Te jotka teette itse piparitaikinan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heiiiiiiiiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heiiiiiiiiii

Vieras
tekeekö kaikki niin että keittää ne ainekset kattilassa?

Ite oon aina (10v) tehnyt reseptillä jossa kananmunat+sokeri vaahdotetaan, sitte lisätään jauhot, mausteet, sulatettu voi ja siirappi. Muutaman kaverin kanssa keskusteltii ja ihmettelivät mun tekotapaa, höh

Vajaat kymmenen vuotta sitten vielä tein samalla tavalla kuin sinä, reseptin nimi oli Paraisten piparit. Mutta kerran keitettyä versiota kokeiltuani totesin sen paremmaksi, joten sillä tavalla olen taikinan viime vuodet tehnyt. Keitetty on voimakkaamman makuista ja myös helpommin leivottavaa, mutta makuasioitahan nämä on.

Mä laitan kattilaan. Vaahdottaminenhan on aivan suotta sellaisessa taikinassa. Mutta ei niitä aineita mitään keitetä, vaan lämmitetään, niin, että voi ja sokeri sulaa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Vajaat kymmenen vuotta sitten vielä tein samalla tavalla kuin sinä, reseptin nimi oli Paraisten piparit. Mutta kerran keitettyä versiota kokeiltuani totesin sen paremmaksi, joten sillä tavalla olen taikinan viime vuodet tehnyt. Keitetty on voimakkaamman makuista ja myös helpommin leivottavaa, mutta makuasioitahan nämä on.

Mun Paraisten Piparit tehdään kyllä keittämällä =) Resepti on jo mun mummulla ollut käytössä.

• Tykkää
Reactions: HippuTAR
Täällä tehdään aloittajan tavalla pipareita. Raijan piparit ovat nimeltään ja mielestäni parhaita. Ei liian mausteisia ja todella murean rapeita.

Piparkakku taloon tein eri taikinan, eli tuon keitetyn version ja oli aika työläs minusta kun en ole niin tottunut tekemään taikinaa.

Aina olen kuumentanut, paitsi nyt eka vuos kun en kuumentanut vaan just vaahdotin voin ja sokerin jne. Ja ihan tismalleen yhtä hyviä tuli! Eli no more kuumennuksia meidän perheessä :)

tekeekö kaikki niin että keittää ne ainekset kattilassa?

Ite oon aina (10v) tehnyt reseptillä jossa kananmunat+sokeri vaahdotetaan, sitte lisätään jauhot, mausteet, sulatettu voi ja siirappi. Muutaman kaverin kanssa keskusteltii ja ihmettelivät mun tekotapaa, höh
teen samoin , olen kyllä keittänytkin. tuo mun-sokerivaahdotus on parempi

En keitä. Omaan taikinaani tulee vettä. Vähemmän rasvaa ja sokeria, eivätkä ole liian mausteisia.
Mutta aivan ihanan rapeita ja maukkauta. Ja taikina on helppo ja nopea leipoa.

Yhteistyössä