Te kenellä on osa lapsista hoidossa ja osa kotona....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja mokkoma:
Kerhot ja puistotädit ovat mun mielest ok, mut pk. tai pph ei jos kotona ja lapsella "kaikki" ok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Musta on vielä lapselle pehmeämpi tapa olla 5 päivänä viikossa samassa paikassa samojen kavereiden kanssa touhuamassa ja samojen tätien hoidossa kun että kolmena päivänä kiikuttaa kerhoon tai puistotädille tai avoimeen päiväkotiin ja osan päivistä on sitten kotona. Ei mitään rytmiä ja rutiinia elämässä jos joka päivä on eri paikka ja eri ihmiset ympärillä.

Mut tää on vaan mun mielipide.

Meitin poika reakoi todella rajusti aina muutoksiin.. en vois ajatellakkaan herran heittelyä paikasta toiseen! Meillä oltava tappavan tasainen pysyvä rytmi viikosta toiseen...

ei voi olla et jokatoisen lapsi on ylivilkas......
Jos kerran ekassa on jo liikaa haastetta niin miks tehä lisää???? En vaan ymmärrä!!!
Meinaatteko et kun ton yhen kans meni pieleen niin jos tän toisen kans sit onnistais?????

Jos kerran ekassa on jo liikaa haastetta niin miks tehä lisää???? En vaan ymmärrä!!!
Meinaatteko et kun ton yhen kans meni pieleen niin jos tän toisen kans sit onnistais?????

No sen vilkkaudenhan todellakin huomaa 1-2-vuotiaasta kun alkaa toista suunnitella. :headwall: Ja pitäisikö siis kaikkien, joilla on ylivilkkas esikoinen, jättää muksut tekemättä? Haloo hei! Toisekseen mä en ole sanonut, että mun lapsi on YLIVILKAS, vaan todella vilkas ja touhukas ja vaatii paljon tekemistä. Ja lisäksi mulla todella on tuo työ mikä pikkusen rajoittaa resursseja mitä jakaa lapsille..

Montakos lasta sulla on?Tuntuu mielipiteitä kerta löytyvän.

Yritätkö tosissas ärsyttää?! et voi tietää toisten lapsista mitään.. meidän poika ainakin psygolokin suosituksesta tarhassa ja tiedoksi että toinen lapsi on ihan eri maata.. Eikä sen ekankaa kanssa ole mikään mennyt pieleen :kieh:

Kakkonen kun syntyi, esikoinen oli silloin 5,5-vuotta ja sai valita onko puolipäiväisenä päiväkodissa vai kokonaan kotona, halusi päiväkotiin kun siellä oli kaverit. Kolmosen myötä halusi eskaripäivän jälkeen jäädä iltapäiväksikin, viissiin oli vähän liikaa kun reilun vuoden sisällä sai kaksi sisarusta ;)

No sen vilkkaudenhan todellakin huomaa 1-2-vuotiaasta kun alkaa toista suunnitella. :headwall: Ja pitäisikö siis kaikkien, joilla on ylivilkkas esikoinen, jättää muksut tekemättä? Haloo hei! Toisekseen mä en ole sanonut, että mun lapsi on YLIVILKAS, vaan todella vilkas ja touhukas ja vaatii paljon tekemistä. Ja lisäksi mulla todella on tuo työ mikä pikkusen rajoittaa resursseja mitä jakaa lapsille..

Meillä näiden asioiden vuoksi lapsilla 5 vuotta ikäeroa!!!!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:

Yritätkö tosissas ärsyttää?! et voi tietää toisten lapsista mitään.. meidän poika ainakin psygolokin suosituksesta tarhassa ja tiedoksi että toinen lapsi on ihan eri maata.. Eikä sen ekankaa kanssa ole mikään mennyt pieleen :kieh:

lueppa noit mun aikasempii tekstei ennen kuin vedät herneen nenään...
tää ei oo mitään henkilökohtaista...

lueppa noit mun aikasempii tekstei ennen kuin vedät herneen nenään...
tää ei oo mitään henkilökohtaista...

Sori en pahalla tarkoita... rankka päivä... ja sit jos joku vähättelee tai jotain... meinaa kärähtää hermo...:)

mul 2 lasta eikä niitä kumpaakaan voi helpoiks sanoo...mut ei lasten kuulu ollakkaan!!!
erityisesti kun toinen synty ja vuoden sisäl tuli avioero, reakoi esikoinen pahaan oloonsa olemalla mustasukkainen, uhmakas, ja muutenkin hankala ettei se täälläkään niin helppoa ole ollu..ite en vaan ratkassu ongelmia pistämällä esikoisen (kärjistäen) sivuun!!!

Minulla on yksi adhd-lapsi joka on jo teini-ikäinen, lisäksi vajaa 3v tyttönen joka on ylivilkas (tuon ikäinen ei saa vielä virallista diagnoosia).
Meillä on myös mitä hurmaavin vauva, vauvaa meillä ei olisi jos minulla olisi kristallipallo ja olisin voinut siitä katsoa mihin suuntaan tyttösen toiminta kehittyy.

Ja kyllä minä helvetti soikoon toivon että neljän erityislapsen jälkeen edes tuo viides olisi normaali.
Ihan sama kuitenkin, on mitä on, rakastetaan häntäkin niin paljon ettei sitä voi kuvailla.
Todella ruma tuo sinun viimeinen kommenttisi.
Minun ylivilkkaani on kotihoidossa, eikä homma todellakaan ole mikään helppo, saa tulla pariksi kolmeksi viikoksi kokeilemaan ken tahtoo.

Ja keneltähän se on pois jos jonkun muksu on päiväkodissa vaikka äiti/isä onkin kotona? Sen ei pitäisi olla keneltäkään pois ja jos niitä päivähoitopaikkoja on liian vähän, käyttäkää sama energia kaupunginisien hätyyttämiseen että lunastavat lupaukset kuin minkä käytätte täällä toisienne parjaamiseen.

Mun persettä ei ainakaan rassaa pätkän vertaa miten naapuri hoitaa päivähoitoasiansa ja toisaalta mulle on ihan turha tulla napisemaan jonkun maailman täydellisimmän äidin miten hoidan päivähoitoasiani.

Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:

Minulla on yksi adhd-lapsi joka on jo teini-ikäinen, lisäksi vajaa 3v tyttönen joka on ylivilkas (tuon ikäinen ei saa vielä virallista diagnoosia).
Meillä on myös mitä hurmaavin vauva, vauvaa meillä ei olisi jos minulla olisi kristallipallo ja olisin voinut siitä katsoa mihin suuntaan tyttösen toiminta kehittyy.

Ja kyllä minä helvetti soikoon toivon että neljän erityislapsen jälkeen edes tuo viides olisi normaali.
Ihan sama kuitenkin, on mitä on, rakastetaan häntäkin niin paljon ettei sitä voi kuvailla.
Todella ruma tuo sinun viimeinen kommenttisi.
Minun ylivilkkaani on kotihoidossa, eikä homma todellakaan ole mikään helppo, saa tulla pariksi kolmeksi viikoksi kokeilemaan ken tahtoo.

ei ollu tarkotus loukata!!!
koita jaksaa!!!!!

tota en tajuu!!!!!!!!!! Miks teette lisää lapsia jos ette hoida ite niitä edellisiäkään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:( :(

Meillä on lapsi hoidossa lääkärin suosituksesta!!!
Vaikka minä olenkin kotona..
Ei kaikki asiat ole niin mustavalkoisia...

mul 2 lasta eikä niitä kumpaakaan voi helpoiks sanoo...mut ei lasten kuulu ollakkaan!!!
erityisesti kun toinen synty ja vuoden sisäl tuli avioero, reakoi esikoinen pahaan oloonsa olemalla mustasukkainen, uhmakas, ja muutenkin hankala ettei se täälläkään niin helppoa ole ollu..ite en vaan ratkassu ongelmia pistämällä esikoisen (kärjistäen) sivuun!!!

Taitaa nyt vanne kiristää päätä siellä Sampolan suunnalla. Vai Porkastako olet. Kyllä porilaisen lähiö-yh:n tunnistaa jo pitkältä. Onneksi olet kotona hoitamassa lapsia, etkä töissä hoitamassa muiden lapsia tuollaisella asenteella. Hieman suvaitsevaisuutta peliin!

Meillä oli aiemmin tuo tilanne eli esikoinen aloitti (kunt. syyt) päivähoidon 1v10kk iässä, kuopus oli tuolloin 7kk. Ensimmäisen puoli vuotta hoitoaika oli ma-pe kl 9-12. Kesälomien jälkeen siirryttiin seuraavaksi puoleksi vuodeksi pidennetylle päivälle, eli kl 9-15.

Nykyisin sitten mieheltä on koti-isyys päättynyt ja lapset ovat hoidossa kumpainenkin meidän töiden ja opiskelujen mukaan.

Mun 3v9kk on päiväkodissa ma-pe n. 10-17 ja 1v1kk kotona.

Mistä tollanen "ihme" kellonaika? Tarhathan menee kiinni kun viimeinen lapsi haetaan,usein paljon ennen viittä!!
No jos mitään universaalia ihmettä ei päivähoidossa ole tapahtunut siten 1990-luvun puolivälin, niin tarhat on auki vähintäänkin keskivertosuomalaisen työaikojen mukaan. Eli jos vanhemman työaika on 8-16, niin silloin tarha on auki 7-17.

Lisäys: Luonnollisestikaan tarhantädin ei tarvitse jäädä työpaikalleeen enää sen jälkeen, jos viimeinenkin lapsi on haettu kotiin. Mutta jos lapsi haetaan vasta klo 17, niin kai sekin lapsi on vielä lapsi eikä mikään haamu? Vaikka kaikki muut lapset olisikin haettu jo klo 12?

meillä oli joskus vuonna "kivi" vanhempi likoista ns.virikeryhmässä 3krt/vk 9-12 ja nuorempi kotona..tosin tätä kesti n. 3kk kunnes vanhempi jäi sitten kanssa kotia. nyt tilanne se että vauva kun syntyy niin nuorin menee eskariin mutta ei muuten tarvitse iltapäivä hoitoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Ja keneltähän se on pois jos jonkun muksu on päiväkodissa vaikka äiti/isä onkin kotona? Sen ei pitäisi olla keneltäkään pois ja jos niitä päivähoitopaikkoja on liian vähän, käyttäkää sama energia kaupunginisien hätyyttämiseen että lunastavat lupaukset kuin minkä käytätte täällä toisienne parjaamiseen.

Mun persettä ei ainakaan rassaa pätkän vertaa miten naapuri hoitaa päivähoitoasiansa ja toisaalta mulle on ihan turha tulla napisemaan jonkun maailman täydellisimmän äidin miten hoidan päivähoitoasiani.

ei keneltäkään pois niin kauan kuin ne oikeasti hoitoa tarvitsevat pääsevät sinne lähipäiväkotiin hoitoon ja se kotonaoleva maksaa siitä hoidostaan, ja mieluummin se hoitomaksu hinnoitettuna tarvekertoimen mukaan (toivoisin että joskus tulee niin siinä tulee mietittyä kuka oikesti tarvitsee hoitopaikkaa) eli jos äiti kotona eikä edes etätyötä tee niin joku vähän isompi kerroin kuin sellaisen lapselle jonka äiti (ja isä ) on töissä.
Ja sitten jos oikeasti muu tarve, se lääkärintodistuksella todennettuna eikä "rangaistuskerrointa" päivähoitomaksuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:

se on pois siltä toiselta äidiltä, työssäkäyvältä äidiltä pois, joka muksusi päiväkotipaikan verojen muodossa maksaa.
Ja tähän on turha sanoa, että maksathan siitä itsekin. Se 200?/lapsi on murto-osa todellisesta kuluista.

Mulla 5v on päiväkodissa 10pv/kk (maaliskuun alusta 15pv) 4h kerrallaan puhtaasti virikkeellisistä syistä! Enkä koe tästä yhtään pahaa omaatuntoa!! Nuoremmalle lapselle oma vanhempi riittää, kerhot ym. Kun lapsi kasvaa ja eskari-ikä lähestyy on erittäin tärkeää lapsen opetella toimimaan ryhmässä, jossa samanikäisiä lapsia. Tätä mieltä ovat myös päiväkodin tädit.
Aikaisemmin en häntä olisi päiväkotiin laittanut, kävi srk-kerhossa. 2v8kk on kotona.
Mielestäni aikanaan oli rikkaus kun isoveli kotona eikä hoidossa "vauvan tieltä". Nyt heillä on todella läheiset välit kun ovat olleet paljon yhdessä.

Meillä 4v 4kk puolipäivähoidossa ti & pe klo 9-14. Hoitajien mielestä olisi kiva, jos olisi pitempäänkin, jotta ehtisi leikkiä enemmän. Pojalle tuota suositeltiin kehitystä tukemaan (ymmärryksessä ja puheessakin jotain pientä viivettä ) ja nauttii suunnattomasti hoidossa olemisesta. Kotona 2v 3kk ja 10kk kaksoset.

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Mun 3v9kk on päiväkodissa ma-pe n. 10-17 ja 1v1kk kotona.

Mistä tollanen "ihme" kellonaika? Tarhathan menee kiinni kun viimeinen lapsi haetaan,usein paljon ennen viittä!!
No eivät ne kaikki tarhat mene viimestään viideltä kiinni. Toiset on auki yötäpäivää. Meidän päiväkoti menee kiinni 19.00.

Nii nii, mut eiks täs nyt ollu äitee kotona.. sen takia ihmettelin..:)

Niin siis mä teen töitä kotona, pyöritän verkkokauppaa. Postit lähtee lajitteluun kello 17 tosta meidän lähipostista, joten pakkaan päivän postitukset ja pienemmän neidin autoon n. klo 16:30 ja karautan postille ja sitä kautta hakemaan pojan. Poika on yli 3 vee ja TODELLA vilkas tapaus, joten se vaatii ihan selkeesti ikäistään seuraa ja paljon huomiota ja on päivähoidossa ihan sen vuoksi. Ehti olla liki vuoden päiväkodissa ennen kun kakkonen syntyi (mä silloin vieraalla töissä) joten olisi ollu sääli repiä sitä tutuista rutiineista taas kotiin ja mä en yksin (olen yh) ja vielä kun pitäis töitä tehdä, olis pärjänny kahden kanssa.

Ajattelitko yhtään kun kirjoitit tuota loppua. Sääli repiä sitä tutuista rutiineista jne. HEI kotiin sinä sen lapsen olisit jättänyt, onko koti vieras ympäristäö lapselle ja vai revitkö sitä??? Miksi aina tuollaisia verbejä käytetään. Pikkusen järkee tähän hoitotouhuunkin, koti on aina koti ei mikään vieras ympäristö tietääkseni.

Yhteistyössä