Tehdäänkö vauvan puuro maitoon vai veteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Veteen olen itse tehnyt kun vauva saa vain rintamaitoa. Puurohiutaleet olen jauhanut ensin pienemmiksi tavallisista puurohiutaleista ja sinkin kannattaa tehdä niin koska vauva on vielä noin pieni. Kaurasta on hyvä alittaa.

Niin voihan rintamaitoonkin varmaan tehdä. Itse en ole tehnyt kun tuntuu vähän oudolta keittää rintamaitoa. Itse tekisin niin että tekisin veteen mutta lisäisin joukkoon rintamaitoa.

Veteen se tehdään, kunnes lapsi on 1v ja saa alkaa totutella maitotuotteisiin. Silloin pikkuhiljaa lisätään puurossa maidon määrää, kunnes on kokonaan maitopohjainen.

[QUOTE="vieras";28451594]Veteen se tehdään, kunnes lapsi on 1v ja saa alkaa totutella maitotuotteisiin. Silloin pikkuhiljaa lisätään puurossa maidon määrää, kunnes on kokonaan maitopohjainen.[/QUOTE]

Nyt vasta luin uudet vastaukset. Laita toki rintamaitoa valmiin puuron joukkoon, niin puurosta tulee täyttävämpää.

Minäkin hienonsin pari ensimmäistä kertaa elovena-hiutaleita ennen keittämistä, mutta huomasin pian turhaksi. Meidän vauva söi puuron ihan sellaisenaankin, onhan se pehmeää.

[QUOTE="mama";28451560]Ja kaura kai on se mistä alotetaan...?[/QUOTE]

Mulle neuvolassa sanottiin että kotimaiset viljat otetaan käyttöön aakkosjärjestyksessä. Kaura, ohra, ruis, vehnä.

Joo, veteen mä olen tehnyt, mut hyvin voit tehdä vähän tiukemman puuron veteen ja sit löysentää sitä äidinmaidolla.

Pehmeän puuron saat vauvalle joko pienentämällä kaurahiutaleet ennen keittämistä tai laittamalla hiutaleet jo kylmään veteen ennen keittämistä ja hetken liotuksen jälkeen hiukan vispilällä sekoitusta ja sit puuro kieuhumaan.

[QUOTE="vieras";28451604]Mulle neuvolassa sanottiin että kotimaiset viljat otetaan käyttöön aakkosjärjestyksessä. Kaura, ohra, ruis, vehnä.[/QUOTE]

Kaikkea sitä oppii taas, ite alotin vehnällä 5kk iässä.

Yhteistyössä