Te keille tehty sektio?

• Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Tuntuu sellasta epämääräistä heiluntaa. Ei muuta. Tunnelma on ihanan lepponen ja rauhallinen. Suunnitelluissa...
Kuopuksen syntymästä oli leppoisuus kaukana... hyvä ettei lähtenyt henki sekä lapselta että äidiltä (vaikka oli suunniteltu sektio) :|
Mulla kävi kolmannessa niin, että lääkäri viilsi vauvan otsaan pitkän, valuvan haavan. Ja samassa sektiossa lääkäri katkaisi vahingossa multa valtimon tai laskimon ja tilanne ei kuulostanu leppoisalta sillon. :eek:

Hätäsektioon päätymisen muistikuvat on mulla aika hurjat ja tunnelma oli mikä oli. :| Mutta suunnitelluissa se tunnelma on jotenki epätodellisen rauhallinen. Poikkeuksia on toki aina. :whistle:
Meillä viilsi lääkäri pojan käteen n. kolmen sentin mittaisen haavan :/
Että tätä on liikkeellä. :D

ja sairaalassa eivät sanoneet mulle mitää, en kyllä ite ees huomannu...
kotona mies sitten vasta uskalsi sanoa ja vekkihän siinä kädessä oli
:/

mii
Mullekin on tehty sektio...suunniteltu.
Tuli mieleen kysyä teiltä muilta, että tuliko teille sektion jälkeen ihan SAIRAAN KYLMÄ? Mulle tuli...sain semmosen lämpöpeitonkin ja tärisin sen alla, siis tärisin niin kovin että peitto heilui =)

Alkuperäinen kirjoittaja mii:
Tuli mieleen kysyä teiltä muilta, että tuliko teille sektion jälkeen ihan SAIRAAN KYLMÄ? Mulle tuli...sain semmosen lämpöpeitonkin ja tärisin sen alla, siis tärisin niin kovin että peitto heilui =)
Tais tulla joo, ihan niin kuin alatiesynnytystenkin jälkeen. Horkka.

Joo hurja horkka oli ja vissiin seittemän vilttiä ne mun päälle laittoi kun "heräilin".

xylitolsisu harmaana
Sama juttu mulla suunnitelluista. Sanoivat heräämössä, että johtuu puudutusaineen poistumisesta.

Leikkaava lääkäri tuli heräämöön jutteleen. Kerto, että olen menettäny paljon verta ja leikkauksessa kävi sellanen valtimon tai laskimon (en muista) poikkasu ja että vauvalle tuli haava otsaan. Oli pahoillaan ja kerto asiallisesti hommat. Siihen osas sitte suhtautua ihan hyvin. =)

mii
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa:
Tais tulla joo, ihan niin kuin alatiesynnytystenkin jälkeen. Horkka.
Mulla ei alatiesynnytyksen jälkeen tullut kylmä, mutta sektion jälkeen olin mä kans horkassa.
Olen miettinyt tätä joskus että kuuluuko se asiaan, mutta ilmeisesti kuuluu!!

Leikkaava lääkäri tuli heräämöön jutteleen. Kerto, että olen menettäny paljon verta ja leikkauksessa kävi sellanen valtimon tai laskimon (en muista) poikkasu ja että vauvalle tuli haava otsaan. Oli pahoillaan ja kerto asiallisesti hommat. Siihen osas sitte suhtautua ihan hyvin. =)
:hug:
Juu, ei mulle vaan kerrottu siitä pojan haavasta :/

vieras
Kiireellinen sektio puudutuksessa.Oli epämiellyttävä kokemus,se "tonkiminen" tuntui ja kun vauva ulkona niin selässä tuntui ihan kuin olisi lautakasan päällä heilutettu,sen tuntemuksen jälkeen mut nukutettiin.

hei
Alkuperäinen kirjoittaja vieraampi:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja aave:
Puudutus jos suunniteltu tai kiireellinen sektio. Hätäsektiossa nukutetaan.
Eikös kiireellinen sektio ole se kaikkein kiireellisin tapaus, jolloin nukutetaan? Ja hätäsektiossa toisinaan puudutellaankin? Vai muistanko juuri väärinpäin.
Muistat väärin. :)
Hätäsektio, niin kuin nimikin jo kertoo, on se kaikista kiireellisin,missä mamma nukutetaan. :)
minulla tehtiin hätäsektio EIKÄ nukutettu, ei ollut enään aikaa... tosin olin juuri vähän ennen hätäsektio päästöstä saanut puudutuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itselleni tehtiin kiireellinen, mutta nukutuksessa ei ehditty puuduttamaan. Kiireellisen sektion ja hätäsektion ero on ainakin viillon suunta.
Niin on. PAITSI esim. mulla sattu kuulemma Oysin ainoa lääkäri joka tekee hätäsektion vaakaan. Kuulemma jollain uudella tekniikalla (on sillä tekniikalla nimikin, mutta en muista) :)

Yhteistyössä