Lapsi hoidossa, itse makaan kotona eikä ole tippaakaan huono omatunto!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";24180873]Kukin tyylillään. :)
Mutta arvaas mitä. Vaikka sä kuinka koitat kiillottaa sädekehääsi niin olen aivan varma että lapset ottaisivat mieluummin levänneen kuin väsyneen äidin ;)[/QUOTE]

Ei mulla ole tarvetta kiillotella mitään :)
Ja mä en ole väsynyt,itseasiassa olen oikein virkeä :)

mun lapset on päivähoidossa 12pvä kuukaudessa ja maksan niistä sen täyden maksun mikä noista päivistä menee.
joskus jos mulla sattuu oleen iltavuoro tai vapaapäivä eikä noi päivät muuten täyty ni laitan ne hoitopäiviksi. maksan niistä jokatapauksessa,käytin niitä tai en. poikkeuksena on nyt tää kesäaika,en tuu käyttää kaikkia hoitopäiviä, mutta tää heinäkuu on enivei ilmanen kuukausi.

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24180740:
Mä en näe tarpeelliseksi laittaa lapsia päivähoitoon,kun tiedän,että sekin paikka on jollekkin muulle enemmän tarpeen.

En todellakaan arvostele mitenkään elämäänne mutta vastaas minulle rehellisesti. Onko todellinen syy lapset kotona koska saat kotihoidontuen eikä mene päivähoitomaksua vai se että sydämestäsi vaan haluat hoitaa heidät täysin itse?

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24180881:
Ei mulla ole tarvetta kiillotella mitään :)
Ja mä en ole väsynyt,itseasiassa olen oikein virkeä :)

En väittänytkään että sinä olisit väsynyt. Tuumin vain että jos lapset saavat päättää niin ottavat takuulla ennemmin virkeän kuin väsyneen äidin. Että joskus se supermutsina oleminen voi kääntyäkin lasten parasta vastaan. Olen iloinen että itse opin tuntemaan rajani :)

[QUOTE="a p";24180892]En todellakaan arvostele mitenkään elämäänne mutta vastaas minulle rehellisesti. Onko todellinen syy lapset kotona koska saat kotihoidontuen eikä mene päivähoitomaksua vai se että sydämestäsi vaan haluat hoitaa heidät täysin itse?[/QUOTE]

Vanhemmasta en saa ollenkaan kotihoidontukea ja nuorimmasta saan niin vähän,että paljon enemmän rahaa saisin jos olisin töissä ja lapset päiväkodissa päivisin..
Ei ole rahasta kyse.
Kyllä mä haluan olla mun lasten kanssa niin paljon,kuin mahdollista silloin,kuin he ovat vielä lapsia..Ja nähdä kuinka puolitoista vuotias oppii uusia asioita jne :)

Mä teen yötöitä jottei mun tartte kituuttaa tukien tai minkään muidenkaan varassa.. :)

Viimeksi muokattu:
mun lapset on päivähoidossa 12pvä kuukaudessa ja maksan niistä sen täyden maksun mikä noista päivistä menee.
joskus jos mulla sattuu oleen iltavuoro tai vapaapäivä eikä noi päivät muuten täyty ni laitan ne hoitopäiviksi. maksan niistä jokatapauksessa,käytin niitä tai en. poikkeuksena on nyt tää kesäaika,en tuu käyttää kaikkia hoitopäiviä, mutta tää heinäkuu on enivei ilmanen kuukausi.

Me maksetaan myös kokopäivähoitomaksu vaikka hoito osa-aikaista. En kyllä tiedä mihin kommenttiin tämä liittyy mutta enivei..

[QUOTE="a p";24180912]En väittänytkään että sinä olisit väsynyt. Tuumin vain että jos lapset saavat päättää niin ottavat takuulla ennemmin virkeän kuin väsyneen äidin. Että joskus se supermutsina oleminen voi kääntyäkin lasten parasta vastaan. Olen iloinen että itse opin tuntemaan rajani :)[/QUOTE]

Se on hyvä,että jokainen tuntee omat rajansa..
Omien rajojeni mukaan minäkin teen töitä ja osaan pyytää vaikka äidiltäni apua (lasten kanssa pariksi tunniksi ) jos tuntuu että kaipaan lepoa...

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24180921:
Vanhemmasta en saa ollenkaan kotihoidontukea ja nuorimmasta saan niin vähän,että paljon enemmän saisin jos olisin töissä ja lapset päiväkodissa päivisin..
Ei ole rahasta kyse.
Kyllä mä haluan olla mun lasten kanssa niin paljon,kuin mahdollista silloin,kuin he ovat vielä lapsia..Ja nähdä kuinka puolitoista vuotias oppii uusia asioita jne :)

Käyt yötöissä josta yölisä (?)ja saisit päivätyössä enemmän kuin yöpalkat+300 euroa miinus verot+ hoitomaksut. Aika jännä että päivätyössä saisit noin paljon enemmän. Kunhan mietin vaan kun mun tutut tienaa muutamassa yössä viikossa sen mitä päivätyöläiset että mikäköhän ala lie kyseessä.
Ja juu, ei olisi tullut kyllä itselle mieleenkään viedä puolitoistavuotiasta hoitoon, ei ei! Toiset on 9 kk kotona, toiset 3 vuotta ja sitten kokopäivähoitoon ja itse valitsin pysyväksi osa-aikahoidon jolloin lapset saa olla paljon kotona ja tässä meidän tapauksessa kaikki voittaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24180947:
Se on hyvä,että jokainen tuntee omat rajansa..
Omien rajojeni mukaan minäkin teen töitä ja osaan pyytää vaikka äidiltäni apua (lasten kanssa pariksi tunniksi ) jos tuntuu että kaipaan lepoa...

Heh. Ensin kehut (?) ettet käytä päivähoitopalveluja ja samaan aikaan sanot että hoidatat tarvittaessa äidilläsi. Mitä tekisit jos sinulla ei siellä tukiverkostoa olisi? :)

[QUOTE="vieras";24180698]Mä en vaan ymmärrä miksi lapsia on tehtävä kun ei niitä sitten jaksa hoitaa..[/QUOTE]

jos ei ole voimavaroja pitää itseensä terveenä ilman masennusta yms niin silloin ei kannata tehdä lapsiakaan.

[QUOTE="a p";24180560]Tässä kuussa päivystys.

Ja kyllä, olen välillä laiska ja mukavuudenhaluinen eikä sekään hävetä.[/QUOTE]

Lapsi leikkii nimi-lappu selässä vieraassa paikassa ja vieraiden aikuisten kanssa. Itse olen lto ja tiedän minkälaista se touhu on, mutta minkäs teet työtä tehdään niillä resursseilla mitä annetaan.. Mutta kyllä mua hävettäis ja ennen kaikkea harmittais oman lapseni puolesta. Onneksi oma lapsi saa lomailla.

[QUOTE="a p";24180963]Käyt yötöissä josta yölisä (?)ja saisit päivätyössä enemmän kuin yöpalkat+300 euroa miinus verot+ hoitomaksut. Aika jännä että päivätyössä saisit noin paljon enemmän. Kunhan mietin vaan kun mun tutut tienaa muutamassa yössä viikossa sen mitä päivätyöläiset että mikäköhän ala lie kyseessä.
Ja juu, ei olisi tullut kyllä itselle mieleenkään viedä puolitoistavuotiasta hoitoon, ei ei! Toiset on 9 kk kotona, toiset 3 vuotta ja sitten kokopäivähoitoon ja itse valitsin pysyväksi osa-aikahoidon jolloin lapset saa olla paljon kotona ja tässä meidän tapauksessa kaikki voittaa :)[/QUOTE]

Normaalisti tekisin kolmivuoroista työtä...nyt teen pelkkiä öitä ja vain sen neljä yötä viikossa..
Jotta jaksan olla lasteni kanssa. :)

[QUOTE="a p";24180974]Heh. Ensin kehut (?) ettet käytä päivähoitopalveluja ja samaan aikaan sanot että hoidatat tarvittaessa äidilläsi. Mitä tekisit jos sinulla ei siellä tukiverkostoa olisi? :)[/QUOTE]

Mun äiti on viimeksi neljä kk sitten ollut lasteni kanssa sellaisen kolmisen tuntia,että eipä se pahemmin mun lapsiani hoida :)
Mutta aina voin siltä apua kysyä jos niikseen menee..Ja äitini ei asua samalla paikkakunnalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24180992:
Normaalisti tekisin kolmivuoroista työtä...nyt teen pelkkiä öitä ja vain sen neljä yötä viikossa..
Jotta jaksan olla lasteni kanssa. :)

Enemmänhän sulle silti jää 4 yöstä/viikko kuin kokoaikaisesta 3-vuorotyöstä, kun saat yölisät ja yövuorot on tuntimääräisesti pidempiä kuin aamu- ja iltavuorot, eikös?

[QUOTE="vieras";24181016]Enemmänhän sulle silti jää 4 yöstä/viikko kuin kokoaikaisesta 3-vuorotyöstä, kun saat yölisät ja yövuorot on tuntimääräisesti pidempiä kuin aamu- ja iltavuorot, eikös?[/QUOTE]

Enemmän mulle jäi kun olin töissä kunnolla aiemmin.. :)

Ainii ja saanhan mä myös iltalisät,pyhälisät ym :D

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24180840:
Kyllä ainakin mun tyttäreni on tutustunut tuleviin eskari ryhmäläisiin ihan muualla,kuin päiväkodissa.
Me ei istuta kotona päivisin vaan ulkoillaan ja hyvällä ilmalla vietetään aikaa pljon pihalla leikkipuistossa,uimarannalla jne..

Enkä sano,että lasten hoitoon vieminen olisi syntiä,mutta kavereiden saaminen onmun mielestä ainoastaan huono syy viedä lasta hoitoon,koska niitä kavereita saa muualtakin.
Mutta työssä tai koulussa käyvä ei helposti saa hoitopaikkaa lapselleen,joka sen todella tarvitsisi..

Kyllä minäkin lapsena kävin seurakunnan kerhossa joka viikko ja leikkipuistoissa touhuttiin päivittäin, mutta kyllä ne lapset jotka touhuavat keskenään siellä päiväkodissa jatkuvasti muodostavat vahvemmat suhteet keskenään kuin niiden kanssa joita ne näkee silloin tällöin.

Niin ja en minä sano, että kaikki pitäisi viedä hoitoon juuri kaverien takia, mutta annoin vain yhden näkökulman lisää sen puolesta. :)

[QUOTE="äiti";24180978]jos ei ole voimavaroja pitää itseensä terveenä ilman masennusta yms niin silloin ei kannata tehdä lapsiakaan.[/QUOTE]

Mistä mä olisin tiennyt etukäteen että tulen sairastumaan?

[QUOTE="a p";24180974]Heh. Ensin kehut (?) ettet käytä päivähoitopalveluja ja samaan aikaan sanot että hoidatat tarvittaessa äidilläsi. Mitä tekisit jos sinulla ei siellä tukiverkostoa olisi? :)[/QUOTE]

Niin, onko se sitten hoidattamista jos mummo tapaa lapsenlapsiaan, vai kenties jotain muuta

joo, muistakaakin, älkää hankkiko lapsia jos meinaattee sairastua tulevaisuudessa! Voisko joku näyttää mulle ihmisen joka on niin reipas että pysyy terveenä tarvittaessa miten vaan haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän mitä päivystys on;24180989:
Lapsi leikkii nimi-lappu selässä vieraassa paikassa ja vieraiden aikuisten kanssa. Itse olen lto ja tiedän minkälaista se touhu on, mutta minkäs teet työtä tehdään niillä resursseilla mitä annetaan.. Mutta kyllä mua hävettäis ja ennen kaikkea harmittais oman lapseni puolesta. Onneksi oma lapsi saa lomailla.

Näinhän se on. Mutta toisaalta, heinäkuussa on sen verran töitä että lapsen on pakkokin olla hoidossa. Sun lapsi lomailee varmaan kuukauden + syksyllä+talvella viikon? Mun lapsi lomailee paaaaljon enemmän huolimatta siitä että on turhaankin hoidossa ja isompi ei tarvitse iltapäiväkerhoja eikä muita sellaisia ja lomailee koko kesän joten kokonaisuuteen olen tyytyväinen :)

[QUOTE="nnn";24181138]Niin, onko se sitten hoidattamista jos mummo tapaa lapsenlapsiaan, vai kenties jotain muuta[/QUOTE]

Onko hoidattamista jos isoäiti ulkoilee pari kolme tuntia lastenlastensa kanssa kerran neljässä kuukaudessa ilman että olen mukana ja syövät ruoan..ja itse nukun sillävälin??? :)

Ja lapset tapaavat isovanhempiaan paljon,yleensä niin että ne eivät joudu hoitamaan lapsia vaan minä tai mies hoidetaan..samalla,kun vaihdetaan kuulumisia jne..

[QUOTE="nnn";24181138]Niin, onko se sitten hoidattamista jos mummo tapaa lapsenlapsiaan, vai kenties jotain muuta[/QUOTE]

Onhan se hoidattamista jos vie mummolle hoitoon. Toisella hoitaa mummo, toisella päivähoito, aina ei ole varaa valita.

[QUOTE="vieras";24181143]joo, muistakaakin, älkää hankkiko lapsia jos meinaattee sairastua tulevaisuudessa! Voisko joku näyttää mulle ihmisen joka on niin reipas että pysyy terveenä tarvittaessa miten vaan haluaa.[/QUOTE]

Jos sairastumisella nyt tarkoitetaan masennusta, niin miten ihmeessä se sohvalla makaaminen auttaa masentunutta? Jos vaihtoehtoina on lapset hoitoon ja itse makaamaan sohvalle märehtimään masentunutta oloaan, niin onko siinä mitään järkeä?

Yhteistyössä