Te jotka haluatte JOKA PAIKKAAN mennä ilman sukkia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja määä;24330709:
Mä en oikein ymmärrä, kun jos mulla on sukat hionneet oikein kunnolla, niin kyllähän ne basillit varmasti tykkäävät muhia siinä kosteassa ja jostain pölyä keränneessä sukassa (jos siis astuu vaikkapa lattialle sillä sukalla).

Vissiin vielä enemmän ne tykkää muhia päivä toisensa jälkeen siinä ihanan kosteassa kengässä, johon pääsevät suoraan iholta kun ei ole sukkaa välissä.

[QUOTE="vieras";24330765]Vissiin vielä enemmän ne tykkää muhia päivä toisensa jälkeen siinä ihanan kosteassa kengässä, johon pääsevät suoraan iholta kun ei ole sukkaa välissä.[/QUOTE]

mutta eihän nyt litimärkä sukka mikään vakuumipakkaus ole..

Mulle on itsestään selvää, että sairaalatyössä käytetään sukkia. Kuuluu hygieniaohjeistukseen.

Ei se oo ollut mulle ongelma, vaikka muuten olenkin kulkenut koko kesän ilman sukkia.

Sillä, onko kokilla joka mun safkani tekee sukat jalassa tai ei, ei ole mulle mitään merkitystä, ellei hän sitten uita jalkojaan soppakulhossani.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24330802:
ja sukat on ilmeisen mielenkiintoinen tapaus, kun niistä saa näin pitkän ketjun aikaiseksi

Ei nyt varsinaisesti mielenkiintoinen,mutta odotan,että Rollo aloittajana tai joku muu näyttää toteen että sukkia on PAKKO käyttää esim grillissä työskenneltäessä.

[QUOTE="vieras";24330897]So? Parempi sukka kuin ei mitään.[/QUOTE]

mutta kun se paljas jalka ei hikoa.. sehän pysyy kuivana, joten märkä sukka siitä kasvualustan juuri tekee?

Alkuperäinen kirjoittaja määä;24330919:
mutta kun se paljas jalka ei hikoa.. sehän pysyy kuivana, joten märkä sukka siitä kasvualustan juuri tekee?
Ai jaa, ihan uutta mulle että paljas jalka kengässä ei hikoa :D Käy haistelemassa jossain työpaikan pukuhuoneessa, kummat kengät haisevat enemmän: ne joiden omistajat käyttävät sukkia, vai ne joiden omistajat eivät käytä.

Tuskin se grillimyyjä jaloillaan sun makkaroitas paistelee. Sitäpaitsi jos tää on sun mielestä niin hygienia-asia, niin käsissä niitä paskoja on enemmän ku jaloissa.

[quote="vieras";24330985]tuskin se grillimyyjä jaloillaan sun makkaroitas paistelee. Sitäpaitsi jos tää on sun mielestä niin hygienia-asia, niin käsissä niitä paskoja on enemmän ku jaloissa.[/quote]

nii että hanskat käteen perkele.

[QUOTE="vieras";24330985]Tuskin se grillimyyjä jaloillaan sun makkaroitas paistelee. Sitäpaitsi jos tää on sun mielestä niin hygienia-asia, niin käsissä niitä paskoja on enemmän ku jaloissa.[/QUOTE]

Mulle on muuten ihan sama koko asia,mutta ärsyttää,että ihminen alkaa pätemään omilla mielipiteillään ja esittää ne faktoina,kuten aloittaja teki!
Faktaa on ettei mikään laki tms sano että sukkia on PAKKO käyttää ellei kyse ole aiemmin mainituista poikkeuksista...
Jokainen työpaikkahan saa tietty määrittää omat työasunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24330550:
Taas sä jankutat että ikään kuin sukkien vaihto kodin ja työpaikan välillä olisi pakollista. Sanon nyt viimeisen kerran että ei ole! En ole missään vaiheessa väittänyt että näin olisi, enkä väitä nytkään. Mutta järkevä ihminenhän sukat vaihtaa, eikö?

Mites se, että sandaaleissa kulkevat työkaverisi ovat kulkeneet ilman sukkia, kumoaa säännön pitää sukkia? Vai ihanko oikeasti teillä ei tarvitse suojata jalkoja? Jos näin on, niin mielelläni kuulisin mistä paikasta on kyse!
vaikka työskentelen keittiössä nin sitiki mulla on töissä eri sukat kuin kotona

[QUOTE="vieras";24329245]Tarkistitko silloin kun jalkasi leikattiin, että kaikilla leikkaussalin hoitajilla oli sukat jalassa?[/QUOTE]

Mulla on kyllä aina leikkaussalissa sukat jalassa. Yök, jos jaloille tippuisi verta tai k**sta!

[QUOTE="vieras";24330967]Ai jaa, ihan uutta mulle että paljas jalka kengässä ei hikoa :D Käy haistelemassa jossain työpaikan pukuhuoneessa, kummat kengät haisevat enemmän: ne joiden omistajat käyttävät sukkia, vai ne joiden omistajat eivät käytä.[/QUOTE]

käypä haistelemassa mun jalkoja, mä en koskaan voi pitää sukkia. Riippuu tietysti kengästä, onko sandaalit vai mitkä, mutta mä kyllä hikoilen pelkkä sukka jalassakin..

Alkuperäinen kirjoittaja määä;24331428:
käypä haistelemassa mun jalkoja, mä en koskaan voi pitää sukkia. Riippuu tietysti kengästä, onko sandaalit vai mitkä, mutta mä kyllä hikoilen pelkkä sukka jalassakin..

Ei kiitos, en halua haistella.

Niin, onko tuota sääntöä oikeasti edes olemassa? Kun aika monet täällä on myös väittäneet että tuollaista sääntöä ei heidän työpaikoillaan ainakaan ole. Se on ikävää jos teidän työpaikalla on eri säännöt kuin muualla, mutta se ei tarkoita että teidän säännöt ois enemmän oikeassa kuin muitten, vai?
Ja oletettavasti lävistyskorujen käyttö olisi tosiaan ok jos ruokaa käsiteltäisiin pään yläpuolella, mutta ehkä työturvallisuuden kannalta tämä ei ole kovinkaan suotavaa. Ehkä? En tiedä, ja onneksi ei tarvitsekkaan :D

Mun työpaikalla (suurtalouskeittiö) on kiellettyä lävistykset, useammat kuin yhdet korvakorut, kaikki muut korut, näkyvät tatuoinnit... Sukkapakko on. Mutta nämä ovat mun työnantajan omia sääntöjä, jotka on hyväksyttävä mikäli haluaa työssään pysyä.

Yhteistyössä