Te, jotka käytätte lapsillanne tälläisiä halpislenkkareita. MIKSI pilaatte ehdoin tahdoin lastenne jalat? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säälittää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hyvätuloinen mami:
Mä olen sanonut tämän tällä palstalla ennenkin, mutta sanon uudelleen. Olen varakkaan perheen lapsi, itse hyvätuloinen, mies erittäin hyvätuloinen. En ole päivääkään elämäsäni kärsinyt todellista rahapulaa (jos sitä ei lasketa, ettei just tietyllä hetkellä ole varaa tonnin Burberryyn). Mun ei silti ole vaikea ymmärtää, että muilla asiat ei ole niin hyvin. Teen työtä sellaisten ihmisten asioiden parissa toisinaan, ja tekee todella pahaa/ säälittää nähdä oikeaa köyhyyttä.

Ehkä sinuakin jonain päivänä Siperia opettaa, koet köyhyyden kantapään kautta, ja voit muistella mitä tänne kirjoitit. Hävetä. En tule ikinä "löysäämään" pipoa, kun löytyjä löydään. En ikinä. Ihmisarvo se on köyhälläkin.

Minä en ole missään vaiheessa väittänyt olavani rikas! Mutta säästän kyllä jostain muusta kuin lapseni terveydestä. Kukin tyylillään =).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja valitettavaa:
Villi veikkaus; Minimaalisen pieni osa lapsillaan könttilenkkareita käyttävistä perheistä on OIKEESTI köyhiä. :whistle:

Kyllä se syy kengistä säästämisessä on jossain muualla!

Joo, ja juuri sen takia sanoinkin kahteen kertaan että jos on oikeasti köyhä! Siis jos ja oikeasti!

Minäkin toistan itseäni:

Villi veikkaus; Minimaalisen pieni osa lapsillaan könttilenkkareita käyttävistä perheistä on OIKEESTI köyhiä. :whistle:[/quote]

Ei vitsi :D Niin, mutta kun niitä oikeasti köyhiäkin on..

Mä olen sanonut tämän tällä palstalla ennenkin, mutta sanon uudelleen. Olen varakkaan perheen lapsi, itse hyvätuloinen, mies erittäin hyvätuloinen. En ole päivääkään elämäsäni kärsinyt todellista rahapulaa (jos sitä ei lasketa, ettei just tietyllä hetkellä ole varaa tonnin Burberryyn). Mun ei silti ole vaikea ymmärtää, että muilla asiat ei ole niin hyvin. Teen työtä sellaisten ihmisten asioiden parissa toisinaan, ja tekee todella pahaa/ säälittää nähdä oikeaa köyhyyttä.

Ehkä sinuakin jonain päivänä Siperia opettaa, koet köyhyyden kantapään kautta, ja voit muistella mitä tänne kirjoitit. Hävetä. En tule ikinä "löysäämään" pipoa, kun löytyjä löydään. En ikinä. Ihmisarvo se on köyhälläkin.

Minä en ole missään vaiheessa väittänyt olavani rikas! Mutta säästän kyllä jostain muusta kuin lapseni terveydestä. Kukin tyylillään =).

Et ole köyhä, jos sinulla on varaa säästää. Se on se pointti. Et ole ilmeisesti kovin fiksukaan, kun et ymmärrä lukemaasi.

meneekö terveys jos käyttää markettilenkkareita?

Se olisi tuo lukemisen ja luetun ymmärtämisen sisäistäminen ihan pirun tarpeellinen taito niiiin monelle mammalle tällä palstalla.

Ei edes viitsitä yrittää ymmärtää ja tajutaan tahallaan väärin. Luetaan kuin piru raamattua.

Alkuperäinen kirjoittaja mietin:

meneekö terveys jos käyttää markettilenkkareita?

meneekö tervsy jos käyttää markettilenkkareita?

samaa mietin minäki

Et ole köyhä, jos sinulla on varaa säästää. Se on se pointti. Et ole ilmeisesti kovin fiksukaan, kun et ymmärrä lukemaasi.

Tarkkaan ottaen säästäminen on vain rahan käytön suunnittelua. Harva säästää sillä ajatuksella, että koskaan ei rahoja käytä mihinkään. Opiskelijakin voi säästää, ainakin minä pystyin. Toki käytin säästöni aika pian, mutta niin saatoin ostaa haluamiani tavaroita silloin, kun ne ovat edullisempia.

Minusta ns. "kallista ja laadukasta" saa edukkaasti, kun hyödyntää tarjoukset ja alennukset. Siinä vaan on ehtona, että tilille on kertynyt pieni pesämuna. Ja se kertyy silloin, kun osaa rytmittää ostokset oikein.

Mä en usko että lapsi elää kengillä ja vaatteilla, pitää kai sen ruokaaki saada?

Ihan tosi? :o :o :o

Ei taida olla kaikki matot sunkaan vintillä suorassa...

Mun lapsi saa kunnon ruokaa, mut sä säästät ne rahat hyviin kenkiin ;)
eli ei oo sullakaan joka pytty toiminnassa.

MINUN LAPSENI saavat SEKÄ ravitsevaa ruokaa, ETTÄ kunnon kengät. Vituttaako? :)

No ei tod vituta, kun bonuksena heillä on noin lapsellisesti käyttäytyvä äiti...

:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja säälittää:
Alkuperäinen kirjoittaja Chick:
Ja fiksut eivät hauku idiootiksi tms. keskusteltaessa jostain asiasta. :whistle:

"Eli minkälaiset on kunnon kengät? Onko sinun näkemyksesi kunnon kengistä pelkästään hinta? Säälittää enempi sinun lapsesi, kun äiti ei ajattele muuta kuin hintaa, jolla voi tulla sitten kaksplussan sivuille koreilemaan :) "

Nikki, joka kirjoitti tän, provoaa tahallaan. Minä en MISSÄÄN vaiheessa ole kirjoittanut, että sillä hinnalla olisi jotain väliä saati että jättäisin hintalappuja lasteni kenkiin roikkumaan. Totesimpa vain tosiasian, että sinä et saa Ladan hinnalla bamaria. Sama koskee kenkiä. Et saa kunnon nahkakenkää kahdeksalla-yhdeksällä eurolla.

Nyt tämä yksi tulkitsee sen tahallaan niin, että aloitukseni olisikin koskenut ainoastaan mitä mikäkin maksaa, niinkuin se olisi ollut aloitukseni pointti.

Kuulehan, nahka ei TODELLAKAAN ole ideaali materiaali kengässä.

Minä en tunne ketään jolla olisi jalat jotenkin viottuneet. On laaja ystävä- ja tuttupiiri, (iso suku) jotka kaikki ovat jo neljänkymmenen paremmalla puolella ja varmasti lapsena käyttäneet jos minkälaisia kenkiä. Eivät ole mistään kovin varakkaista perheistä, joten tuskin kenkiin on kauheemmin panostettu.
Joten luotan näihin kokemuksiin ja ostan lapsilleni kenkiä rahatilanteen mukaan.
Joskus vaikka noita yhdeksän euron lenkkareita myös.

Mä tutkin kengät siten kun mua on ne opetettu tutkimaan ennen ostoa. Että ovat tarpeeksi tukevat mutta eivät liian jäykät, oikea koko jne.
Ostan sellaisia keskihintaisia, monen kympin kengät hylkään armotta hinnan perusteella.
Hyvin on mennyt 'tarkastuksista' läpi kun esikoisen fysioterapeutti on kengät katsastanut.
Yhdet Lidlistä hankitut kengät on moneen kertaan ammattilaisten puolesta kehuttu :D
Ei se aina se hinta kerro sitä paremmuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mä tutkin kengät siten kun mua on ne opetettu tutkimaan ennen ostoa. Että ovat tarpeeksi tukevat mutta eivät liian jäykät, oikea koko jne.
Ostan sellaisia keskihintaisia, monen kympin kengät hylkään armotta hinnan perusteella.
Hyvin on mennyt 'tarkastuksista' läpi kun esikoisen fysioterapeutti on kengät katsastanut.
Yhdet Lidlistä hankitut kengät on moneen kertaan ammattilaisten puolesta kehuttu :D
Ei se aina se hinta kerro sitä paremmuutta.

Kerranki ASIAA, ottakaahan tästä tekstistä opiksi.

Kunhan tuollaiset eivät ole ainoat/eniten käytössä olevat kengät, niin nou hätä...satunnaisessa käytössä ihan jees tervejalkaisella lapsella.

Hinta ja ominaisuudet eivät kulje käsi kädessä kenkäasioissa; halvallakin saa popot, jotka täyttävät hyvän lastenjalkineen kriteerit.

Huonot kengät eivät aiheuta löysiä niveleitä. Silloin vain jos omaa löysät nivelet, pitää kenkiin kiinnittää enemmän huomiota. Toisaalta miten ne nivelet vahvistuvat, jos aina kävelee hyvin tuetuilla kengillä :/ Muutenkin tietenkin kannattaa ostaa hyviä kenkiä, onhan niissä paljon miellyttävämpi lapsenki liikkua.

Mä itse säästän lähes kaikessa ja niinikään en osta kalliita kenkiä pihalle tai kouluun hajotettaviksi. Enimmikseen meidän lasten lenkkarit ovat alekoreista ja vähän parempilaatuisia kuin esimerkkilenkkarit, mutta kyllä on jokunen noita vastaaviakin vuosien varrella voinut olla ja kirppareiltakin on käytettynä jokuset.

Noita esimerkkilenkkareita/vastaavia en yleensä osta, koska ne ei kestä meidän lasten leikkejä, toisaalta en ole vielä lenkkareihin törmännyt, jotka kestäisivät pihaleikeissä hyvinä muutenkaan, joten yritän mahdollisimman halvalla niitä löytää. Muutaman kalliimmat olen ostanut (tosin alessa nekin), mutta niitä pojat käyttivät ainoastaan yleisurheilutreeneissä.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Huonot kengät eivät aiheuta löysiä niveleitä. Silloin vain jos omaa löysät nivelet, pitää kenkiin kiinnittää enemmän huomiota. Toisaalta miten ne nivelet vahvistuvat, jos aina kävelee hyvin tuetuilla kengillä :/ Muutenkin tietenkin kannattaa ostaa hyviä kenkiä, onhan niissä paljon miellyttävämpi lapsenki liikkua.

Paljain jaloin kävely on tarpeen :) Ja jumppa joka vahvistaa niveliä ja jalan lihaksia, myös jalkapohjassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvätulonen mami:
Miksi teette näitä aloituksia? Onko tullut mieleen, miltä josta kusta vähävaraisesta tuntuu lukea tällaista tekstiä?

Tälläista tekstiä saattaa lukea myös se mamma, joka kaivaa aina lastensa vaatteet pelastusarmeijan jäämistöstä tai lähetystorilta, mutta toisaalta taas hyppää itse kerran viikkoonsa kosmetologilla :whistle:...

Se ei poista sitä tosiasiaa, että tekstiä lukee 100 % todennäköisyydellä köyhä äiti, jolla on jo valmiiksi tarpeeksi paha olo siitä, että hänellä ei ole varaa nahkaisiin terveyslenkkareihin.

Mulkkuja olette arvostelijat.

Kaikki lapset saavat lapsilisän, joka on tarkoitettu lapsen hankintoihin!

Kyllä mäkin saan 500e kuussa lapsilisiä, mutta meillä se raha menee jo ihan pelkkään ruokaan.

MIKSI ETTE SÄÄSTÄ JOSTAIN MUUSTA ?

Tervetuloa vaan laskimen kanssa meille taloutta suunnittelemaan :saint:
Mähän säästän juuri siinä missä mua sattuu huvittamaan- en minä itsellenikään mitään kalliita ostele enkä hyppää kosmetologilla yms.
Mun mielestä meillä on talous balanssissa ja pienimuotoisia yllätyksikin saa tulla. Mutta kengät on edelleen sitä keskitasoa. Elä sen kanssa, mä ainakin pystyn yöni nukkumaan pohtimatta naapurin lasten kenkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
MIKSI ETTE SÄÄSTÄ JOSTAIN MUUSTA ?

Kuten? Jätetä ruokaa ostamatta?

Tai vaikka sitä elokuvalippua muutamaa kertaa, tai kampaajaa tai iltapäivälehteä muutamaa kuukautta...

Jokainen suomessa asuva lapsi saa käsittääkseni joka kuukausi rahaa, joka on nimetty lapsilisäksi ja se on mm sitä varten, että sillä hankitaan lapselle vaatetta ja tarviketta.

Meillä esikoinen 13v ja koskaan ei ole lapset elokuvissa käyneet ja me aikuisetkaan emme 11 vuoteen kertaakaan. Minä käyn max kerta vuoteen kampaajalla ja itse leikkaan lasten tukat, mies leikkaa omansa. Iltapäivälehdet voi lukea netissä, akuankka on ainut tilattu lehti meidän taloudessa. Ja kyllä hankin lapselleni vaatteet ja tarvikkeet kirpparilta tai tutuilta. Kengät onkin lähes ainut mitä useimmiten uutena osta, koska harvoin kirppareilta löytää hyviä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:
Lenkkareita ei todellakaan tulisi käyttää jokapäiväisessä käytössä. Ne on tarkoitettu vain liikuntaan ja urheiluun.

Mutta mitä lapset tekevät ulkona päiväkodissa, koulussa, pihalla?? Liikkuvat ja urheilevat. Eli kyllä ne on ne lenkkarit, jotka jokapäiväisessä käytössä on. Kävelykengätkin miedän lapsilla on, mutta harvemmin niille on käyttöä.

Yhteistyössä