Te ketkä otitte possupiikin?

• Viestiketjun aloittaja itkun itku
  • Ensimmäinen viesti
ei se siitä pelkäämällä enää miksikään muutu :/ Eikös noilla monilla joille tuo narkolepsiain ilmennyt, niin ole alkanut kummia oireita jo heti rokotteen oton jälkeen? Puuta koputtaen *kopkop* huokaisen kun ei ole vielä ainakaan ilmennyt mitään. Toista piikkiä en kyllä laitata enkä itselleni ota.

hei
otin raskausaikana tuon piikin.. Piikin ottamisen jälkeen ilmestyi ihmeellinen yskä joka ei tähän päivään mennessä eli joulukuun jälkeen ole kadonnut, eikä syytä yskälle löydy mistään. pieni epäilys kalvaa mieltä että näinköhän yskä liittyy piikkiin... narkolepsia uutisista en ole jaksanut murehtia kun ei murehtiminen auta :/

Ei ahdista pätkääkään. Elämä on mitä on ja vastaan voi tulla mitä hyvänsä. Otetteeiin koska koettiin meille (lapsillemme) parhaaksi vaihtoehdoksi. Jos siitä sitten jotain tulee niin sitten tulee, tuleehan noita muutenkin.

Eri asia jos olisin vaikka itse tupakoinut tai juonut raskausaikana, silloin voisi ahdistaakin. Vaikkei sekään siinä vaiheessa enää mitään auttaisi.

ap
Huh, mitenköhän tuota saisi käännettyä omassa päässäkin tuon namikan ihan toiseen asentoon? Hetkellisesti aina helpottaa muttei tartte nähdä kuin yksi lööppi tai uutinen niin johan taas ryöpsähtää ahdistus päälle. Olin alunperinkin sitä mieltä ettei rokoteta oteta mutta miehen työkaverit ja kaverit olivat vaahdonneet että kyllä meidänkin lapsille otettiin ja kyllä se kannattaa, ym.... niin annoin periksi kun miestä asia tuntui silloin kaivelevan. Nyt ahdistaa. :(

täällä
Kiitos tästä topicista, minua ainakin huojensi :) Itseä on ahdistanut voimakkaasti, aamulla ensimmäisenä pamahti mieleen, kun silmäni auki sai ja illalla oli viimeisenä ajatuksena, kun unta odotin. Välillä iskee paniikki, välillä olen rauhallisin mielin. Se helpottaa, että teimme päätöksen lapsen parasta ajatellen, voi olla että päätös osoittautuu vääräksi, mutta ei sitä silloin tiennyt..

Tsemppiä ap sinulle! :)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja täällä:
Kiitos tästä topicista, minua ainakin huojensi :) Itseä on ahdistanut voimakkaasti, aamulla ensimmäisenä pamahti mieleen, kun silmäni auki sai ja illalla oli viimeisenä ajatuksena, kun unta odotin. Välillä iskee paniikki, välillä olen rauhallisin mielin. Se helpottaa, että teimme päätöksen lapsen parasta ajatellen, voi olla että päätös osoittautuu vääräksi, mutta ei sitä silloin tiennyt..

Tsemppiä ap sinulle! :)
Kiitos tsempeistä - myös sinulle lähettelen! :)

Itseäni myös huojensi tämä kun huomaan että ihmiset ei hysterisoi tai panikoi - ehkä tämä onkin enemmän oman pääni sisäistä hysteriaa. :ashamed: Lisää vaan järkeä tähän kalloon niin kyllä tämäkin ohi menee....

äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja itkun itku :
Pelottaako tuo, ahdistaa? En pysty keskittymään enää mihinkään ja tulevaisuus ahdistaa - koko ajan mietin mitä kaikkea voi tuosta tulla lapsille. :(
No vo härregyyd! Jos sinun lapsillesi olisi tullut narkolepsia niin kyllä ne nyt jo nukahtelisivat. Jos ovat pirteitä niin ei tullut siis.

Toinen asia on se että on epävarmaa johtuuko narkolepsian lisääntyminen rokotteesta, vaiko influenssaviruksesta joka siis kiersi Suomessakin vaiko rokotteen ja viruksen yhteisvaikutuksista. Näin ollen ei myöskään ole varmaa, johtuuko narkolepsian lisääntyminen ollenkaan rokotteesta tai viruksesta. Se nyt on vain ainoa "uusi asia" mikä viime vuodelta tulee mieleen ihmisten elinoloissa. Muu on vanhaa kökköä.

Voihan olla että narkolepsian lisääntymiseen H1N1 jotenkin liittyy, ehkä rokotteen kautta tai saadun taudin kautta. Yhtä lailla on MAHDOLLISTA, että narkolepsian lisääntymiseen liittyy rokote JA saatu virusinfektio JA kännykän käyttö. Kännykkähän säteilee ja koe-eläimissä aiheuttaa mm. solukalvojen läpäisevyyden muutoksia. Onko niin että rokotevirus on päässyt veri-aiviesteen läpi aivoihin lapsilla. joiden solut ovat olleet kännykällä läpäiseviksi grillatut? Ja tähän kun vielä liitetään se tieto että Parasetamoli (jota useion rokotuksen jälkeen lapsille annetaan eli Panadolia tms.) laskee vastustuskykyä ja vasta-ainemuodostusta, niin herää kysymys oliko näillä lapsilla lisäksi parasetamolin ja kännykän käyttöä!?

Että kysymyksiä on helppo esittää ja keksiä mutta noihin vastaaminen 100% varmuudella on liki mahdotonta.

Summa summarum: Elämä on helvetin iso riski! Muuten kantsis jäädä sänkyyn makaamaan mutta sielläkin voi saada ainakin veritulpan, keuhkokuumeen, makuuhaavoja ja ummetusta.

Mieti niitä tautiin kuolleita ja sitä, että olisitte itse voineet myös kuolla siihen tai joku lapsistasi. Ehkä se teidän rokote onkin syy siihen, että edelleen olette täällä hengissä ja terveinä?

Uskon, että ilman suurimman osan ihmisten rokoteiden ottamista, olisi kuolleisuus luvut olleet täälläkin kehitysmaa luokkaa.

Yhteistyössä