Te jotka teette itse kestovaippoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiina

Vieras
Mistä sais ostettua sitä kangasta, onko se sit PUL, joka pitää ettei falskaa? Elikkä kun laitan siihen ensin sisäpuolikankaaks vaikka fleeceä niin laittaisin siihen päälle sellasen kankaan joka pitää, ettei tarvis enää erikseen kuorivaippaa siihen päälle... jos kukaan tästä selostuksesta ymmärtää mitään...

Kyllä ymmärtää. Sitä sellasta sanotaan taskuvaipaks. Googleta Myllymuksut, sieltä saat sekä PULia ja sellasta ihan oikeeta kuivaliinakangasta, josta suosittelen, että ainaki kokeilet tehä sisäpinnan. Kaavoja löydät esim kestovaippainfon sivuilta, mun suosikki on mummut-tasku kaava (sitä vaan kannattaa modofioida vähän korkeemmaks ja 1-2cm kapeemmaks haaroista). Falskauksen syy voi myös olla liian pitkät kuminauhat reisissä, jolloin vaippa ei istu tiiviisti.

Kysy ihmeessä lisää, jos tarviit apuja! Vaikka yv:llä tai ihan näin. :wave:

Minä tekisin näin:
Ulkopinnaksi pul ja sisäkankaaksi coolmax, kuoria ei tarvita. Itse laitan kyllä vielä pulin päälle jonkun kivan kuosikankaan että on nätimpi
Myllymuksut ja Sampsukka myy paljon kankaita

Kiitoksia näistä vinkeistä! Mä tutustun noihin sivuihin mitä laitoitte niin jos sieltä sais apua. Ja rypäle, kiitoksia, mä otan yhteyttä vaikka yv:llä jos tulee jotain ongelmia!

Yhteistyössä