Te jotka viette lapsenne 9kk-2v päiväkotiin, lukekaa tuo pe iltalehti niin tajuatte miten idiootteja olette!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuvottavat vanhemmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No huhhuh taas näitä alatyylisiä aloituksia joltain elämäänsä kyllästyneeltä teinipojalta tai tytöltä jolla ei taida olla kartsalla kavereita kun pitää tulla tänne huutelemaan :D ja sitten täällä tapellaan verissä päin.

Tekis mieli sanoa jotain mutta kun en viitsi. Kyllähän se olis hienoa että kotihoidontuki olisi esimerkiksi korkeampi kuin työttömien (ap:n?) saama työttömyystuki tai EDES VANKIEN PÄIVÄRAHAT...mutta kun ei, työttömät ja vangitkin saavat kuukaudessa enemmän rahaa kuin kotiäidit.

Ja onhan se söpöä ajatella että rahalla ei ole niin kauheasti väliä, ap:n iskä ja äiskä varmaan on ap:tä elättänyt ja äiskän ostamalla koneella on kiva käydä vähän äitejä näykkimässä kun ei ole mitään omaa elämää. Myös lähdeaineisto kannattaa aina repiä iltiksestä (yksi loistava otsikko oli kerran iltalehdessä että säilykepurkki tappoi ihmisen :D) mikä on siis tosi viihdyttävä lehti, mutta kyllähän ne tutkimustulokset kannattaisi ottaa ihan eri lähteistä.

Kolmanneksi ap on ilmeisesti niin nuori tai niin tyhmä ettei tiedä tämänhetkisiä vuokrahintoja eli mitä esim pääkaupunkiseudulla 4 henkinen perhe pulittaa vaikka kolmiosta mikä on vuokralla, tai että perheen vanhempien lasten ja äidin ja iskän pitäisi muuttaa omasta kodista (ja siis ei ole mikään mankka takakonttiin tyyppinen muutto vaan oikeesti tosi iso projekti jos isompi perhe muuttaa) johkin vuokrakaksioon että pikku martta-iivarille ei tule kiintymyssuhdetraumaa koska äiti on ihan paska jos menee töihin XD

tekis nyt taas mieli jotain sanoa. En tiedä, itse elän 2000-luvulla, uskon tasa-arvoon kaikin osin ja siihen että isälläkin on tärkeä osuus kiintymyssuhteessa ja muussa ja uskon siihen että jokainen perhe tekee omat ratkaisunsa omista lähtökohdistaan toivoen toimivansa lasten ja perheen parhaaksi.

ja uskon että niillä ihmisillä jotka tänne tulee ilman oikeaa nimimerkkiä huutelemaan ihan naurettavia apina-juttuja on sen verran pahoja ajankäytöllisiä ongelmia että kannattaisi varmaan harkita ammattiapua tai muuta aggression lievitystä :D

Jos maailma vaan olisikin mustavalkoinen paikka, mutta kun ei ole eikä siitä koskaan sellaista tule. Joten jospa lakataan syyllistämästä ja keskitytään toisten ihmisten ja perheiden kannustamiseen ja tukemiseen. Suomessakin elää satoja tuhansia lapsia köyhyysrajan alapuolella ja täällä lässytetään jostain päivähoitoiästä. Entäs ne lapset jotka ei kotona saa muuta ruokaa kuin vaaleaa leipää tai koiranruokaa?? tiedän sellaisia perheitä. ja niissä lapset tulee maanantaina hoitoon TODELLA nälkäisinä ja likaisina, samat vaatteet päällä jo keskiviikosta asti.

Se jos mikä on kuvottavaa ja se on myös totta. Mutta sitä ei taida lukea iltalehdessä kuitenkaan?

Itse en veisi ihan pientä päiväkotiin. Ja vaikka näyttäisi, että lapsi viihtyy tosi hyvin niin ei se aina ole sitä miltä se näyttää. Lapsi vain tottuu siihen, että se on hänen arkeaan. Mutta oikeasti pk-maailma on aika rankka lapselle. Mutta ymmärrän toki, että on vanhempien se toimeentulo saatava. Mutta hehkutus, että lapsen ainoa oikea paikka on pk, saisi kyllä jäädä jo historiaan, sillä kaikki sisimmässämme tiedämme, että lapsen ainoa ja oikea turvallinen paikka on KOTI. Toki poikkeuksia löytyy, mutta se on asia erikseen. Olen siis pk:ssa töissä, näennäisesti hyvässä sellaisessa, mutta oma lapseni on pph:lla ja se on minusta kodin jälkeen se toiseksi paras mahdollisuus =)

Miksi teette lapsia jos viette ne noin pieninä päiväkotiin?? Joo, joo, on talolainaa jne, mutta aina pärjää vähemmälläkin. Tai asukaa vuokralla siihen asti. Mua oikeasti kuvottaa vanhemmat joka vievät noin pienen tarhaan ja sitten selittävät "kun on se omahoitaja systeemi ja lapsi Oikeasti tarvitsee jo seuraa kun on niin vilkas"..Oikeesti tekisi mieli haistattaa pa¤"kat!

Kuuleppas pikku muikki! Ooppa iisisti sielä. "Asukaa vuokralla"? Oikeesti? Ja pärjää vähemmällä? Siis tarkotatko että luotolle pitäs vetää kuukausitolkulla ja lopulta oot niin veloissas että! Ei tulis mieleenkää muuttaa tästä enää vuokralle koska saisin vastaavasta vuokrakämpästä pulittaa 200e lisää!! Menen itse töihin kun lapseni on päälle vuoden ja toivon todella että saadaan pph paikka tästä jostain. En halua kitkuttaa ja haluan kantaa korteni kekoo tämän kämpän eteen (ja päästään muuttaa OKT!) minähän sen lainan olen ottanukki, ei ole reilua että mies sen joutuisi maksamaan kokonaan.

Mulla ei oikein ollut vaihtoehtoa, talolaina on maksettava ja yksin kun kahden lapsen kanssa asun, niin jonkun on tähän taloon tuotava edes vähän rahaa. Lapset aloittavat 2 viikon päästä päiväkodissa ja nuorempi on silloin 1,5v ja vanhempi reilu 3,5v. Mulla ei todellakaan ollut edes vaihtoehtona, että olisin tästä pois muuttanut, kun exä otti ja lähti ja toisekseen ei olisi ollut mitään järkeä pistää taloa myyntiin ja maksella sitten vuokraa, kun se vuokra olisi ollut kuitenkin samaa luokkaa kuin mitä lainanlyhennys on.

Voi, voi, ei ilmeisesti ole tarpeeks sulla ongelmia kun toisten valinnoista teet ongelman. Keskity sä omiin lapsiis, niin me muut keskitytään omiimme.

Ite vein tyttären hoitoon 1v9kk iässä, on nyt 2v ja nythän se on sitten hyväksyttyä. Tosin meillä tytär ei ole pk:ssa vaan pph:lla.

Mä voin omasta kokemuksestani sanoa, että esikoinen oli ihan liian pieni kun aloitti päiväkodissa (1v5kk). Se oli aivan kauheaa ja todellakin podin huonoa omaatuntoa asiasta. Kuopus olisi ollut valmis päivähoitoon 3,5-vuoden iässä. Muutoksen todellakin huomasi. Eihän tätä voi yleistää, mutta meillä tosiaan näin.

Kuitenkin aika huvittavaa tuo ap:n kommentti vuokralla asumisesta, siis näin omasta näkökulmasta. Meillä kun on pojilla rapiat 7 vuotta ikäeroa. Tuossa ajassa ehtii vaikka mitä tapahtua, ostamaan sen ensimmäisen oman asunnonkin :). Meillä ei ollut onneksi mitään hätää, mutta tosiaanko olisi lasten parhaaksi myydä oma koti ja muuttaa vuokralle siksi, että lapsi voisi olla kotihoidossa pidempään?

Yhteistyössä