Te keillä on kaksi autoa

  • Viestiketjun aloittaja häh häh
  • Ensimmäinen viesti
häh häh
Siis esim farmari ja sitten joku pienempi.. Paljonko teillä tulee kuussa maksamaan kaikki autoihin liittyvät kulut jos bensaa ei lasketa mukaan (eikä lainaa jos sellaista on)?
 
"vieras"
No ei tietoa, meillä vakuutusmaksut tulee kerran vuodessa ja molemmissa on 70% boonusta ja siihen päälle muut kulut. Renkaat, verot, korjaukset, katsastukset yms. että voi sen laskea että ainakin 100e kuussa per auto.
 
"riina"
no bensoihin menee varmaan 500e kuussa ja sitten kaikki muut kulut eli verot, vakuutukset, huollot, katsastukset lisäksi. niistä kyllä vähän vaikea sanoa kk summaa mutta onhan ne tosi monta sataa vuodessa
 
jenkki on pop
Meillä aina aiemmin ajettu vain amerikkalaisilla ja niissä vakuutukset n. 200,- /vuosi, verot 100,- luokkaa ja muutamat tarvitut varaosat puoli-ilmaisia. Nyt hommattiin niiden lisäksi käyttöautoksi volvo ja sen rottelon käyttökulut on kolme kertaa suuremmat ja autossa koko ajan jotain vikaa mitä pitää korjata kalliilla osilla korjaamoilla.... Ihan turhaan maristaan että jenkit on kalliita, kyllä käytäntö on osoittanut ihan muuta. Eli meidän taloudessa siirrytään ainakin takaisin amerikan valmisteisiin, on paljon mukavempia ajaakkin.
 
"vieras"
Eihän se kahden auton pitäminen ole halpaa ja varsinkaan jos vielä pitää lyhentääkin toisen auton lainaa... mutta mieluummin kuljemme autolla kuin lapsia raahattaisiin räntäsateessa ja pakkasessa hoitoon jne. Toisaalta, molempien työt vaativat autoa, julkisilla ei voi kulkea palavereihin jne...
 
"luppis"
meillä kaksi pienikulutuksista jenkkiä..
vuodessa rahaa menee niihin yhteensä jokunen satku (ei olla koskaa hirveemmin laskettu) suurin osa huolloista on töiden puolesta ilmaset kun ite korjaan automme kuntoon (ja kyllä olen nainen!! :D ) öljyt, suodattimet yms maksaa muutamia euroja
elikkäs sanotaanko näin et suht halvalla autojen kanssa pääsee..
vielä ei ole tullu mitään suuria yllättäviä menoeriä eli autoista ei ole hajonnut mitään kallista.. mut sitä päivää kauhulla odottaen..
 
Meillä kahden auton vakuutukset n. 150€/kk. Eihän noihin nyt muuten rahaa mene mut jos jotain hajoaa niin voi tulla kalliiksikin kuten esim. viimeksi kun ostettiin tuo kakkos auto meille ja siitä katkesi jakohihna jonka joku oli itse mennyt vaihtamaan kertomatta asiasta. 1000€ maksoimme siitä ilosta eli aina on oltava varuillaan jos jotain tulee. Öljyn vaihto ja uudet renkaat täytyy hommata tuohon uudempaan autoon joten siinäpä lisäkuluja ja keväällä kilometrihuolto.

Me ei saatu vieressä olevasta tarhasta paikkaa lapsille joten joudutaan kulkemaan yli 5km matka ja sen vuoksi kaksi autoa mut keväällä onneksi voi luopua toisesta kun molemmat lapset menee kouluun joka on kanssa tossa vieressä.
 
"vieras"
Diesel-farkussa on kovat verot, nyt jouduttiin se katsastamaankin (meillä ei koskaan oo auto ollut kolmea vuotta...) kakkosauto on bensa, ei vielä niin vanha et tarvis katsastella. Bensaan ja dieseliin menee vähän vaihdellen, mut sanoisin et 200-300€ kuussa, riippuu miehen työmaiden sijainnista, onko kaukana vai ei.
Vakuutusmaksuista mulla ei oikein ole hajua, kun samassa laskussa on näiden autojen lisäksi yks mönkijä ja yks auto, jossa korkeet maksut. Mut eiköhän sekin ihan tarpeeks tee per kk. Ton dieselin vakuutuksen on kyl aika edulliset sentäs.
 
dfdf
Ihmisillä tuntuu olevan pahoja luetun ymmärtämisvaikeuksia. Ap ei kysynyt bensakuluja, nehän ovat täysin yksilöllisiä ja riippuvat ajetuista kilometreistä. Ne on helppo laskea itsekin.

Ap halusi tietää autosta aiheutuvat muut kulut (vakuutukset, huollot, autovero, katsastus yms.).
 
"hmmm"
Pikaisesti laskettuna, huollot, katsastukset, vakuutukset, verot yhteenlaskettuna ja jaettuna kuukausittaisiksi menoiksi = himpun verran vajaa 200e/kk, molemmat autot.

Tähän sitten ne bensat vielä päälle.
 
"hmmm"
[QUOTE="luppis";24327866]meillä kaksi pienikulutuksista jenkkiä..
vuodessa rahaa menee niihin yhteensä jokunen satku (ei olla koskaa hirveemmin laskettu) suurin osa huolloista on töiden puolesta ilmaset kun ite korjaan automme kuntoon (ja kyllä olen nainen!! :D ) öljyt, suodattimet yms maksaa muutamia euroja
elikkäs sanotaanko näin et suht halvalla autojen kanssa pääsee..
vielä ei ole tullu mitään suuria yllättäviä menoeriä eli autoista ei ole hajonnut mitään kallista.. mut sitä päivää kauhulla odottaen..[/QUOTE]

vakuutukset, renkaat, verot, katsastukset, huollot, bensat.. kyllä pienikulutuksiseen jenkkiinkin rahaa menee vaikka tekisi kaikki remontit itse, osat kuitenkin maksaa.
 
Miehellä työsuhdeauto ja minulla sitten SUV, niistä menee kuluja n. 400-500€ kuussa. Ollaan kai luopumassa minun kulkuneuvostani, kun se on vähän turha ja syyttä menee rahaa siihen. Ei ole tällä tavalla järkevää näin kaupungin keskustassa pitää kahta autoa, kun autopaikatkin tuntuu maksavan omaisuuden :/
 
"Viikuna"
Meillä aina aiemmin ajettu vain amerikkalaisilla ja niissä vakuutukset n. 200,- /vuosi, verot 100,- luokkaa ja muutamat tarvitut varaosat puoli-ilmaisia. Nyt hommattiin niiden lisäksi käyttöautoksi volvo ja sen rottelon käyttökulut on kolme kertaa suuremmat ja autossa koko ajan jotain vikaa mitä pitää korjata kalliilla osilla korjaamoilla.... Ihan turhaan maristaan että jenkit on kalliita, kyllä käytäntö on osoittanut ihan muuta. Eli meidän taloudessa siirrytään ainakin takaisin amerikan valmisteisiin, on paljon mukavempia ajaakkin.
Oikein! Mulla on käyttöautona 1986 Buick Electra stw, edellinen oli 1980 Oldsmobile Cutlass. Europaskaa ei ole eikä tule.
 
jenkki on pop
[QUOTE="Viikuna";24328422]Oikein! Mulla on käyttöautona 1986 Buick Electra stw, edellinen oli 1980 Oldsmobile Cutlass. Europaskaa ei ole eikä tule.[/QUOTE]

Meilläkin seisoo pihassa -86 Buick Electra stw, josta on tarkoitus tehdä käyttöauto. Seisonut nyt pari vuotta, kun ei oo yksinkertaisesti ehditty laittaa kuntoon. Sitä ennen oli jokapäiväisessä ajossa. Hitsaushommia ym. pientä olis... Uskomattoman mukava auto ajaa...
Muuten nuo meidän jenkit on vähän vanhempaa ikäluokkaa.

Mut itse oon miettiny, et nuissa autoissa arvo kuitenkin säilyy ja vaikka auto söiskin hiukan normikinneriä enemmän, niin en ikinä ehdi nuiden tankkiin tankata niin paljon kuin uusien euroautojen arvo laskee. Ja yllättävän pieniruokaisiahan nämä on..
 
No maksaahan se, äkkiä tuossa kun laski verot, katsastukset, vakuutukset, korjaukset jne. mut ei bensoja niin silti tulee äkkiä 300-400€ kuukausihinnaks..Tosin meillä on ollut harvinaisen huono autovuosi, paljon remppaa vanhuksissa..
 
"vieras"
meillä 2 autoo, eimitään uusia enää eikä oo velkaa autoista joten ei mee ku bensakulut ja vakuutukset ym. tietty muttei nekää joka kuukaus tule. en oo laskenu kuukausimenoja autosta, mut kyllä köyhäki pärjää kahella, jos kelpaa kymmene vuotta vanha auto.
 
"tööt"
Mut itse oon miettiny, et nuissa autoissa arvo kuitenkin säilyy ja vaikka auto söiskin hiukan normikinneriä enemmän, niin en ikinä ehdi nuiden tankkiin tankata niin paljon kuin uusien euroautojen arvo laskee. Ja yllättävän pieniruokaisiahan nämä on..
Mun itämaan kinneri kuluttaa kaupungissa alle 8 l/100 km. Paljonkos nämä teidän pieniruokaiset? 15 l/100 km?
 
"tööt"
Meilläkin seisoo pihassa -86 Buick Electra stw, josta on tarkoitus tehdä käyttöauto. Seisonut nyt pari vuotta, kun ei oo yksinkertaisesti ehditty laittaa kuntoon. Sitä ennen oli jokapäiväisessä ajossa. Hitsaushommia ym. pientä olis... Uskomattoman mukava auto ajaa...
Muuten nuo meidän jenkit on vähän vanhempaa ikäluokkaa.

Mut itse oon miettiny, et nuissa autoissa arvo kuitenkin säilyy ja vaikka auto söiskin hiukan normikinneriä enemmän, niin en ikinä ehdi nuiden tankkiin tankata niin paljon kuin uusien euroautojen arvo laskee. Ja yllättävän pieniruokaisiahan nämä on..
Minä väitän, ettei nuo pieniruokaiset jenkit suoriudu kaupungissa alle 20 l/100 km ja tuon idänihmeeni vaihdan kolmen vuoden välein pienellä välirahalla, joten arvonalenema on palstamamman omaa kuvitelmaa kuten 'pieni' kulutuskin.
 
kallista
Autoilun kuluja ei kannata laskea - varsinkin jos on kaksi uudehkoa autoa. Tulee vaan paha mieli. Jos autoja varten on velkaa, niin myös velan korot pitää laskelmassa huomioida. Ja usein laskelmista unohtuu se suurin komponentti: auton arvon alentuminen. Ja se tapahtuu joka kuukausi, vaikka autolla ei edes ajettaisi.

Jos ajattelet, että kulut/auto on noin 500 eur/kk + bensakulut, niin varmaan ollaan lähellä totuutta. Kahden auton ylläpito maksaa helposti siis 1500 euroa kuussa.
 

Yhteistyössä