Tee itse jos ei kelpaa... Ei se nyt niin mene!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyranni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26823779]Edelleen, kukaan mies ei nauti paskaisesta vessanpöntöstä. Ja vaimon syyksi se laitetaan, jos ulkopuoliset sen näkevät.[/QUOTE]

:laugh: onpa sulla ihan hiton subjektiivinen näkemys :D

tosiasiassa mies ei luo liiemmin ajatuksia vessanpöntön siisteydelle jos ei sitä itse sitten kehtaa jynssätä.

tai sitten sulla oon ollut ämmiä miehenä, vittuako ulisee jos ei itse ole valmis tekemään.
 
Aamen.

Missä kohti jotkut naiset aloittaa olettamaan suhteessa että heidän näkemys arjesta on se miten arjen tulee toimia, että jos mies tekee jotain niin se on väärin tai perseestä jos se ei tee sitä juurikin kuin nainen haluaa? Utelias vaan että onko se vuosi, 5 vuotta vai missä kohti kasvaa se ego sellaiseksi että unohdetaan olevan perheessä / parisuhteessa, jossa on erilaiset näkemykset asioista, eikä ole mitään ainoaa oikeaa tapaa tehdä askareita.

(pakko siis kysyä kun en omaa vaimoa joka ajattelisi noin :D )

Varmasti parin kuukauden sisällä yhteenmuuttamisesta kertoisin miehelle, että vessa pitää pestä kerran viikossa, jos huomaisin, että hän ei sitä koskaan tee. Egoni kanssa sillä ei olisi mitään tekemistä.
 
Jos ei siirtele tavaroita ja käy jokaista nurkkaa läpi niinkuin sinä haluat ei tarkoita että se tehtiin nyt sitten huonosti. Eron hyvän ja huonon välillä kyllä huomaa jos siellä pyörii imuroinnin jälkeen oikeasti niitä villakoiria, tai tiskaamisen jälkeen löytyy vielä vanhat ruuat kihveleistä. Se jos ny ei jokainen pölyhiukkanen lähtenyt niin voi kauheeta.

Mun mielestä se kyllä on huonoa siivoamista, jos viikkosiivouksen jälkeen vessa on likainen ja tasot täynnä epämääräisiä tavarakasoja, jotka eivät siihen kuulu.
 
[QUOTE="vieras";26823850]Mun mielestä se kyllä on huonoa siivoamista, jos viikkosiivouksen jälkeen vessa on likainen ja tasot täynnä epämääräisiä tavarakasoja, jotka eivät siihen kuulu.[/QUOTE]

Niin ja sinun mielestä viikkosiivoukseen kuuluu edellä mainitut asiat. Joidenkin mielestä ei, jotkut ei edes harrasta viikkosiivouksia vaan siivoaa kun siltä tuntuu. :)
 
[QUOTE="vieras";26823825]Varmasti parin kuukauden sisällä yhteenmuuttamisesta kertoisin miehelle, että vessa pitää pestä kerran viikossa, jos huomaisin, että hän ei sitä koskaan tee. Egoni kanssa sillä ei olisi mitään tekemistä.[/QUOTE]

ego ei liittynyt itse siivoukseen vaan siihen että luulet että sinun käsitys on nimenomaan se tapa millä toisenkin pitää toimia. sama se miten hän ajattelee asiasta.
 
[QUOTE="vieras";26823881]En luule, vaan tiedän, että vessa pitää pestä säännöllisesti.[/QUOTE]

sit sun on varmaan pestävä se niin usein kun haluat. ei sinun halusi ole sama kuin toisen pakko.
 
  • Tykkää
Reactions: Oisku
Meillä on ratkaistu asiat niin että minä nyylään nurkat ja mies saa tehdä ns. suuret linjat. Mies tekee mielellään, vauhdikkaasti ja aika useinkin, kunhan muistan kehaista. Mutta olen heittänyt jo ajat sitten toivoni sen suhteen, että hän pesisi keittiön alakaapit, keksisi paikat pikku tavaroille joita ajelehtii, ja siihenkin suostun että vuoden välein pesen lattiat itse kontaten, jolloin ne tulevat niistäkin paikoista puhtaiksi joihin mies ei ulotu.

Mutta tehdään soveltuva työnjako ja kehutaan kovasti, ni kaikki käy hyvin.
 
[QUOTE="vieras";26823927]Se on normaalia hygieniaa, eli kotityö, jonka asukkaat jakavat.[/QUOTE]

Et taida nyt tajuta pointtia, mutta ei se minua ihmetä, suurin osa naisista toimii juurikin noin mitä anatolialle kommentoin aiemmin.

Eli sinun ei koskaan tarvitse tuntea oloasi jotenkin kauheaksi koska saat niin paljon selkään taputtelijoita, aika moni haluaa olla se joka kontrolloi kodin tapahtumia ja huoltoa ja aikatauluja :) Kannattaa ottaa suht tossukka mies vaan jos haluaa ettei ongelmia tule sillä asenteella.
 
[QUOTE="vieras";26823881]En luule, vaan tiedän, että vessa pitää pestä säännöllisesti.[/QUOTE]

No sitten tähän pätee se Tee itse jos ei kelpaa. :D

On meilläkin esim. pyykinpesu jonka teen kokonaan itse, sillä mielestäni pyykit PITÄÄ lajitella ennen pesua. Mies pesisi kaikki samassa. Mutta sen sijaan että nalkuttaisin asiasta, pesen ne sitten itse ilman mitään marttyyrinkruunua. Mies tekee kyllä osansa siitä huolimatta. :)
 
Olen sitä mieltä, että kyllä kunnolla siivotaan sitten kun siivotaan! Ja kumpikin!

Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että lehdet laitetaan lehtikoriin, lelut lelulaatikkoon, tiskit koneeseen ja
puhtaat kaappiin, vaatteet likapyykkikoriin?!

Osasta vastauksia tuli se mielikuva, että miehiltä ei voi tätä odottaa. Hohhoijjaa sanon minä.
Kyse ei ole osaamisesta tai näkemisestä, kyse on VIITSIMISESTÄ.
 
[QUOTE="vieras";26823779]Edelleen, kukaan mies ei nauti paskaisesta vessanpöntöstä. Ja vaimon syyksi se laitetaan, jos ulkopuoliset sen näkevät.[/QUOTE]
Mä olen ratkaissut tuon niin, että se pesee joka paskantaa. Vessaharjaa osaa käyttää jo 3 v, kun sille yhden kerran homman näyttää.
 
Kuinka moni teistä tajuaa vaihtaa oikeaan aikaan öljyt autoon? Tai pahimmat on niitä kun osaa kyllä ajaa - autolla jossa on jostain kummasta tankki aina täynä (ai juu- se pitäs kai joskus tankata, mut kun mä en vaaaaan tykkää). Tai ne talvirenkaat vaan tupsahtaa alle, viemärit avautuu ihan itsestään...

Kuinka moni arvon rouvista on itse avannut hajulukon, oma-aloitteisesti, ja tyhjentänyt? Vallankin omakotitaloissa on liuta hommia joita naispuoleinen ei välttämättä tajua ennen kuin on "rikki". Ihan sama lattian roskien kanssa. Mies ei välttämättä jokaista huomaa, vasta kun alkaa roskat tarttua jalkoihin.

Joo minä osaan kyllä vaihdattaa öljyt autoon oikeaan aikaan, avata hajulukon,jos on pakko ja korjata pieniä juttuja. Mies osaa myös, mutta ei se mitään niille tee. Autolla ajetaan lähemmäs satatuhatta samoilla öljyillä ja lattia on niin roskanen, että kuivuneet ruokakikkareet sattuu jalkoihin ja sukat jää tahmeisiin kohtiin kiinni , mutta ei tarvii siivota kuulemma, koska "ei sitä ny jatkuvasti tartte olla siivoomassa".

Lattia pestään niin, että ei viitsitä katsoa paskan vertaa lähteekö tahrat ruokapöydän vierestä vai ei. Ikinä ei imuoroida sänkyjen alta tai ovien takaa, koska "unohtuu".

Asiat on ratkaistu seuraavalla tavalla: ajan miehen ja lapsen pois ja siivoan itse, auto myytiin pois koska oli rikki. Hajulukkoon tai viemäreihin ei ole tarvinnut vielä kajota.
 
Et taida nyt tajuta pointtia, mutta ei se minua ihmetä, suurin osa naisista toimii juurikin noin mitä anatolialle kommentoin aiemmin.

Eli sinun ei koskaan tarvitse tuntea oloasi jotenkin kauheaksi koska saat niin paljon selkään taputtelijoita, aika moni haluaa olla se joka kontrolloi kodin tapahtumia ja huoltoa ja aikatauluja :) Kannattaa ottaa suht tossukka mies vaan jos haluaa ettei ongelmia tule sillä asenteella.

Ei vaan sinä et tajua pointtia. Miehen tekemä siivous ON huonoa, jos siihen ei kuulu esim. niin tavallista juttua kuin vessan pesu saati tavarakasojen poistamista esim. ruokapöydältä. Silloin siitä saa huomauttaa, ja todeta, että vessakin pitäisi pestä tms. Se, että huomauttaa jostain tällaisesta asiasta, ei tarkoita, että olen tyranni ja ajattelen, että kaiken on sujuttava kuten minä haluan.

On laiskuutta jättää tekemättä tärkeitä osioita siivouksesta. Mies ei ole pikkulapsi, jota luonnollisesti kehutaan edes siitä, että yritti ja teki edes puoliksi kunnolla. Normaali mies OSAA kyllä siivota kunnolla, loppu on viitseliäisyydestä kiinni.
 
Olen sitä mieltä, että kyllä kunnolla siivotaan sitten kun siivotaan! Ja kumpikin!

Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että lehdet laitetaan lehtikoriin, lelut lelulaatikkoon, tiskit koneeseen ja
puhtaat kaappiin, vaatteet likapyykkikoriin?!

Osasta vastauksia tuli se mielikuva, että miehiltä ei voi tätä odottaa. Hohhoijjaa sanon minä.
Kyse ei ole osaamisesta tai näkemisestä, kyse on VIITSIMISESTÄ.

Tiedätkö mitä, kyllä ne miehet sekä tajuaa, osaa että viitsii, kunhan saavat tehdä asiat omalla tavallaan ja omaan tahtiinsa ilman jatkuvaa nalkutusta ja huomauttelua huonosta lopputuloksesta. Kokeiltu on. :) Et itsekään viitsisi mitään tehdä, jos lopputuloksena olisi aina sama valitusvirsi.
 
[QUOTE="Lissu";26823951]No sitten tähän pätee se Tee itse jos ei kelpaa. :D

On meilläkin esim. pyykinpesu jonka teen kokonaan itse, sillä mielestäni pyykit PITÄÄ lajitella ennen pesua. Mies pesisi kaikki samassa. Mutta sen sijaan että nalkuttaisin asiasta, pesen ne sitten itse ilman mitään marttyyrinkruunua. Mies tekee kyllä osansa siitä huolimatta. :)[/QUOTE]

Mutta jos mies ei tee osaansa? Siitähän ap:n aloituksessa oli kyse. Mies jättää asioita tekemättä, ja se ap:ta ärsyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26823986:
Mä olen ratkaissut tuon niin, että se pesee joka paskantaa. Vessaharjaa osaa käyttää jo 3 v, kun sille yhden kerran homman näyttää.
Nimenomaan. Tämä on Kepsiksen mielestä kuitenkin yksilön itsemääräämisoikeuteen puuttumista. Se pesee ketä haittaa, sanoo hän.
 
Olen sitä mieltä, että kyllä kunnolla siivotaan sitten kun siivotaan! Ja kumpikin!

Miksi on niin vaikeaa ymmärtää, että lehdet laitetaan lehtikoriin, lelut lelulaatikkoon, tiskit koneeseen ja
puhtaat kaappiin, vaatteet likapyykkikoriin?!

Osasta vastauksia tuli se mielikuva, että miehiltä ei voi tätä odottaa. Hohhoijjaa sanon minä.
Kyse ei ole osaamisesta tai näkemisestä, kyse on VIITSIMISESTÄ.

Näinpä. Viitsiminen on tässä se avainsana, koska aikuinen ihminen kyllä osaa.
 
Mä olen jo luovuttanut, että mies siivoaisi kaiken kun pyydän että "siivoaisitko". Toi tarkoittaa miehelle imurointia. Ja yleensä mies imuroi huonosti, väittää itse että imuroi sitten useammin, mutta ei se kyllä imuroi useammin.
Mä pyydän juttuja yksi kerrallaan, "keräillään hei nää tavarat yhdessä" "voisitko imuroida... kiitti, ihanaa kun on imuroitu!" "voisitko pestä vessan" "kaupassa pitäis käydä, ehtisitkö?" ---

Kyllä tuota saa kannustaa ja piiskata, mutta periksi en anna enkä siivoa itse kaikkea, vaikka tykkään että on siistiä ja suht pölytöntä.
 
[QUOTE="vieras";26824016]Mutta jos mies ei tee osaansa? Siitähän ap:n aloituksessa oli kyse. Mies jättää asioita tekemättä, ja se ap:ta ärsyttää.[/QUOTE]

Mun nähdäkseni kyse oli enemmänkin siitä että mies kyllä siivoaa, mutta ei juuri siten kuin ap haluaisi.

Ja varmasti jokainen jättää ennen pitkää asiat tekemättä, jos saa tekemisestään pelkkää negatiivista palautetta.

Jos jokin asia häiritsee siivoamisessa, esim. vessan pesu, niin voihan sitä nätisti pyytää että "voisitko vielä vessan pesaista, niin sitten olisikin valmista." Meillä mies kyllä tajuaisi jo sillä että näkisi mun pesevän vessan oman siivoamisensa jälkeen, että olisihan tuonkin voinut tehdä ja luultavasti seuraavalla kerralla tekisi sen. Mutta jatkuva huomautteleminen ja nalkutus ei kyllä ole mistään kotoisin.
 
[QUOTE="vieras";26824021]Nimenomaan. Tämä on Kepsiksen mielestä kuitenkin yksilön itsemääräämisoikeuteen puuttumista. Se pesee ketä haittaa, sanoo hän.[/QUOTE]
Mulle oli muutama vuosi sitten töissä melkoinen yllätys, kun työpaikan vessanpöntön reunassa oli tuore paskaviiru. En ollut aiemmin tullut edes ajatelleeksi, että joku aikuinen ihminen jättää paskaviirunsa putsaamatta. Kailotinkin aika kovaan ääneen maisemakonttorissa "KUKA ON JÄTTÄNYT PASKANSA VESSANPÖNTÖN REUNAAN?". Kukaan ei tunnustanut, mutta sen koommin en ole siellä vessassa paskaviiruja nähnyt.
 
[QUOTE="vieras";26824004]Ei vaan sinä et tajua pointtia. Miehen tekemä siivous ON huonoa, jos siihen ei kuulu esim. niin tavallista juttua kuin vessan pesu saati tavarakasojen poistamista esim. ruokapöydältä. Silloin siitä saa huomauttaa, ja todeta, että vessakin pitäisi pestä tms. Se, että huomauttaa jostain tällaisesta asiasta, ei tarkoita, että olen tyranni ja ajattelen, että kaiken on sujuttava kuten minä haluan.

On laiskuutta jättää tekemättä tärkeitä osioita siivouksesta. Mies ei ole pikkulapsi, jota luonnollisesti kehutaan edes siitä, että yritti ja teki edes puoliksi kunnolla. Normaali mies OSAA kyllä siivota kunnolla, loppu on viitseliäisyydestä kiinni.[/QUOTE]

Minä en tajua? :D kyllä minä sen tajuan että sinusta se tekee huonosti kun ei tee niinkuin sinä haluat, sinä et tajua sitä että sulla ei ole mitään oikeutta olettaa että sun mielipide ja halut on ne ainoat "oikeet" tavat ja teot. Siellä kodissa asuu muitakin kuin sinun kuninkaallinen persuksesi. Aina kun samaa tilaa asuttaa useampi ihminen niin kuuluu ottaa huomioon muitakin eikä pakottaa kaikkie pomppimaan yhden pillin mukaan.

Tottakai halvin kommentti tähän olisi "niin pitää ottaa huomioon, MINUT, kun on niin likaista jne bla bla..." kyse on sinun mukavuudestasi, jos sinä et voi joustaa käsityksistäsi niin miksi muiden pitäisi? Tee itse jos haluat tietyllä tavalla tehtävän kaiken kodissasi, ei puoliso ole mikään tahdoton kone. Jokaisella on kyllä omassa kodissaan ihan oikeus haluta asioiden toimivan tietyllä tavalla, mutta se oikeus on sitten omissa käsissä eikä puolisoa kuulu käskyttää jos se ajattelee eri tavalla.


Tämä on nyt vissiin ihan liian vaikea asia käsittää.

Miksi hemmetissä valitsette sitten puolisoita jotka on "niin tärkeässä" asiassa erilaisia etteivät tykkää tehdä siivousta niinkuin te haluatte, hiton palikat :laugh:

jotain suhteutusta asiaan, tosin ihan turha tätäkään on pyytää.
 
[QUOTE="Lissu";26824056]Mun nähdäkseni kyse oli enemmänkin siitä että mies kyllä siivoaa, mutta ei juuri siten kuin ap haluaisi.

Ja varmasti jokainen jättää ennen pitkää asiat tekemättä, jos saa tekemisestään pelkkää negatiivista palautetta.

Jos jokin asia häiritsee siivoamisessa, esim. vessan pesu, niin voihan sitä nätisti pyytää että "voisitko vielä vessan pesaista, niin sitten olisikin valmista." Meillä mies kyllä tajuaisi jo sillä että näkisi mun pesevän vessan oman siivoamisensa jälkeen, että olisihan tuonkin voinut tehdä ja luultavasti seuraavalla kerralla tekisi sen. Mutta jatkuva huomautteleminen ja nalkutus ei kyllä ole mistään kotoisin.[/QUOTE]

Kumpi oli ensin, muna vai kana? Luuletko, että mies ennen pesi vessan ja keräsi turhat tavarat kuljeksimasta, mutta koska ap valitti, hän lakkasi tekemästä niin? :D Minä en usko. Ongelma lienee se, ettei mies koskaan tee niitä asioita siivotessaan. Eiköhän se ap:n valitus loppuisi, jos mies kerrankin tajuaisi siivota kunnolla loppuun asti. Ei liene liikaa vaadittu aikuiselta.
 

Yhteistyössä