Tehdäänkö me liian vähän juttuja lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..aha......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten ihmeessä asuntolaina voi olla LAPSELLE säästämistä? Tässä oppii koko ajan uutta.
Ja oma vuosibudjetti "laittaa itseensä" on 100e vuodessa. Kampaamokäynnit, kylpyläkäynnit, ravintolaillalliset yms, et ole laskettu tähän.

Enää kiinnostaa, mihin se 100e pitäisi riittää?

Onhan se tavallaan lapselle säästämistä se asuntolainan maksu.

Ei todellakaan ole. Lapselle kun säästetään, niin on suuri mahdollisuus, että lapsi oikeasti saa ne säästetyt rahat. Teille ne rahat menee pankille.

Jos joskus tulevaisuudessa, jos teidän mökki on pystyssä ja JOS JOKU sen muka ostaisi, niin silloin ehkä lapsenne saisi jotain rahaa.

Syrjäseudulla kyllä asunnot vaan laskevat ja monet ovat osoittautuneet arvottomiksi. Jos sitä mökkiä ei jaksa kukaan edes remontoida, ei sitä kukaan edes osta. Niihän itsekin jo kerroit, ettei kukaan sitä ostaisi.

Maksamanne asuntolaina ei siis ole lapselle säästöä.

Millä tuloilla SINÄ siis maksat sitä lainaa, kun sanot, että SINÄ säästät lapselle?

Ei todellakaan ole. Lapselle kun säästetään, niin on suuri mahdollisuus, että lapsi oikeasti saa ne säästetyt rahat. Teille ne rahat menee pankille.

Jos joskus tulevaisuudessa, jos teidän mökki on pystyssä ja JOS JOKU sen muka ostaisi, niin silloin ehkä lapsenne saisi jotain rahaa.

Syrjäseudulla kyllä asunnot vaan laskevat ja monet ovat osoittautuneet arvottomiksi. Jos sitä mökkiä ei jaksa kukaan edes remontoida, ei sitä kukaan edes osta. Niihän itsekin jo kerroit, ettei kukaan sitä ostaisi.

Maksamanne asuntolaina ei siis ole lapselle säästöä.

Millä tuloilla SINÄ siis maksat sitä lainaa, kun sanot, että SINÄ säästät lapselle?

Tämä on sitten ehkä syrjäseutua mutta kuitenkin 23000 asukkaan kaupunki ja tästä keskustaan 2,5km ja tämä talo on ihan taajama-alueella. Ainakin tästä talosta jää iso tontti joka on kyllä varmasti haluttu jos sen sitten poika joskus myy. Ja eiköhän sitä joskus sitten kerkiä ihan rahaakin säästämään lapselle onhan siinä vielä muutama vuosikymmen toivottavsti ennen kuolemaa. Ja mä olen antanut pojan tilille noita rahoja mitä mulla on ja loput säästää mies ja aion kyllä jotain keksiä että saan itsekkin säästettyä.

Tämä on sitten ehkä syrjäseutua mutta kuitenkin 23000 asukkaan kaupunki ja tästä keskustaan 2,5km ja tämä talo on ihan taajama-alueella. Ainakin tästä talosta jää iso tontti joka on kyllä varmasti haluttu jos sen sitten poika joskus myy. Ja eiköhän sitä joskus sitten kerkiä ihan rahaakin säästämään lapselle onhan siinä vielä muutama vuosikymmen toivottavsti ennen kuolemaa. Ja mä olen antanut pojan tilille noita rahoja mitä mulla on ja loput säästää mies ja aion kyllä jotain keksiä että saan itsekkin säästettyä.

Eli taas tässä ketjussa väitit, että SINÄ säästät pojalle rahaa, mutta se osoittautui taas ihan valheeksi. Sä olet muuten myös palstalla kertonut, ettei sulla ole mitään tuloja. Miten sä siis "säästät" nollatuloista?

Tontti taajamassa pikkukylän luona maksaa yleensä 5000-20000e sijannista riippuen.
Ei kai kannata tähdätä siihen, että te säästätte talo pojalle, josa arvokasta on vain tontti?

Eli taas tässä ketjussa väitit, että SINÄ säästät pojalle rahaa, mutta se osoittautui taas ihan valheeksi. Sä olet muuten myös palstalla kertonut, ettei sulla ole mitään tuloja. Miten sä siis "säästät" nollatuloista?

Tontti taajamassa pikkukylän luona maksaa yleensä 5000-20000e sijannista riippuen.
Ei kai kannata tähdätä siihen, että te säästätte talo pojalle, josa arvokasta on vain tontti?

Mies säästään sen minkä säästää ja mä olen jotakin laittanut pojan tilille. Mitä sua se rassaa jos poika jää peeaksi kun meistä aika jättää?

Hauskalta tapaukseltahan tuo AP vaikuttaa. Viihdyttävä samalla tavalla kuin sellainen pieni vähän hölmö koira joka jahtaa omaa häntäänsä. Kirjoitustyyli tosin herättää epäilyksen AP:n henkisestä tasosta, joku sanoi että AP on 40-vuotias nainen. Osa hänen kirjoituksistaan saa epäilemään, että AP on parikymppinen tytönheitukka, jolla ei ole ihan kaikki kynät penaalissa. Provohan AP todennäköisesti on, elää täällä palstalla roolissa ihan vaan omaksi huvikseen.

[QUOTE="Jepa";30082557]Hauskalta tapaukseltahan tuo AP vaikuttaa. Viihdyttävä samalla tavalla kuin sellainen pieni vähän hölmö koira joka jahtaa omaa häntäänsä. Kirjoitustyyli tosin herättää epäilyksen AP:n henkisestä tasosta, joku sanoi että AP on 40-vuotias nainen. Osa hänen kirjoituksistaan saa epäilemään, että AP on parikymppinen tytönheitukka, jolla ei ole ihan kaikki kynät penaalissa. Provohan AP todennäköisesti on, elää täällä palstalla roolissa ihan vaan omaksi huvikseen.[/QUOTE]

En ole provo ja syyskuussa täytän 41v.

Oh, anteeksi epäilykseni. :) Täällä väki sanoo sinun olevan tuloton? Mistä syystä, jos sopii udella? Kyllähän sitä työttömänäkin jotain avustuksia käsittääkseni saa.

[QUOTE="Jepa";30082570]Oh, anteeksi epäilykseni. :) Täällä väki sanoo sinun olevan tuloton? Mistä syystä, jos sopii udella? Kyllähän sitä työttömänäkin jotain avustuksia käsittääkseni saa.[/QUOTE]

Joo olen tuloton. Mieheni yrittäjyyden takia, kela katsoo että teen muka toimistotöitä miehen firmassa kun joskus vuosia sitten olin pienessä harjoittelussa miehen firmassa niin en ole muutamaan vuoteen saanut mitään tuloja. Ja olen tehnyt valituksia asiasta mutta ei ne ole menneet läpi.

Harmillinen tilanne. Raskasta koko perheelle, kun mies joutuu periaatteessa elättämään koko porukan ja vieläpä yrittäjänä. :O Millaisia töitä olet hakenut vai oletko lapsen kanssa sitten kotona tietoisesti, töitä hakematta?

[QUOTE="Jepa";30082589]Harmillinen tilanne. Raskasta koko perheelle, kun mies joutuu periaatteessa elättämään koko porukan ja vieläpä yrittäjänä. :O Millaisia töitä olet hakenut vai oletko lapsen kanssa sitten kotona tietoisesti, töitä hakematta?[/QUOTE]

Mulla on oppimisvaikeuksia niin en ole saanut mitään ammattia suoritettua ja kun mulla on paljon fyysisiä sairauksia niin en voi tehdä fyysisiä töitä enkä ole ns istumatöitäkään löytänyt niin olen vaan sitten kotona. Eläkkeelle ei vaan meinaa päästä koska lääkärit katsoo että istumatyötä voisin tehdä mutta kun en opiskeluissa pärjää niin se on sellainen noidankehä tavallaan.

Yhteistyössä