Te jotka kärsitte synnytyspelosta ja olette synnyttäneet ala

  • Viestiketjun aloittaja mam
  • Ensimmäinen viesti
Yksi kokemus-kirjoittaneelle: Minulla on samanlainen tilanne käsillä eli lääkäri sanoi heti alkuraskaudesta, että sektio on aika vamaa ahtaan lantion ja urheilun taustasta johtuvien tiukkojen lihasten vuoksi. Olen nyt rv:lla 28 ja lantiokuvat otetaan viikolla 35. Oli vaan shokki viime lääkärikäynnin jälkeen, kun lääkärini sanoi, että hän ei tee lopullista päätöstä vaan joku sairaalan lääkäri, joka tekee synnytystapa-arvioinnin.

Pelottaa tosiaan, että päätös on yhden henkilön käsissä ja olen miettinyt samaa, että lääkärit vaan tekevät päätökset ja seurauksista ei tartte kuiteskaan kärsiä.

Pelkoa pahentaa vielä se, että Ruotsissa asuva urheilija-ystäväni sai vauvan alateitse runnomalla muutama vuosi sitten ja vauva on terve, mutta hän itse on käynyt synnytyksessä aiheutuneiden sisäelin vaurioiden vuoksi jo 14 leikkausta läpi synnytyksen jälkeen. Hän neuvoi minua vaatimaan sektion jos lantion ahtaudesta on pienintäkään merkkiä.

Ajattelin, että odotan kuvien oton ja lääkärin synnytystapa-arvioinnin ja jos se on oman lääkärini mielipiteiden vastainen, vaadin suunnitellun sektion, maksoi mitä maksoi.

Toki haluaisin pystyä normaalisynnytykseen, mutta jos siitä on vaaraa vauvalle tai minulle itselle, niin sitten kärsin mieluummin sektion aiheuttaman pidemmän toipumisajan.

Tsemiä kaikille odottajille!
 

Yhteistyössä