?
!!!
Vieras
[QUOTE="vieras";24009233]Mieti ihan rauhassa. Ellei aukene niin mieti vielä vähän aikaa lisää
[/QUOTE]
Eipä taida sullekkaan aueta
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
No miten pieni lapsi on pohjattoman ilkeä paskiainen?
Mitä tarkoittaa tervejärkinen kuri ja kotikasvatus?
Miten lasta kohdellaan jos potkaisee sinua ja virnuilee päälle?
Onhan niitä vaihtoehtoisia kuritusmuotoja, eikös tuo tukistaminen ole aika typerää ja onko siitä oikeasti edes mitään apua. Itselle ei tullut mitään traumoja mistään tukistelemisista tai muustakaan, mutta kaikki eivät ole kuin minä ja monet ovat paljon herkempiä ihmisiä.
Eli itsekin tukistat, pahoinpitelet lastasi. Odotahan kun kasvaa murkuksi niin karkailee. Näitähän päivälehdet täynnä.
Joo ja meillä 4-vuotias huutaa, että iskä älä lyö... Koskaa ei ole edes leikillään kohottanut kättä.Ilmeisen selvästi on käyttänyt tukistamista keinona muulloinkin, koska poika rupesi jo ennen tukistamista anelemaan ettei äiti tukistaisi.![]()
Ja siinä välissähän ei mitään kurinpidollisia keinoja ole? Eli teidän mielestä pelkkä ruumiillinen kurittaminen on sääntöjen ja rajojen pitämistä? Onpa kapeakatseista. :O
No enpä tiedä onko neuvoja vai ei kun et vastaa kunnolla. Tämän palstan perusteella normaalia kasvatusta on tukistaa lasta jos ei tottele tai jättää kuukauden ikäinen yöksi hoitoon muualle eikä se kulje sovussa mun arvomaailmassa.
Joten en tiedä muksivatko ne sun kaverit lapsiaan, antavatko kaikessa periksi, suhtautuvatko nuorimpaan samoin kuin vanhempiin lapsiin eivätkä etsi uusia keinoja kasvattaa tätä pirulaislasta vai mikä menee pieleen.
Ja en usko, että lapsi tahallaan on ilkeä, pieni paskiainen. Se on sun tai jonkun muun kehittämä pahansuopa nimitys lapsesta.
Hänellä voi ihan hyvin olla vaikka mielenterveyshäiriö, kykenemätön tuntemaan empatiaa etc.
En ole todellakaan oikea henkilö sanomaan mikä on pielessä, mutta toivoisin että voisit avartaa hieman katsantaasi ja asennettasi, HÄN on vasta PIENI LAPSI, joka mitä ilmeisimmin kaipaa apua, eikä tuomiota että on vain ilkeä paska.
Joo ja meillä 4-vuotias huutaa, että iskä älä lyö... Koskaa ei ole edes leikillään kohottanut kättä.
Alkuperäinen kirjoittaja huutajan äiti;24009417:Milloinkahan meistä soitetaan...
leikki-ikäisemme on kova huutamaan tahtoaan lävitse ja tosi sisukas siinä hommassa sitten onkin. Kovaäänisenä saattaa huutaa 20-40 min pää punaisena ihan uupumiseen saakka. Huutovaiheessa ei auta minkään sortin rauhoittelu. Huutamisen saisi tietysti loppumaan sillä, että äiti teksisi ja toimisi juuri niin kuin lapsi tahtoo sillä hetkellä, mutta kun ei tee.....enää.
Kiitos naapurit kärsivällisyydestä!
Joo ja meillä 4-vuotias huutaa, että iskä älä lyö... Koskaa ei ole edes leikillään kohottanut kättä.
Mutta vain näön vuoksi, että oikea pahoinpitelija ei voi vedota "tukistin vain".
Siksi se on laitettu lakiin.
Itse asiassa kyllä. Hän ei kykene ymmärtämään ettei saa satuttaa toista. Mutta kokonaistilanteen kun tiedän ja tunnen, hän ei todellakaan ole minulle mikään ilkeä pikku paskiainen joka hymyillen monottaa aamiaispöydässä.
Edelleen; kerropas sitten miten tuon ikäinen haluaa tahallaan olla ilkeä ja paha muille? Onko muidenkin aikuisten asenne lasta kohtaan samanlainen kuin sinulla?
Kiertelet ja kaartelet vain kysymyksiäni joiden tarkoituksena ei ole syyllistää vaan kartoittaa tilannetta sikäli kun niin voi netin välityksellä tehdä, turhahan minun on mitään mihinkään sanoa kun alat vain suomimaan millaiset kannukset minulla on sanojeni takana.
Alkuperäinen kirjoittaja entäs nyt;24007988:Mitä mieltä olet. onko ls-ilmon paikka vai ei?
Ennenhän tuo on ollut ihan tavallinen kasvatusmetodi, itse en sitä käytä, mutta nykyään kai kielletty?