Tehdäänkö me liian vähän juttuja lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..aha......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä on aivan sopivaa ja varmasti mulle on samanikäiset kuin itse olen haukkuneet taas minua mutta ethän sä niiltä kysele tietenkään että onko se sopivaa käytöstä.
Olen kysynyt useammaltakin, tässä kysyn nyt sinulta. Mutta mukavampiin aiheisiin.

Mitä mukavaa olette tai teette tänään lapsosen kanssa? Ulkona on mukavasti viileämpi ilma ja lapsikin on luultavasti ollut hereillä jo tunteja.

Minä en esimerkiksi ole viemässä lapsiani Muumimaailmaan tai eläintarhoihin ollenkaan. Miksi? Periaatteesta ;) Huvipuistoikäkin on vasta tulossa, mutta mieluummin veisin heidät "kunnon" huvipuistoon vaikka Saksaan kuin yhteenkään suomalaiseen. Katsotaan nyt.

En ole niitä ihmisiä, joiden mielestä lapsia on pakko raahata tekemisestä toiseen pitkin kesää enkä ota sellaisesta stressiä. Tekemistä kuitenkin tuntuu kertyvän silti. Meillä lapset saavat uida joka päivä jos sää sallii, ja ollaan ulkona, tehdään asioita sekä yhdessä että erikseen. Käydään siskoni työpaikalla eli tallilla katsomassa hevosia ja ratsastamassa. Vieraillaan jossain kaupungissa ja ollaan siellä yötä. Ehkä ollaan viikko ulkomailla, ehkä ei.

Pitkin vuotta sitten käydään uimassa koko perhe, ja ensi syksynä saavat kokeilla isän ja äidin harrastusta molemmat. Isompi saa kotiin pianon (no oikeasti äiti saa) ja pienempi voi harjoitella sen kanssa tai jotain muuta soitinta. Käydään elokuvissa, teatterissa, nähdään ystäviä jne.

Ei stressiä :)
Minusta lapset kuitenkin parhaiten kasvaa tässä mukana, ilman, että me varta vasten heille koko ajan järjestämme jotain.

• Tykkää
Reactions: Ciervo
Mun tytär (7-vee) ilmoitti kesälomahaaveikseen leikkimisen, kavereiden kanssa olemisen, ulkoilun ja uimisen :) Ja näitä me tehdään koko kesä. Uimassa joka ikinen päivä, ulkona ihmetellään vaikka ötököitä ja poimitaan mansikoita. Ja joka päivä tytär on ollu todella hyvällä tuulella ja onnellinen. Ei ole ollu hinkua Muumimaailmaan (vaikka asutaan sen vieressä) kun siellä on käyty useamman kerran, ei hinkua mihinkään muuhunkaan huvipuistoon mutta esim. pyöräretket on asia jota rakastaa. On juuri sellainen lapsi joka tykkää juoksennella nurmella perhosia ihastellen, kukkia haistellen ja pilviä laskien. Ja minusta on hyvä niin, kun on koulu alkamassa ja paljon muutoksia tulossa niin ottakoon niin rennosti koko kesän kun vaan haluaa :)

Ensi vuodeksi mekin ollaan kyllä suunnittelemassa ulkomaan reissua :)

[QUOTE="wieras";30079531]Että ihan tunnin jaksoit lapsesi seuraa ja sitten kipinkapin äkkiä haukkumaan muita koneelle.[/QUOTE]

Oltiin kuule jo toinen kerta pojan kanssa ulkona ja varmasti vielä illallakin mennään ulos.

Ap, olet paras äiti lapsellesi. Riittää, kun on perusturva ja -asiat kunnossa, vanhemmilla aikaa, rakkautta, rajoja ja kiinnostusta kuunnella ja olla läsnä lapselle. Kukin perhe omien voimiensa ja kiinnostustensa mukaan elämässä ja lomassa eteenpäin!

Alkuperäinen kirjoittaja Tällä kertaa harmaana;30079527:
Mun tytär (7-vee) ilmoitti kesälomahaaveikseen leikkimisen, kavereiden kanssa olemisen, ulkoilun ja uimisen :) Ja näitä me tehdään koko kesä. Uimassa joka ikinen päivä, ulkona ihmetellään vaikka ötököitä ja poimitaan mansikoita. Ja joka päivä tytär on ollu todella hyvällä tuulella ja onnellinen. Ei ole ollu hinkua Muumimaailmaan (vaikka asutaan sen vieressä) kun siellä on käyty useamman kerran, ei hinkua mihinkään muuhunkaan huvipuistoon mutta esim. pyöräretket on asia jota rakastaa. On juuri sellainen lapsi joka tykkää juoksennella nurmella perhosia ihastellen, kukkia haistellen ja pilviä laskien. Ja minusta on hyvä niin, kun on koulu alkamassa ja paljon muutoksia tulossa niin ottakoon niin rennosti koko kesän kun vaan haluaa :)

Ensi vuodeksi mekin ollaan kyllä suunnittelemassa ulkomaan reissua :)

Miksi meinaatte ensivuonna mennä ulkomaille?liittyykö jotenkin siihen kun kenties lapsenne koulukaveritkin menee?

Miksi meinaatte ensivuonna mennä ulkomaille?liittyykö jotenkin siihen kun kenties lapsenne koulukaveritkin menee?

Tyttären kaikki kaverit on käyneet jo monta kertaa ulkomailla kesälomilla tai talvilomilla. Ei me tehdä asioita tai reissuja sen takia kun muutkin tekee, siksi me mennäänkin vasta mahdollisesti ens vuonna. Syitä on todella monia, mietippäs hetkinen mitä kaikkia muita syitä tuohon voisikaan olla ja hämmästyt ;)

Mutta me ei mennä ensikään vuonna ulkomaille vaikka "kaikki muut käy aina ja kukaan muu meidän luokalta, päiväkodista ei ole käymättä", ei tehdä asioita sen takia kun muut tekee. En keksi mieheni kanssa yhtään syytä miksi meidän pitäisi lähteä ulkomaille, laivalle tai vaikka sinne angry birds- puistoon, jossa sielläkin kaikki muut ovat käyneet vaikka kuinka monta kertaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tällä kertaa harmaana;30079770:
Tyttären kaikki kaverit on käyneet jo monta kertaa ulkomailla kesälomilla tai talvilomilla. Ei me tehdä asioita tai reissuja sen takia kun muutkin tekee, siksi me mennäänkin vasta mahdollisesti ens vuonna. Syitä on todella monia, mietippäs hetkinen mitä kaikkia muita syitä tuohon voisikaan olla ja hämmästyt ;)

Vaikka ei samoja juttuja mekään tehdä kuin tarhakaverit vanhempineen eikä olla tosiaan ruotsia kauempana lapsen kanssa oltu niin kyllä minäkin mietin että eskari tai ekaluokalla tehtäisiin joku ulkomaanreissu ettei jää ihan ulkopuoliseksi, kyllä tuollainenkin meinaa jotakin.

Yhteistyössä