Te, keiden lapset ei syö kalaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Eli meillä likka 10,5kk ei oikeen tykkää syödä kalaruokia. Ollaan yritetty kaikki, mut ei vaan maistu. Annatteko siis jotain kalalisäaineita, vai onko sellasia ees?? Eikös se pitäs 2 krt viikkoon syödä kalaa, ja ehkä kolmestikki...

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Eli meillä likka 10,5kk ei oikeen tykkää syödä kalaruokia. Ollaan yritetty kaikki, mut ei vaan maistu. Annatteko siis jotain kalalisäaineita, vai onko sellasia ees?? Eikös se pitäs 2 krt viikkoon syödä kalaa, ja ehkä kolmestikki...

Kalasta saa omega3-rasvahappoja sekä d-vitamiinia.

Mulla oli yksi lapsista allergialapsi, ja lääkäri siirsi kalaruokien aloittamisen yli vuoden ikään. Joten ei sulla ainakaan mikään kova kiire sen kanssa ole vielä..

Uuteen makuun tottuminen vaatii 15 maistokertaa :) Jatkakaa vaan sinnikkäästi. Laita vaikka jääpalarasiassa pakkaseen pieniä annoksia ja tarjoa muun ruuan ohessa pieninä maisteluina.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minun velipojan likka kanssa ei syö porkkanaa missään muodossa.Jos haistaakin porkkananhajun jossain ruuassa syömättä jää

Niin niin, ei pidäkkään, kysyinki että pitääkö siis antaa jotain lisäainetta, mistä saa samoja ravintoaineta ku kalasta...

d-vitamiinilisää suositellaan muutenkin alle 3-vuotiaalle, paitsi jos juo oliko nyt vähintään litran korviketta (tai isommat maitoa) päivässä, siinä on jo valmiiksi lisätty d-vitamiini. pitäisin kyllä vaan taukoa kalan tarjoamisessa, kun ei kerran vielä maistu.
Olen itse pahasti allerginen kalalle, joten meillä ei juuri kalaruokia ole, joten lapseni oli reilusti yli 1-vuotias ennen kuin sai kalaa. en edes antanut purkkiruokia, joissa olisi ollut kalaa.
ja oppi todellakin syömään kalaa, varsinkin lohi on tuon suurinta herkkua.

Vauvana se söi kalasoseita, kotiruoassa ei oo sietäny ollenkaan. En oo pakottanu tai antanu kalaöljyä. Nyt tuo 2v vapaaehtosesti saattaa maistella kalaakin ja sellasta ruokaa on tarjolla välillä vaikkei siitä pidä.

Yhteistyössä