Te, jotka olette ottaneet miehen sukunimen! Kaunistuiko vai rumentuiko nimesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alusta asti naimista suunnitellessa oli meille selvää, että halutaan koko perheelle sama nimi.
Sitä sitten pohdittiin, kumman nimi otetaan. Nimen valinnassa painoivat muunmuassa se, kumman nimenvaihdoksesta syntyy pahempi yhteystietojen päivitysrumba ja se, kumman nimi kaipasi 'jatkamista'. Toisaalta nyt jälkikäteen miettien olisi ehkä ollut parempi ottaa mun nimi, kun tavallaan liitettiin mies mun sukuun ja perheeseen ennemmin kuin mut hänen sukuunsa (jota ei juuri ole ja joka ei toisiinsa yhteyttä pidä ).

Mä halusin saman sukunimen koko perheelle. Miehen nimi ei sen erikoisempi ollut kuin omakaan. Sukunimi ei rumentunut eikä kaunistunut. Miehen sukunimellä oli pitemmät perinteet kuin omalla kuitenkin.
Kaksiosaisista sukunimistä en itse tykkää, ja näiden tavisnimien yhdistäminen olisi näyttänyt mielestäni aika hassulta.

Sinällään jonkin aikaa kesti kutsua itseä eri nimellä. Puhelimessa piti oikein miettiä, mikä oma sukunimi olikaan... ;)

Mun oma sukunimi on törkeen ruma, juntti ja tavis mutta miehen nimi on vielä hippasen rumempi, enkä sit todellakaan ottanut sitä.
Itse asiassa mun pitäis alkaa tutkia mitä sukunimiä meiltä suvusta löytyy niin voisin vaihtaa itselleni jonkun kivamman :D

Tavallisempi nimi tuli nyt. Etunimi ruotsalainen ja oma sukunimi oli samoin. Nyt aika tusinasukunimi. Mutta asia oli miehelle NIIN tärkeä.
Vaikea edelleen kirjoittaa uus nimi, siitä tulee välillä mitä sattuu... :whistle:

Hmm, ollaan jo jonkun verran suunniteltu menevämme naimisiin, mutta sukunimeä en oo miettiny :O
Ukolla perus, ei ruma, muttei kauniskaan.. Neutraali. Mun oma on kans neutraali, mutta mun 'oikea' sukunimeni ois harvinainen, mutta äitini päätti aikoinaan vaihtaa sen omaansa ja siksi olen miettiny ottavani vanhan ja oikean takaisin.. Mutta mitenhän sitä tekis, jos naimisiin menis..
Taidan ottaa pelkästään harvinaisen, en ees kaksosaista. Hieno kysymys, pitää alkaa miettimään sukunimiasioita :D

Yhteistyössä