Te, jotka kirjoitatte blogia, millaisista aiheista kirjoitatte? Millä perusteella valitsette aiheenne?

ideaa
Sä voisit perustaa blogin jalallesi.
Joo. Tai sitten sellainen "eniten vituttaa kaikki"-tyyppinen blogi, jossa tuon vituttamisen sijaan paheksutkin kaikenlaista. Vaikka sitä, että lapsiperheet ei olleetkaan tarpeeksi innoissaan merirosvoristeilystä tai sitten siitä, että taas on luvattu vesisadetta siihen päivään kun sun pitäis mennä ulos. Ehkä voisit paheksua myös ammattitaidottomia lääkäreitä jotka ei ymmärtäneet sun jalkasi päälle heti ensimmäisellä kerralla. Hyvä paheksunnan kohde voisi olla myös muut kulttuuririennot, jonne laiskat perheet ei jaksa lapsiaan kuskata. Luulen, että tällä ajatuspohjalla sun blogista ei teksti tule loppumaan.
 
Joo. Tai sitten sellainen "eniten vituttaa kaikki"-tyyppinen blogi, jossa tuon vituttamisen sijaan paheksutkin kaikenlaista. Vaikka sitä, että lapsiperheet ei olleetkaan tarpeeksi innoissaan merirosvoristeilystä tai sitten siitä, että taas on luvattu vesisadetta siihen päivään kun sun pitäis mennä ulos. Ehkä voisit paheksua myös ammattitaidottomia lääkäreitä jotka ei ymmärtäneet sun jalkasi päälle heti ensimmäisellä kerralla. Hyvä paheksunnan kohde voisi olla myös muut kulttuuririennot, jonne laiskat perheet ei jaksa lapsiaan kuskata. Luulen, että tällä ajatuspohjalla sun blogista ei teksti tule loppumaan.
Säkin vissiin kuvittelet olevasi äärimmäisen hauska. No, huti tuli.
 
Musta blogissa on hyvä olla kuvia, mitä laadukkaampia (tai mitä lahjakkaampi kuvaaja) sitä parempi. Pitkiä sepustuksia ilman yhtään kuvaa, en kyllä yleensä jaksa lukea, toki riippuen aiheen kiinnostavuudesta. Mutta meitä moneksi, toiset pitää siitä että on kuvia ja toiset ei. Itse pyrin omassa blogissa laittamaan aina kuvia mukaan, mutta löytyy multakin kirjoituksia, joissa kuvia ei ole.
 
huomatkaa mut
Heh. Tosi pitkän miettimisen jälkeen. Melkein meni jopa 18 tuntia jos sitäkään. Ja sitäpaitsi, onhan tuo ollut täällä palstalla jo ja olet itsekin ollut siitä tietoinen.
 
Heh. Tosi pitkän miettimisen jälkeen. Melkein meni jopa 18 tuntia jos sitäkään. Ja sitäpaitsi, onhan tuo ollut täällä palstalla jo ja olet itsekin ollut siitä tietoinen.
Mulle, joka tekee yleensä ensi ja miettii vasta sitten, 18 tuntia on toooooooooooooooosi pitkä aika :D. Ja tuo, että joku oli sen jo kerran tänne linkittänyt, oli se painavin peruste. Toisekseen - mulla ei ole tarkoitus pitää mitään terapiapäiväkirjaa, joten on ihan kivakin, jos saa lukijoita.
 
"vieras"
Joo. Tai sitten sellainen "eniten vituttaa kaikki"-tyyppinen blogi, jossa tuon vituttamisen sijaan paheksutkin kaikenlaista. Vaikka sitä, että lapsiperheet ei olleetkaan tarpeeksi innoissaan merirosvoristeilystä tai sitten siitä, että taas on luvattu vesisadetta siihen päivään kun sun pitäis mennä ulos. Ehkä voisit paheksua myös ammattitaidottomia lääkäreitä jotka ei ymmärtäneet sun jalkasi päälle heti ensimmäisellä kerralla. Hyvä paheksunnan kohde voisi olla myös muut kulttuuririennot, jonne laiskat perheet ei jaksa lapsiaan kuskata. Luulen, että tällä ajatuspohjalla sun blogista ei teksti tule loppumaan.
:LOL: :D :D
 
Tuota kuvapolitiikkaa oon miettinyt... kun itse en ole mikään älyn innokas - saati lahjakas - kuvaaja, niin en oikein osaa ajatella, että kamalasti laittaisin omaani kuvia, vaikka kaikissa muissa tuntuu niitä olevan. Itse ajattelen jotenkin niin, että kuvan pitäisi tuoda lisäarvoa siihet tekstiin, ei siis kuvia kuvien vuoksi. Mutta voi kyllä olla, ettei noita jaarituksia kukaan jaksa lukea muutenkaan, saati ilman kuvia :D.
 
Kirjoitan kaikesta: arkipäivistä, juhlista, kokkaus- ja leivontaohjeita, vaatteista, sisustuksesta, raskaudesta jne. En "valitse" aiheita vaan kirjoitan mistä kirjoittaisin myös peruspäiväkirjaan/muistilehtiöön/reseptikirjaan...

Blogin lukijakunta koostuu sukulaisista ja ystävistä sekä muista bloggaajista, lähinnä äideistä. En tiedä mistä ne sinne tulee, tupsahtelee aina välillä. :)
 
JONSERED Karhunkantaja
Tuota kuvapolitiikkaa oon miettinyt... kun itse en ole mikään älyn innokas - saati lahjakas - kuvaaja, niin en oikein osaa ajatella, että kamalasti laittaisin omaani kuvia, vaikka kaikissa muissa tuntuu niitä olevan. Itse ajattelen jotenkin niin, että kuvan pitäisi tuoda lisäarvoa siihet tekstiin, ei siis kuvia kuvien vuoksi. Mutta voi kyllä olla, ettei noita jaarituksia kukaan jaksa lukea muutenkaan, saati ilman kuvia :D.
No, minulla on tasan toisin päin... siis kuvien suhteen.:D
 
Tuota kuvapolitiikkaa oon miettinyt... kun itse en ole mikään älyn innokas - saati lahjakas - kuvaaja, niin en oikein osaa ajatella, että kamalasti laittaisin omaani kuvia, vaikka kaikissa muissa tuntuu niitä olevan. Itse ajattelen jotenkin niin, että kuvan pitäisi tuoda lisäarvoa siihet tekstiin, ei siis kuvia kuvien vuoksi. Mutta voi kyllä olla, ettei noita jaarituksia kukaan jaksa lukea muutenkaan, saati ilman kuvia :D.
En mäkään ole hyvä kuvaaja ja kuvien laatu on aikas surkea. :D (kamerakin on joku halpis ja pudonnut lattialle sen tuhannen kertaa) Kuitenkin pidän itse enemmän kuvallisista blogeista ja siksi haluan myös omaani kuvia. Kuvista olen kuitenkin tarkka: ei kasvokuvia kenestäkään, jos ulkoa kuvia ei katukylttien nimiä(aika yleinen "moka" monilla...), ei auton rekisterikilpiä, jos auto sattuu kuvassa tönöttämään jne.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;24380497:
Kirjoitan blogia halvoista viineistä. :snotty:
Hmm...onko metallikierrekapseli ehdoton edellytys ;)

Tuollaista blogia minä mielelläni ainakin vilkaisisin. Pistänpä tähän jonkun edullisista suosikeistani, josko vaikka niiden perusteella voisit ehdottaa minulle jotain muuta (uutta) tutustumisen arvoista.


Chile:
Gato Negro / Cabernet Sauvignon ( ~7 eur)
Espíritu de Chile / Shiraz Cabernet (7 eur)

Italia:
Salice Salentino Nero Riserva / Negroamaro & Malvasia nera (10 eur)

Espanja:
Viña Albali Crianza / Tempranillo (7 eur)
Los Monteros / Monastrell (9 eur)
 
En mäkään ole hyvä kuvaaja ja kuvien laatu on aikas surkea. :D (kamerakin on joku halpis ja pudonnut lattialle sen tuhannen kertaa) Kuitenkin pidän itse enemmän kuvallisista blogeista ja siksi haluan myös omaani kuvia. Kuvista olen kuitenkin tarkka: ei kasvokuvia kenestäkään, jos ulkoa kuvia ei katukylttien nimiä(aika yleinen "moka" monilla...), ei auton rekisterikilpiä, jos auto sattuu kuvassa tönöttämään jne.
Hyviä pointteja!
 
Hmm...onko metallikierrekapseli ehdoton edellytys ;)

Tuollaista blogia minä mielelläni ainakin vilkaisisin. Pistänpä tähän jonkun edullisista suosikeistani, josko vaikka niiden perusteella voisit ehdottaa minulle jotain muuta (uutta) tutustumisen arvoista.


Chile:
Gato Negro / Cabernet Sauvignon ( ~7 eur)
Espíritu de Chile / Shiraz Cabernet (7 eur)

Italia:
Salice Salentino Nero Riserva / Negroamaro & Malvasia nera (10 eur)

Espanja:
Viña Albali Crianza / Tempranillo (7 eur)
Los Monteros / Monastrell (9 eur)
Metallikorkkihan on nykyään myös laatuviinien ominaisuus. ;) Tuttuja viinejä suosikeissasi. Nero Copertino Riserva on juuri kaapissa, lienee seuraava postaukseni, kunhan pääsen pulloon käsiksi. :D
Tässä vinkki seuraavaan maisteluusi: Savia Viva Familia Tempranillo.

Blogin osoitetta en kuitenkaan laita jakoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Jakob Creuzfeldt
"miili"
Joo. Tai sitten sellainen "eniten vituttaa kaikki"-tyyppinen blogi, jossa tuon vituttamisen sijaan paheksutkin kaikenlaista. Vaikka sitä, että lapsiperheet ei olleetkaan tarpeeksi innoissaan merirosvoristeilystä tai sitten siitä, että taas on luvattu vesisadetta siihen päivään kun sun pitäis mennä ulos. Ehkä voisit paheksua myös ammattitaidottomia lääkäreitä jotka ei ymmärtäneet sun jalkasi päälle heti ensimmäisellä kerralla. Hyvä paheksunnan kohde voisi olla myös muut kulttuuririennot, jonne laiskat perheet ei jaksa lapsiaan kuskata. Luulen, että tällä ajatuspohjalla sun blogista ei teksti tule loppumaan.
Tässä oli hauskasti kiteytetty olennainen :D
 
[QUOTE="miili";24381413]Tässä oli hauskasti kiteytetty olennainen :D[/QUOTE]

Ai, musta siihen oli kiteytetty vähemmän hauskasti se, mitä seuraa siitä, että osa lukee kaikkea mun kirjoittamaani niiden kuuluisten paskanruskeiden silmälasien läpi. Mutta se siitä.
 

Yhteistyössä