Te, jotka asutte kerrostalossa

  • Viestiketjun aloittaja DADAA
  • Ensimmäinen viesti
--
Me asumme alimmassa kerroksessa ja hirveän selvästi kuuluu kaikki äänet tänne. Joskus yläkerrasta kuuluu kun pesukone linkoaa yöllä. Onneksi harvoin! V-mäisintä on tosin tuo kun siivous päivinä yläkerran muori pistää matot tuulettumaan parvekkeelle ja kun puistelee niin kaikki tippuu meidän takapihalle. Lisäksi parveketta pesee usein ja kaataa vissiin sankolla vettä lattiallensa kun ne sitten valuu tuohon meidän kivetykselle kaikki. Toistaiseksi ei vielä tuossa alla ole sattunut olemaan kukaan mut jos näin käy saa hän kuulla kunniansa.
 
"hipp"
riippuu pitkälti talonrakenteista ja muista asukkaista.Tämän hetkisessä asunnossa ei kuuluu pesukoneitten jytke kovaa vaan hiljaisena hyrinänä.Se ei häiritse.Yläkerta pesee useinpyykkiä jälkeen kymmenen,mutta sen hyrinä kuuluu vain meidän kylpyhuoneessa.
 
"vieras"
Ei mua haittaa naapurin koneen linkous, vaikka se pitää kovaa meteliä. Se on kuitenkin semmoista tasaista jumpsetta joka ennemminkin auttaa nukahtamaan. Samoin naapurin tiskaamisääniin on kiva nukahtaa, kotoisa olo. Mulla ei ole kotona pyykinpesukonetta joten en öisin pese pyykkiä mut joskus hätätapauksessa olen tiskannut jos on vaikka reissuun lähtö aamulla aikaisin enkä ole vaan ehtinyt tiskata aiemmin. Jos naapurissa on bileet ja musiikki kovalla, niin sit olen kyllä ihan estoitta siivonnut ja tiskannut vaikka keskellä yötä.

Imuroida en kyllä kehtaa koska siitä tulee kova kolina, lakaissut kyllä olen varovasti ja jotain pölyjä pyyhkinyt jos en oo ehtinyt päiväaikaan siivoamaan. Ommellut olen joskus koneella kun on ollut pakko saada joku vaate seuraavaksi päiväksi. Jos täällä olis aina hiljaisuusaikaan ihan hiirenhiljaista niin sit varmaan olisin tarkempi, mut lapsiperheitä paljon niin noita muidenkin normaaleja elämisen ääniä kuuluu pitkin vuorokautta, myös hiljaisuuden aikaan. Toi naapurin vauva alkoi yhteen aikaan jonkun puol vuotta yhtämittaa huutaa joka yö yhdeltä niin että heräsin siihen ja heräs varmaan moni muukin, niin ei siinä nyt yhdet tiskaamis- tai lakaisuäänet enää paljon haittaa.
 
^vierailija^
Miksi sitä konetta ei voi vain ladata yöllä ja pistää päälle vasta seuraavana päivänä? Tosin jos haluaa olla itsekäs k*sipää, niin onhan tuo aika helppo tapa osoittaa se...
 
"vieras"
vauvan itkun ymmätää kun sille ei mitään voi.
pesukoneen linkousäänille voi.
No mut yhtälailla ne häiritsee muiden nukkumista.

Kyllähän vaivaa näkemällä sen vauvankin saa hiljaiseksi jos oikeasti haluaa, vaikka menemällä sen kanssa kellariin kunnes se on hiljaa. Välillä kotitöiden tekemisestä normaaliin aikaan voi esim. vuorotyöläiselle olla myös todella suurta vaivaa ja järjestelyä, vielä suurempaa kuin vauvan hiljaisena pitämisestä. Ja jos sitä melua on jo lasten takia muutenkin, ei minusta voi vaatia ihan hiiskumatonta hiljaisuutta ja joustoa enää muilta. Eri asia joku mummotalo, jossa kaikki naapurit puhuvat aina kuiskaamalla ja hissuttelevat villasukat jalassa päivälläkin. Siellähän se kuuluu naapuriin vaikka pudottaisi nuppineulan lattialle. Tommoisessa ympäristössä olisin itsekin tarkempi kuin täällä, missä uhmaikäinen yöllisissä raivareissaan potkii seinää niin että hyvä kun ei läpi tule.
 
"vieras"
Miksi sitä konetta ei voi vain ladata yöllä ja pistää päälle vasta seuraavana päivänä? Tosin jos haluaa olla itsekäs k*sipää, niin onhan tuo aika helppo tapa osoittaa se...
Esim. siksi, että on seuraavana päivänä töissä eikä konetta voi jättää yksikseen pyörimään jos ketään ei ole kotona? Ja ehkä tarvitsee jotain vaatetta jo aiemmin?
 
Rollolainen
en pese pykkiä klo 22 jälkeen kun pyykkituvalla pesen ja siellä vuorot voi tilata vain 22 asti.
ja kyllä siivoan joskus klo 22 jälkeen tai ennen klo 7, jolloin täällä hiljaisuus päättyy. Ei ketään haitta jos LAKAISEN lattioita tai pyyhin pöytiä, niisät ei kovaa meteliä tule. Usein myös tiskaan aamulla. jos se ei häiritse meidän perhettä niin tuskin naapuriakaan. ja suihkussa käydään kyllä silloi kunon tarve, jos työvuoro päättyy klo 22 jälkeen nii kylllä vaan suihkussa saa käydä
 
En pessyt pyykkiä kerrostalossa yöllä. Minäkin pidän yösiivoamisesta, mutta usein pyyhin lattioita ja ovenpieliä :)

Nyt kun asun rivarissa, saatan joskus pestä pyykkiä iltakymmenen jälkeen, mutta pyrin sitä kyllä välttämään. Naapurin kylppäri on meidän kylppärimme seinän takana, joten kukaan ei ainakaan (uskoakseni) nuku heti pesukoneen kohdalla. Enkä ole ikinä naapurin pesukonetta kuullut, joten ei täällä kovin hyvin äänet kantaudu. Naapurissa on senikäisiä ihmisiä, että taitavat häiriintyä ainakin näin kesällä enemmän siihen että lapset alkavat tömistellä aamuseitsemältä, kuin siihen että pesukone linkoaa iltakymmenen jälkeen.
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";24027503]No mut yhtälailla ne häiritsee muiden nukkumista.

Kyllähän vaivaa näkemällä sen vauvankin saa hiljaiseksi jos oikeasti haluaa, vaikka menemällä sen kanssa kellariin kunnes se on hiljaa. Välillä kotitöiden tekemisestä normaaliin aikaan voi esim. vuorotyöläiselle olla myös todella suurta vaivaa ja järjestelyä, vielä suurempaa kuin vauvan hiljaisena pitämisestä. Ja jos sitä melua on jo lasten takia muutenkin, ei minusta voi vaatia ihan hiiskumatonta hiljaisuutta ja joustoa enää muilta. Eri asia joku mummotalo, jossa kaikki naapurit puhuvat aina kuiskaamalla ja hissuttelevat villasukat jalassa päivälläkin. Siellähän se kuuluu naapuriin vaikka pudottaisi nuppineulan lattialle. Tommoisessa ympäristössä olisin itsekin tarkempi kuin täällä, missä uhmaikäinen yöllisissä raivareissaan potkii seinää niin että hyvä kun ei läpi tule.[/QUOTE]

koliikkivauvaa ei saa hiljaiseksi vaikka teksit mitä. se vauva kun vaan huutaa, huutaa ja huutaa, kunnes nukahtaa hetkeksi, ja taas vajaan tunnin pästä alkaa huuto !
 
Rollolainen
Meidän talossa ei saa pestä pyykkiä enää 20.00 jälkeen. Esim. pyhäpäivinä mattojen tamppaaminen ja petivaatteiden tuuletus on kielletty, samoin klo: 18.00 jälkeen arkisin.
Noudatan kyllä noita sääntöjä, eikä tulisi mieleenkään pestä pyykkiä noin myöhään- kuuluu meinaan aika helkkarin kovasti jokaiseen naapuriin: /
no mitäs jos olis PAKKO sada seuraavaksi päiväksi puhtaat työvaatteet.
 
[QUOTE="vieras";24027503]No mut yhtälailla ne häiritsee muiden nukkumista.

Kyllähän vaivaa näkemällä sen vauvankin saa hiljaiseksi jos oikeasti haluaa, vaikka menemällä sen kanssa kellariin kunnes se on hiljaa. Välillä kotitöiden tekemisestä normaaliin aikaan voi esim. vuorotyöläiselle olla myös todella suurta vaivaa ja järjestelyä, vielä suurempaa kuin vauvan hiljaisena pitämisestä. Ja jos sitä melua on jo lasten takia muutenkin, ei minusta voi vaatia ihan hiiskumatonta hiljaisuutta ja joustoa enää muilta. Eri asia joku mummotalo, jossa kaikki naapurit puhuvat aina kuiskaamalla ja hissuttelevat villasukat jalassa päivälläkin. Siellähän se kuuluu naapuriin vaikka pudottaisi nuppineulan lattialle. Tommoisessa ympäristössä olisin itsekin tarkempi kuin täällä, missä uhmaikäinen yöllisissä raivareissaan potkii seinää niin että hyvä kun ei läpi tule.[/QUOTE]

jos koliikkia itkisi, minulla heruisi silti ymmärrystä. jos olisi jatkuvaa pyytäisin toki olemaan esim huoneessa joka ei olisi lasten makuuhuoneen yllä jotta saisivat lapset kunnon unet.
 
"vieras"
jos koliikkia itkisi, minulla heruisi silti ymmärrystä. jos olisi jatkuvaa pyytäisin toki olemaan esim huoneessa joka ei olisi lasten makuuhuoneen yllä jotta saisivat lapset kunnon unet.
No kyllä multakin, mutta ymmärrän myös yöllä pyykkääviä tai siivoavia. Ja jos mun vauva huutaisi kaiket yöt tai vanhempi lapsi riehuisi, potkisi seinää ja ryskyttäisi sänkyä joskus keskellä yötä raivoissaan niin en kyllä kauheasti kehtaisi pahastua siitä jos jollain joskus pyykkikone linkoaa vähän myöhempään.
 
a-p
Kylläpä on taas tullut kaunista kommenttia muilta ihmisiltä minulle. Vai että pikkukersa, tavallista tyhmempi, legginsseissä kulkeva teini, joka on kasvatettu huonosti. No mitä te oikein olette?!
Kyllä täällä meidän kerrostalossa naapurit pitää bileitä, koirat räksyttää joka jeesuksen päivä jne.
 
"Äiti"
Riippuu millaisessa talossa asuu ja kuinka hiljaisilla koneilla siivoaa. Elementtitalossa tuskin tekisin mitään kovaäänistä enää yhdeksän jälkeen illalla. Meillä on kuitenkin ns jykevä, paikalla rakennettu talo, jossa naapurien äänet eivät juuri kuulu seinien läpi. Naapurin pesukone kuuluu kaukaisena huminana kylpyhuoneeseen ja saunaan, mutta ei muualle. Ilmeisesti meidän koneemme ei kuulu naapuriin, koska ei kuulu meillekään ohuen oven läpi. Tosin sekin auttaa asiaa, että kodinkoneemme ovat lähes äänettömiä, muutaman vuosi sitten ostettuja.
 
riippuisi ihan siitä talosta missä asun. Koska asuin viimeksi kerrostalossa jossa ei kuulunut mitään asunnosta toiseen. Jos olisi pitänyt äänten perusteella päätellä paljonko väkeä talossa on, olisi voinut kuvitella asuvansa yksin.

Kyllä mä ymmärrän että esim. vuorotyöläinen pesee pyykkiä/siivoaa/käy suihkussa sääntöihin määriteltyjen aikojen ulkopuolella. Joskus kun on pakko. Mutta jos aikaa ja mahdollisuus on hoitaa ne päivällä, en näe järkeä tehdä sitä yöllä.

Voin hyvin kuvitella miltä esim. säännöllistä yötyötä tekevästä ihmisestä tuntuu, kun kaikki paukuttavat ja metelöivät päivällä, onhan se sallittua ja suotavaa hoitaa äänekkäät hommat päiväsaikaan. Ja sitten jos satunnaisesti käyt suihkussa yöllä tai jotain muuta niin heti ollaan naama nyttyrällä.
 
"vieras"
laitan pyykkinoneen päälle viimeistään 20.00, eli on ohjelmasta riippuen valmis 21.30 tai 21.45.
samoin imuroinnin pyrin hoitamaan hyvissä ajoin ennen hiljaisuutta, mutta joskus olen imuroinut lähellä kymmentä. imuriakin voi säätää hiljemmalle, ja uudehkosta pyykkikoneesta ei mitään älytöntä ääntä kuulu.

naapuri pesee joskus puolen yön aikaan pyykkiä, mutta minua se ei henk.koht haittaa
 
vierailija
Onpahan itsekästä porukkaa ei voi muuta sanoa.
Kyllä äitien ja miestenkin pitää kyetä pesemään pyykkinsä ihmisten ajoissa eli ennen yörauhaa.
Mitäs halvatun merkitystä säännöillä muuten olisi,kun kerran yörauha lukee varmaan jokaisen taloyhtiön säännöissä.
Niitähän näidenkin kirjoittajien on pitänyt lukea saatikka oppia (oletus) nuorempana kotona jos vanhemmat ovat neuvoneet samaa säänöviidakkoa on ollut kouluissa ja myöskin työpaikoilla.
Eli miten oma koti eroaa lapsuuden kodista no asenne on "minä minä"
joten jos lusikalla on annettu ei kauhalla voi vaatia
 
En. Mäkin olen yöihminen ja virkeimmilläni yöisin. Mutta meillä alkaa hiljaisuusaika klo 22. En halua häiritä naapureita. Vaikeaahan se joskus on, kun ei millään meinaa päivällä ehtiä laittaa pesukonetta pyörimään. Mutta ei voi mitään.

Kämppis kyllä usein laittaa sen yöksi päälle, ja se raivostuttaa mua. Mutta se on maalta. Siellä ei tarvitse ajatella naapureita.
 
vierailija
[QUOTE="alli";24027126]Aika itsekäs paskiainen olet kyllä, kun ihan tarkoituksella noin teet. Mutta meitä on moneen junaan. Toivottavasti sata jonkun yhtä idiootin naapurin itseäsi kiusaamaan.
Peesi,toivottavasti tän ap:n naapuriin muuttaa juoppoja/narkkareita jotka viis veisaavat.
[/QUOTE]
No meillä on sellasia naapurit,vaikka itse oon hiljainen eläjä.
 

Yhteistyössä