Te, jotka pelkäätte entisiä miehiänne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viipale
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Mä yleistän, ja väitän, että nainen valitsee paljolti isänsä kaltaisen miehen.

Tuo on kanssa mielenkiintoinen teoria. Kuitenkaan itse en sovi siihen muottiin; valitsin niin täydellisen vastakohdan niin ulkonäön kuin luonteenkin osalta kuinvain on mahdollista. En toki tietoisesti. Kapinaako?

Lisään vielä yleistykseeni, että jossain vaiheessa elämäänsä :) Ensin päinvastainen valinta voi olla tietoinen valinta. Ehkä hänet koetaan kuitenkin jostain syystä itselle epäsopivaksi, vaikka kaikin puolin hyvä mies olisikin, ja sitten valitaan isän kaltainen mies - tiedostamatta yleensä. Samankaltaiset piirteet isän kanssa tulevat esiin vasta myöhemmin.

olen, lapsuudessa olin tosi yksin,istuin vaatehuoneen nurkassa ja pelkäsin ja odotin äitiäni kotiin, 2,5kk hoitoon kun äiti meni 04.30 töihin ja 4 vuotiaana itse tarhaan ,äiti yksinhuoltaja, eronnut väkivaltaisesta alkoholisti isästäni kun oli alle 2v.äidistä olin reipas ja omatoiminen, enkä aiheuttanut harmeja HALOO,OLIN PIENI!ekana päivänä menin kouluun YKSIN!koska olin reipas!10 vuotiaana hoidin enoni lapsia, 1v ja 5v koko kesän, sain kyllä palkkaa, mutta 1v ei kävellyt ja kannoin hänet hiekkalaatikolle 3 kerroksesta joka päivä ja tein ruoat joka päivä.murrosiässä kun äiti keksi alkaa olemaan vanhempi, olin ymmälläni, ai nyt vasta!en enää noudattanut mitään sääntöjä.lopputulos, muutin 15 vuotiaana kotoa, kun äidistä epäkorrekti käytökseniei sopinut hänen elämäänsä, 19 vuotiaana tulin äidiksi mikä pelasti minut(isä narkkari,alkoholisti), minkä suljin mielestäni. tapasin narsisitin, joka nöyryytti monta vuotta pientä tytärtäni, jonka omanarvontunto mureni, saimme myös yhteisen tyttären, pakotti aborttiin kolme kuukautta tyttärensä syntymästä, kaksoset,, en olisi selvinnyt 24 vuotiaana 4 lapsen yh:na, joten menin.tulos, seisoin junaradalla hyppäämässä varmuuden vuoksi jokeen jos menisin puihin. poliisi haki pois riskeeraen henkensä. kävin 1,5 v terapiassa, ja nyt uuden "terveen "suhteen" korjattua paljon olen siitä jollakin tavalla jaloilla. tosi paljon odottamatonta ikävää on tapahtunut sen jälkeen josta ei samalla kertaa

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
onneksi olin kaukaa viisas joskus ja asunto oli vain mun nimissä joten mies oli helpompi saada ulos.

Tämä on hyvin mielenkiintoinen juttu. Koska itsekin toimin juuri noin! Varmistin ennen avioliittoa lapsen huoltajuus- ym.kuviot, vuokrasin asunnon vain omalle nimelleni, avasin puhelinliittymän vain itselleni vaikka mies toivoi avattavan hänellekin kun oli luottotiedoton jne. Olin kaukaa viisas. Eli jälkeenpäin ajatellen
tiesin jollakin tasolla koko suhteen ajan että tämä ei ole oikein, näin ei voi jatkua loputtomiin. Ja siksi tulin tehneeksi ns. varasuunnitelmia, itse asiassa monta vuotta!

Maahinen, laittaisitko tuon viimeisen lauseen kuntoon kun se taisi jäädä kesken. Melko hyytävää tekstiä kirjoitat kyllä.

Pelkään ex-miestäni kosa hänestä tuli hirveän väkivaltainen ajan kanssa, ei tarvitsenut sanoa hänen mielestään kuin yksi väärä sana esim. Korjaisitko sukkasi pois tuosta, niin johan tuli turpaan.

Humalassa hän oli vielä kamalampi, haastoi tahalleen riitaa, hakkasi jne..
Juominen alkoi, kun hänen mielestään meillä meni todella huonosti, vaikka mielestäni kaikki oli ok! Tosin mies sai töistä lopputilin, kun häntä ei tarvittu siellä enään. Sehän oli sitten minun syy, tottakai!

Lapsuuteni oli turvallinen ja minulla on ihanat vanhemmat, varsinkin isä.
Useasti olinkin kotonani montakin viikkoa ex-miehen hakkaamisen vuoksi ja sain täyden tuen kotoa.
Kolme kertaa sairaalassa olin sen vuoksi ja sitten päätin että lähden, onneksi silloin ei ollut vielä lapsia.

Onneksi nyt on sellainen mies, joka ei hakkaa ja rakastaa minua sellaisena kuin olen. Kaikki on hyvin ja ex ei enään uskalla soitella minulle jne.. Niin kuin silloin kun erosimme.

Tämä vähän riippuu.. esim. siskoni on valinnut juuri sellaisen, turpiin vetelevän retkun itselleen ja minä taas lähden lipettiin pikimmiten, jos toisesta alkaa ilmaantua jotain. Taannoinen suhde ehti kestää muutaman kuukauden, kun toisesta alkoi paljastua asioita. Ei fyysistä väkivaltaa, mutta ulkokuori "komea, sosiaalinen, ystävällinen, hurmaava" tyyppi olikin todellisuudessa itse sairaalloisen mustasukkainen, henkisesti alistava, jo suhteen aikana minua mustamaalaava. Kaikki asiat, millä teki alussa vaikutuksen paljastui valheiksi. Se päällinen kermakuori hänessä oli niin vakuuttava, että ne ensimmäiset kerrat painoin lähes villasella kun kuvittelin, että ne olivat vain hetken suutahduksia, vaikka minulle jo siinä vaiheessa pari kaveriakin sanoi, että jätä se mies. Ja eron jälkeen kuulin hänen parilta exältään, että oli ollut aivan samanlainen heidän kanssaan..

mulla oli tosi vaikeeta kun tapasin mun ex:ää. oli syömishäiriö ja itsetunto olematon. olin niin otettu kun joku kerrankin vilkais muhun päin. sit aloin oottaa esikoista ja heti perään kakkosta. siinä sit aloin olla onneton ja mietin haluunko elää näin loppuelämän ja päätin että lähen. otin lapset ja vuokrasin kämpän. sen jälkeen alkoi vasta helvetti. oli se karseeta jo ennen mutta sen jälkeen lähti homma lapasesta.

välillä oli parempaa mutta sen jälkeen kun tapasin mun nykyistä miestä niin se vittuilu on pahentunu. joka viikko saan paskaa niskaan ja joskus jotain vielä pahempaa. nyt oli taas ihan jees pari viikkoo ja sit tämmöstä (mistä kirjoitin jo aikaisemmin). :'( ottaa voimille...enkä voi edes puhua kenellekkään kun kukaan ei välitä tai en uskalla puhua asiasta.... :(

tää ei ainakaan pidä paikkansa mun kohalla. isäni on tavallinen perheenisä jolla järki päässä ja sydän oikeassa paikassa. ex:ä kaikkee muuta...

niin joo, meni asian ohi, siis, narsisiti oli töissä hyvä työntekijä, mutta kotiin tullessa tyranni, ensiksikin meni kotiin tullessa ensin äidin kautta syömässä pullaa hymy suin ja kun kotiovelle pääsi alkoi huutaa 2v tytölleni miksei ole siivonnut huonettaan , katsomatta sisään.kun puolustin, kyllä hiljeni, mutta jankutti minulle koko illan kuinka en osannut kuria pitää, LAPSI EI TEHNYT MITÄÄN!ei uskaltanut

Mun lapsen isä on narsisti, mutta hän on ihan pätevä isä. Mut hän hajoitti kappaleiksi, sen vähän mitä oli lapsuuden perheen jälkeen jäljellä. Kieltämättä, olen valinnut melkein yhtä paska-aivoisen miehen suhteeseen kuin mitä oli isäni.

Alkuperäinen kirjoittaja maahinen:
voin kertoa myös lapsen tulevaisuudesta jos jotain kiinnostaa, jatko vielä raadollisempaa

Mä olen utelias...

Itse en suostu suhteeseen, ennen kuin lapseni on lentänyt pesästä. En uskalla , en usko voivani tavata hyvää tyyppiä...joka olisi asiallinen tytärtänikin kohtaan.

Mä en usko tähän laisinkaan jos tosiaan menis että olisin valinnut isäni kaltaisen miehen olisi mieheni:

1.Alkoholisti
2.Narkomaani
3.Baarissa "asuja".
4.Pettäjä,jolla olisi suhteita kymmeniä tälläkin hetkellä.
5.Empatia kyvytön
6.Ihminen joka ei tahdo lapsia ikinä
7.Hakkaisi minua,uhkailisi ja haukkuisi.
taas mieheni

1.Ei juo alkoholia ollenkaan
2.Saatika käytä huumeita
3.Baarissa ei käy(ei juo alkoholia)
4.Tästähän en tiedä, tuleeko näin käymään mutta siihen en usko, ihan näin mieheni luonteen tuntien.
5.Ajattelee ensin muita ja sitten vasta itseään
6.Tahtoo suur perheen.
7.Ei ole koskaan edes suuttunut minulle kunnolla, saatika ei ikinä ikinä löisi ketään, eikä ole lyönytkään.

Mun mielestäni nuo on ihan höpö höpöjä, sama pätee siihen että mies valitsee äitinsä kaltaisen naisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja maahinen:
voin kertoa myös lapsen tulevaisuudesta jos jotain kiinnostaa, jatko vielä raadollisempaa

Mä olen utelias...

Itse en suostu suhteeseen, ennen kuin lapseni on lentänyt pesästä. En uskalla , en usko voivani tavata hyvää tyyppiä...joka olisi asiallinen tytärtänikin kohtaan.

tytö, raiskattiin, kun oli 15v. tuli n.40v irakilainen mies hakaniemen metroasemalla ja puukolla uhaten pakotti asuntoon. .tyttö EI USKALTANUT huutaa apua, kun omanarvontunto oli nujerrettu, sanoi jälkeenpäin terapeutti.tässä seuraus...ja elämän kokoinen helvetti...

Yhteistyössä