[QUOTE="mami";29007386]Mielenkiintoinen keskustelu. Podin aikoinani hirvittävän huonoa omatuntoa, kun maito ei riittänyt esikoisen kohdalla. Ei riittänyt kuopuksenkaan, mutta siinä vaiheessa tajusin, ettei asialla niin suurta merkitystä ole, että sen takia kannattaisi yöunensa menettää. Meillä esikoinen menee ihan omalla käyrällään eli yläkäyrän yläpuolella (tulee minun sukuuni, miehet 2-metrisiä) ja kuopus menee +1:stä (pitkä poika, vaikka meidän silmissämme isoveljeensä verrattuna ihan "mini").
Mielenkiintoiseksi tämän minulle tekee se oma syyllisyys, jota silloin "imetysfanaatiikot" lisäsivät. Ja kun esikoinen sitten oli pulloruokittu ja erittäin isokokoinen, ne "aha, pulloruokittu" -kommentit. Kunnes luin jostain, että vauvat eivät juo/syö yhtään sen enempää kuin tarvitsevat. Jos pulloruokittujen ja imetettyjen välillä oikeasti olisi isoa kokoeroa, tämänhan loogisesti tarkoittaisi sitä, että imetetyt eivät saa tarpeeksi maitoa. Eikö?

[/QUOTE]
No mä olen ymmärtänyt, että se on hyväkin asia ettei ne rintaruokitut saa yltäkylläisesti maitoa kuten pullolapset taas tietty saavat yleensä just niin paljon kuin imevät, siksi pullolla olevat keskimäärin painavampia. Tämä siis vain terkkarin suusta, en tiedä sitten onko faktaa.
Ja jostain olen lukenut sen, että korvikkeella menneillä lapsilla on enemmän paino-ongelmia sinne plussan puolelle. Joku voi syventyä enemmän jos kiinnostaa, mulla on vain harmaita muistikuvia ja mutumussua suu täynnä. Ei syyllistävää asennetta, evvk miten ihmiset vauvansa ruokkivat kunhan ruokkivat.