G: Teetkö munakkaan veteen vai maitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoenix
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoenix

Aktiivinen jäsen
29.04.2007
4 281
0
36
Oulu
Ja mitä muuta laitat sekaan? =) Tulipa mieleen, kun itse olen tehnyt pitkän aikaa veteen, mutta nyt oli ihan kirjaimellisesti laatta lentää sitä syödessä. Saa pitää taas useamman vuoden tauon :whistle: Mut jos tekis maitoon, nii onko maku paljonkin erilainen? Ei enää muista...

Minä laitan maitoa. Ruokalusikallisen per muna. Joskus en laita lisäks mitään muuta (paitsi suolaa vähän), joskus laitan mausteita, currya ja grillausmaustetta. Joskus lisuketta, joka yleensä on nakkia.

Yleensä maitoon, jos vain maitoa on jääkaapissa. Mausteiksi valkopippuria, valkosipulijauhetta ja suolaa. Kuivatusta rakuunasta tulee kiva maku munakkaisiin. Muuta "roinaa" sitten sen mukaan, mitä kaapista löytyy...sipulisilppua tai juustoraastetta tai kinkkua tai kylmäsavulohta tai broileria tai tomaatteja tai keitettyjä perunoita tai ..... mitä tahansahan munakkaan sekaan voi lykätä.

Maitoon teen. Ja jos vaan viitisin niin juustoa sekaan, mausteena tykkään käyttää pikkuisen oreganoa/basilikaa sekä tietysti pippuriseosta. :p
Yksi lempparitäyte on tonnikala-raejuusto.

Maitoon, sekaan mitä milloinkin mm. keitettyä perunaa, kinkkua, nakkeja, porkkanaraastetta, raejuustoa, pinaattia... Jos teen ihan vaan munamunakkaan (siis ei lisäkkeitä ) mausteeksi vaan maustepippuria ja suolaa.

Yhteistyössä