Te pitkässä parisuhteessa olevat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yli 10v parisuhteessa meillä normaalisti seksiä sanoisinko kerta kolmeen-neljään viikkoon..? Ihan sopivasti meille.. itse (naisosapuoli) olen meistä se aktiivisempi/aloitteentekijä jos näillä määrillä niin voi sanoa.. mutta meillä aina ollut tällaista, mies ei ole mitenkään aktiivinen seksiin liittyen, kuin tietysti siinä hetkessä kuitenkin ihan mukana, kun puuhaillaan. joskus voi olla aktiivisempaakin seksin saralla.. nyt raskauden aikana seksiä ollut, kuin yhteensä kaksi kertaa ja viimeisiä viikkoja raskaudessa viedään.. ei vaan ole tehnyt nyt mieli.. ollaan kuitenkin koskettelevaisia, huomioivia ja halivia.. sylkitellään ja halitaan, silitellään joka päivä. :) <3

Yli 10 vuotta suhdetta oli takana. Vaimon kanssa harrastettiin seksiä varmaan 2-5 kertaa viikkoon ja vaimo harrasti seksiä varmaan 2-5 kertaa viikkoon personaltrainerinsa kanssa. Vaimo teki harvemmin aloitteita kuin minä, ja muutenkin oli hieman lahna sängyssä vrt. naisiin joiden kanssa olen eron jälkeen ollut.

1-2 kertaa viikossa, yhdessä reilut 35 vuotta. Minulle aivan liikaa seksiä, miehelle aivan liian vähän. (Suhteen alkuaikoina, ensimmäiset 10 vuotta, oli kerta päivässä, mutta sekin oli miehelle liian vähän.)

Meillä menee kausittain. Välillä seksiä on useita kertoja viikossa ja useiden viikkojen ajan. Sitten tulee väsähdys ja voi olla jopa parin kuukauden tauko, ettei seksiä ole lainkaan. Tämä pimein vuodenaika on aika tyypillinen sille. Molemmat tulee töistä väsyneinä, lapset on kuraisia, ulkona on pimeää, energiat on loppu jne. Silloin ei vain iltaisin jaksa, kun ei huvita. Kumpikaan ei halua myöskään ottaa seksin harrastamisesta stressiä. Kuiva kausi päättyy usein viimeistään joulun pitkiin pyhiin, kun kiehnätään toistemme kainaloissa.

Onko teillä tästä riitoja ollut? Vai hyväksyykö molemmat toisensa erilaisen libidon ja kumpikin tulee vastaan määrässä?
Riitoja on ollut, mutta lopulta päästiin keskustelujen kautta kompromissiin ja sillä on menty nyt pitkään. Helppoa ei ole ollut, eikä alapään vaurioni synnytyksistä ole asiaa helpottaneet.
Aina on kuitenkin voittanut halu olla yhdessä ja halu toivoa toiselle hyvää. Elämä opettaa.

Yhteistyössä