Te, jotka asutte kerrostalossa

  • Viestiketjun aloittaja DADAA
  • Ensimmäinen viesti
DADAA
Siivoatteko tai pesettekö pyykkiä yöllä? Tai kello 22.00 vielä eteenpäin. Meillä alkaa hiljaisuus kymmeneltä, loppuu seitsemältä. Mä oon yöihminen, haluan siivota yöllä. Imuroida en tosin uskalla. Tunti sitten pesin pyykkiä.
 
"alli"
Aika itsekäs paskiainen olet kyllä, kun ihan tarkoituksella noin teet. Mutta meitä on moneen junaan. Toivottavasti sata jonkun yhtä idiootin naapurin itseäsi kiusaamaan.
 
-
Joskus on saattanut mennä 10 minuuttia yli kymmenen ja olen tuntenut siitäkin syyllisyyttä.

En pese. Koska en haluaisi muidenkaan pesevän niin en tee sitä itsekään.

Itselläki tulee monesti siivousinto yöllä mutta sit on tehtävä hiljaisia touhuja.
 
"vieras"
[QUOTE="alli";24027126]Aika itsekäs paskiainen olet kyllä, kun ihan tarkoituksella noin teet. Mutta meitä on moneen junaan. Toivottavasti sata jonkun yhtä idiootin naapurin itseäsi kiusaamaan.[/QUOTE]

Peesi,toivottavasti tän ap:n naapuriin muuttaa juoppoja/narkkareita jotka viis veisaavat.
 
Khimaira
Meidän talossa ei saa pestä pyykkiä enää 20.00 jälkeen. Esim. pyhäpäivinä mattojen tamppaaminen ja petivaatteiden tuuletus on kielletty, samoin klo: 18.00 jälkeen arkisin.
Noudatan kyllä noita sääntöjä, eikä tulisi mieleenkään pestä pyykkiä noin myöhään- kuuluu meinaan aika helkkarin kovasti jokaiseen naapuriin: /
 
"..."
Kiva kun töihin ois herätys 5:20 ja valvoisin vielä 00 maissa siksi että joku kotimamma pesee pikkasen pyykkiä. rikot järjestyssääntöjä ja asukkaat kun tekevät sen 3 valitusta niin se on häätö.
 
"milla"
aika radikaalia käytöstä jos narkkareita toivoo toiselle naapuriksi..

Nytkin seinänaapurilla pesukone pauhaa kunnolla, mutta en ajatellut mennä valittamaan siitä vai ottaa nokkiini. Vaikka itse jätän kotityöt ja pyykkäämiset hiljaisuuden ulko puolelle, niin saattaa minunkin asunnosta joskus kuulua jotain ääntä joskus satunnaisesti, niin en silloin toivo naapuria heti valittamaan.
 
"vieras"
Jaa, no ei 1 + 1/2 vuoteeen tällä touhulla ole tullut valitusta...?
Se viittuntunut naapuri ehkä kerää juuri niitä nimiä paperiin että sinut saadaan ulos.
Meillä meni liki kolme vuotta ennenkuin oltiin saatu kerättyä perusteet että saatiin häädettyä yksi perhe tästä ulos.
Ja ei ole edes vuokrasunto vaan omistus,mutta joutuivat pakko myymään sen.
 
a-p
[QUOTE="vieras";24027168]Se viittuntunut naapuri ehkä kerää juuri niitä nimiä paperiin että sinut saadaan ulos.
Meillä meni liki kolme vuotta ennenkuin oltiin saatu kerättyä perusteet että saatiin häädettyä yksi perhe tästä ulos.
Ja ei ole edes vuokrasunto vaan omistus,mutta joutuivat pakko myymään sen.[/QUOTE]

tuskinpa :) no kerropa siitä perheestä nyt sitten, mitä he tekivät väärin?
 
"vieras"
Meidän talossa, tai siis tässä rapussa, ei saa mennä suihkuunkaan enää iltakymmenen jälkeen. Joskus olen joutunut menemään, kun olen ollut korkeassa kuumeessa ja sitten kuume on laskenut ja olen ollut hiestä märkä. Heti on alkanut vihaiset jyskytykset naapurista : / Muutama sellainen ihminen asuu tässä meidän naapureina, joiden elämäntehtävä tuntuu olevan toisten asukkaiden tekemisten kyttääminen...
 
"xXx"
Ompas ap:lla tosi kettumainen asenne. Tietää että todennäköisesti häiritsee kanssa-asujiaan, mutta tahalleen riskaa kun joku pikkukersa "mut kun mä haluun". On toisaalta sitä mieltä että kuka kerrostalossa asuu, kestäköön tietyt asiat, mutta toihan menee jo ihan häirinnän puolelle.

Toivottavasti tosiaan saat joku päivä ansaitsemasi naapurit, jotka nyt sattuu vaikka huudattamaan musiikkia aamuseittemästä lähtien asenteella "olen aamuihminen". Tai otetaan "laillisempi" esimerkki, naapuri aloittaa pari kuukautta kestävän remontin ja aloittaa porauksen välittömästi hiljaisuuden jälkeen. Todennäköisesti ap vetäis herneet nenukkaan, sillä pitäähän hänen saada nukkua kun on yön pessyt pyykkiä...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24027153]Hyvin nopeasti tulee häätö tuolla touhulla.[/QUOTE]

on pesty aina kerrostalossa asuessa milloin vaan. en tietysti yleisesti ottaen pyöritä konetta päivittäin. ja niin olen kuullut muidenkin pesevän. jo on ihmisillä ongelmat.
 
En metelöi hiljasuus aikana. Joskus pakosta oon pannu pyykkikoneen pyörimään etuajassa mut silleen että linkous menee sallitulle ajalle. Meille ei yläkerran kone kuulu kun vessaan jotenkin lingotessa, eli eikai se meijän alakertaan kuulu pahemmin.
Yläkerrassa asuu sellasia kuin ap, jotka eivät kunnioita sääntöjä ja elävät kuten tahtovat. Saattaa esim vasaranpauke alkaa klo 01.30 yhtäkkiä. Ja oli äänen aihe mikä tahansa niin tahallaan ei muita häiritä.
 
"Pomm"
Meillä pyritään siihen että hiljaisuusaikana ollaan "ihmisiksi" ja annetaan naapureille rauha.

Pyykkikoneen laitan päälle mieluiten vasta 9-10 aikaan aamulla ja illalla niin että viimeistään klo 21 kone olisi pessyt. Imuroin päivällä.

Mielestäni se on huonoa käytöstä jos tietoisesti ja tahallaan mölyää juuri sinä rajattuna aikana joka on tarkoitettu olla hiljaa.

Ymmärrän kyllä jos silloin tällöin käy vaikka suihkussa klo 22 jälkeen tai imuroi jotain jos vaikka jokin hajonnut lattialle tms. mutta suursiivousta en ymmärrä.
 
No siksihän talon säännöt on laadittu, että kaikki niitä noudattais...eli miksi haluat tehdä toisin, koska ei mikään pakko??? Meillä lapset herää ennen 06 sille ei mahda mitään, mut ei ne mitään "patterin hakkaamisleikkejä" siihen aikaan saa leikkiä.
 
"jonna"
Tätä tää nykyään on - ollaan niin itsekäitä ja itsekeskeisiä. Ap varmaan nukkuu kuin tukki sen yön mitä nukkuu. Kaikki ei ole niin onnekaita unen lahjojen suhteen. Mutta mitäpä muita ajatella kun on vaan oma napa.

AP mitä jos kaikki toimisivat kuten sinä, eivätkä välittäisi säännöistä? Mäkin saa ottaa teitin pihasta lapselleni sinun lapsen pyörä - saahan sitä lainata? Ja aamulla aloitan 4 aikaan remontit kun olen aamuihminen. Tosi kiva kun saa rempan aloitettu ennen töihinmenoa. Ei kun iskuporakone laulamaan betoniseinään.

Miks tällästä joku ees kysyy? Onko todellisuuden taju hämärtynyt nykymaailmassa niin pahasti ettei tajua miks hiljaisuus on säädetty?
 
vaikea
Taas on jäännyt kasvatus kesken. Joku räkänokka teini vois kysyä noin tyhmää - ei aikuinen tiedotava ihminen. Mutta pahoin pelkään että kyse on ihan aikuisesta ihmisestä jolla on vaan älliä normaalia vähemmän. Varmaan osaa päälleen legginssit laittaa ja muut muotivermeet mut oikeasta elämästä ymmärrys kaukana.
 
"vieras"
Riippuu talosta ja asunnosta. MOnessa asunnossa en ole pessyt, mutta täällä voisin. Pääty asunto, ei alakerran naapureia. Eli vain yksi yläkerran naapuri, jolle voisi kuulua. Yläpuolen pyykinpesu ei kuulu häiritsevästi meille, sillä lisäksi makuuhuoneet eivät ole kylpyhuoneen vierssä. Alhaalta ylös kuuluu yleensä vielä huonommin kuin toiseen suuntaan. Joten täällä voisin pestä, kun tuskin kuuluu.

Mutta sellaisessa talossa, jossa kuuluu paremmin, en todellakaan pesisi yöllä, jos ei olisi jotain ihan pakottavaa tarvetta.
 

Yhteistyössä