamulla, että vaatteet ovat oikein päin päällä.

Muista myös aukaista auton ovien lukot ennenkuin mesot kovaan ääneen, että taas nämä ovet ovat jäässä eivätkä aukea.

Kotoa lähtiessä olisi ihan suotavaa laittaa ulko-ovi kiinni. Tuulettaa voi myöhemminkin.
Apuaa... nää on suoraan meiltä! Ethän vaan oo meidän naapuri?
:LOL: :xmas:
 
lisäys.. ne saunan seinälaudoitukset näyttää ihan erilaiselta silmälasit päässä.. ne on jotenkin tetävämmät ja siistimmät.. eikä se yhtäkkinen maitolasimaisuus johdu aivoverenvuodosta vaan ihan kiukalle heittämästäsi vedestä.. :LOL:
 
anika harmaana
Ja senkin voin tiedoksenne kertoa, että uimahallin allasosastolle mennessä on tapana pukea uimapuku ylle - tai edes jotain. Vauvalle puettu ei korvaa omaa, ei edes vauvauinnissa.
 
m
Kun käy lääkärissä rintatulehduksen takia, niin ei kannata ottaa mukaan 5-vuotiasta lasta. Siitä saa muuten lääkäriltä aikamoisen sepustuksen, että imettäminen kannattais jo lopettaa!!!
Lainaa

:D
 
Kaupassa on ihan suotavaa punnita kaikki hedelmät ja vihannekset ettei kassaneidin tarvi lähteä juoksemaan, ja itse naama punaisena kun takana kamala jono :ashamed:

OIKEESTI olin punninnut yhden hedelmäpussin ja kaikista muista unohtui. Olin kamalan väsynyt vauvan valvomisesta.Kyllä hävetti!
 
tiiu
Ihana ketju :D :LOL:

Jos mies laskee kesken ruokailun ruokailuvälineensä käsistään, häntä ei tarvitse silti syöttää.

Jos odotat puhelua, tarkista numero ennenkuin tivaat kiukkuisena puhelinmyyjältä, että mikä kesti?

Ja jos lähdet yksin lenkille, jätä vaunut kotiin. Jos kuitenkin otat ne vaunut mukaan, älä juttele ääneen vastaantulevista autoista tai muista näkyvistä jutuista.

Silitysrauta on hyvä laittaa päälle, siliää pyykit helpommin.
 

Yhteistyössä