Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulle tämänlaatuiset keskustelut on vähän sama asia kuin sinulta joku tulisi kyselemään mielipiteitä vasenkätisten tai sinisilmäisten Normaaliudesta.. Ymmärrätkös? Jotenkin sitä jää mietimään, että onko tuo toinen tosissaan, vai koijataanko mua. "Saako sinisimäiset adoptoida. Pitääkö vasenkätiseen naapuriin suhtautua kuin se olisi ihan normaali?"
Niin no, mutta ymmärrät varmaan että muakin välillä vähän vituttaa, kun mielipiteet luetaan rasistisiksi vaikka eivät sellaisia olekaan.
Kerran vielä: minä EN vastusta homoja tai homoutta sinänsä, homouden normaaliuteen en sinänsä oikein osaa ottaa kantaa. Kai se periaatteessa voisi ollakin ihan "normaalia", kun sitä kerran muuallakin eläimistössä esiintyy. Normaalia ei sen sijaan ole mielestäni se, että kaksi tyttökania saisi keskenään poikasen tai vielä uskomatomampaa: että poikakanit rupeisivat kohta synnytyspuuhiin lääketieteen kehityksen myötä, koska "onhan heillä siihen oikeus, vaikka ovatkin poikia!".
Ymmärrätkö pointtini? Minusta minulla on oikeus vastustaa homojen oikeutta adoptoida, taasen heidän oikeutensa kirkolliseen vihkimiseen jätän kirkon päätettäväksi - heidän uskonsa ja toimituksensahan se on! Parisuhteen rekisteröinnin hyväksyn, koska kyseessähän on kaksi aikuista ihmistä, homoja tai heteroita.
Noihin esimerkkeihisi ottaisin sen verran vielä kantaa, että homojen adoptointia ja vasenkätisen normaaliutta ei mielestäni voi oikein verrata.

Onko vasenkätisellä oikeus muuttua oikeakätiseksi? Toki periaatteessa on, mutta jos luonto ei siihen anna mahdollisuutta, niin sitten sillä ei kai sitä oikeutta ole? Heti sinä päivänä kun ensimmäinen homoparin täysbiologinen lapsi syntyy, minä olen valmis tuon adoptoinninkin sitten hyväksymään. Sitä ei vain taida tapahtua, vai kuinka? Kun kaikkea ei vain voi saada, vaikka haluaisi. Ei se sinisilmäinenkään ruskeasilmäiseksi muutu, vaikka kuinka sitä toivoisi.