Te joita muut (varsinkin miehet) pitävät erityisen kauniina, kuinka pärjäätte?

• Viestiketjun aloittaja Fiuli
  • Ensimmäinen viesti
Tuijoteltava
Huomiota saan ja jopa omat naispuoliset kaverit ovat tunnustaneet kadehtivansa vartaloani. Kävelin eräänä iltana kaverin kanssa kaupungilla ja kaveri totesi, että vitsi kun nuo kaikki kääntyy sinua katsomaan. Olin toki laittautunut, mutta en koe että minun pitäisi alkaa tämän takia kulkea collegehousuissa ja liian isoissa t-paidoissa. En kulje mitenkään tyrkysti, samat reaktiot tulee jos on vaikka ne farkut jalassa ja istuva paita, sillä vartaloni malli sattuu olemaan hoikka mutta kuitenkin muodokas, joita ei eräitten kommenttien mukaan näe edes joka päivä. Eräs mies tunnusti jälkeenpäin, ettei olisi itse tullut "noin hyvännäköiselle" naiselle edes juttelemaan, kun olisi ajatellut saavansa pakit.

Minua ei häiritse huomionsaamisessa mikään, ellei sitä tuputeta törkeästi ja röyhkeästi. Minua häiritsee se, että jotkut pitävät minua ylimielisenä siksi, että kuvittelevat minun pitävän itseäni jotenkin tosi hyvännäköisenä. Itse näen omassa vartalossani päällimmäisenä virheet, joita ei muut huomaa ja valokuvia itsestäni katsoen ihmettelen välillä, miten ne minun näkemäni häiritsevät makkarat mahassa eivät kuvassa näy ollenkaan.....

Tuijoteltava
Onhan se joittenkin mielestä tyrkkyä, jos muodokas ihminen pukee päälleen topin ja minihameen. Jos naisella on suora vyötärö eikä rintoja, niin ei hän tietenkään näytä niin silmäänpistävältä kuin vaikka kaltaiseni, jolla takapuolta on vähän liikaakin (hyvän muotoinen joo, mutta kaikki rasvani taitaa olla siellä) ja rinnatkin on isommat kuin b-kuppiset. Mielestäni naisella on oikeus pukeutua kuitenkin kuten muutkin, eikä tarvitse kaapua vetää ylleen muotoja piilotellakseen. Itse kyllä nautinkin siitä, että voin verhota hoikan runkoni pintaamyöten meneviin vaatteisiin, telttamaiset asut eivät tunnu mukavilta.

Fiuli
Koitapa fiuli hylätä tuo farkut ja t-paita lookki ja vaida tyylisi klassiemmaksi ja tyylikkäämmäksi. Tällä tavoin saat tyyliä ja arvokkuutta ja saat vähemmän tuollaisia halpamaisia huh mikä nainen -kommentteja. Sen sijaan sinua huomioidaan positiivisesti: hymyillään (ei irstaasti), ollaan kohteliaita, avataan ovia jne. Tällaiset kohteliaisuudet täytyy tietysti osata ottaa vastaan. Harvemmin todella tyylikkäitä ja selvästi arvonsa tuntevia naisia alistetaan tuollaisilla ikäväksi koetuilla kommenteilla.

Kerrot ettet ole erityisen kaunis, siispä kyse on jostain muusta jota kehosi viestii. Ota arvokkaampi asenne ja sen myötä opit myös arvostamaan sinuun kohdistuvaa positiivista huomiota. Ja se huomio ei lopu rupsahtamiseen, jos kannat itsesi kauniisti vanhempanakin.
höpöhöpö! ei että toisen pitäs oma tyyli vaihtaa sen takia että joku on irstas? jos mä rakastan farkkuja ja t-paitoja nii pidän sellasia. Ja sanoin että en ole erityisen kaunis mutta TIEDÄN olevani nätti kun laittaudun. Eli arvostan huomiota mutta en irstasta huomiota/liiallista huomiota. Ja kehoni ei viesti mitään, olen itsevarma nainen. Kelpaan itselleni tälläisenä. En vain pidä liiasta huomiosta.

Aika asiaton kirjoitus, kun sanakaan ei pitänyt paikkaansa. ruvetaan nyt tässä etsimään musta vikaa :D

"Ciara"
Koitapa fiuli hylätä tuo farkut ja t-paita lookki ja vaida tyylisi klassiemmaksi ja tyylikkäämmäksi. Tällä tavoin saat tyyliä ja arvokkuutta ja saat vähemmän tuollaisia halpamaisia huh mikä nainen -kommentteja. Sen sijaan sinua huomioidaan positiivisesti: hymyillään (ei irstaasti), ollaan kohteliaita, avataan ovia jne. Tällaiset kohteliaisuudet täytyy tietysti osata ottaa vastaan. Harvemmin todella tyylikkäitä ja selvästi arvonsa tuntevia naisia alistetaan tuollaisilla ikäväksi koetuilla kommenteilla.

Kerrot ettet ole erityisen kaunis, siispä kyse on jostain muusta jota kehosi viestii. Ota arvokkaampi asenne ja sen myötä opit myös arvostamaan sinuun kohdistuvaa positiivista huomiota. Ja se huomio ei lopu rupsahtamiseen, jos kannat itsesi kauniisti vanhempanakin.
"harvemmin todella tyylikkäitä ja selvästi arvonsa tuntevia naisia alistetaan tuollaisilla ikäväksi koetuilla kommenteilla" JA HÖPÖHÖPÖ! itse olen todella tyylikäs ja ap:n tapaan koen olevani sievä mutta en mikään erityinen, tavallinen tyylikäs nainen. Silti saan myös osakseni tälläistä kohtelua. Tuo oli todella todella tökerö kommentti. Niin ja btw Istuvat farkut ja t paita + korkokengät ovat erittäin tyylikäs ja yksinkertainen asu, ei huorahtava.

Fiuli
Et pysty muuttamaan muiden käytöstä, joten muuta omaa asennettasi. Mä olen oppinut ignoraamaan huomionosoitukset tai lähestyminen on niin tunkeilevaa, ettei sitä pysty ignoraamaan niin ilmoittanut kohteliaasti mutta tiukasti, että ei kiinnosta. Mitään kyylääjiä en edes huomaa, katsokoot.
Miehelläni on terve itsetunto ja kokee minulle osoitetun positiivisen huomion pelkästään imartelevana myös itselleen (tulipa yksi mies kerran ihan vilpittömästi onnittelemaan miestäni hyvästä saaliista :) ulkomailla tietysti...). Meillä on luottamus kohdallaan, mun mielestä on kamalaa, että teidän miehet ei luota siihen, että ette petä, vaikka tilauuksia tulisi kuinka!

(Mä en myöskään ole mielestäni mitenkään erityisen ihana, mutta ihan nätti ja hyväkroppainen. Mä kyllä käytän myös mekkoja ja hameita ja muuta naisellista, mutten koskaan hutsahtavia vaatteita.)
Mä kanssa olen hyväkroppanen. Käytän mekkoja ja hameita ja olen myös naisellinen mutta ikinä en oo halvan näkönen. Mies kyllä luottaa muhun, mutta baarissa monet miehet tulee ja läpsäsee pyllylle, siitä se ei tykkää..

"jaa"
Täällä saa vaan valittaa ja kertoa kuinka hyvännäköinen, ja heti jos joku koittaa auttaa esim. pukeutumisvinkeillä, apu teilataan törkeänä. :D Selvä. Kieriskelkää nyt vain sitten siinä "itsesäälissänne" ja kertokaa lisää tarinoita, kuinka kerrankin miehet tuli kehumaan aviomiestänne hyvästä saaliista ja palvoivat maata jalkojenne alla vaikka olitte ilman meikkiä jne. totta kai.

Joskus tuollainen huomio kolahtaa omallekin kohdalle. Harvoin tosin, joten ihan samoissa merkeissä en kylillä kulje. Olen ihan tavallisen näköinen (isäntä kehuu kyllä kauniiksi, mutta se taitaa tuijotella mua vaaleanpunaisten lasien läpi), mutta silti joskus tulee kommenttia varsinkin noilta vanhemmilta miehiltä. Viimeksi tässä eräänä päivänä, kun olin menossa lähikauppaan, puhuin samalla puhelimessa ja päälläni oli pohjepituinen hame ja toppi. Siinä edelleni kääntyi vanhempi mies, huomasi minut, pyörähti ja jäi katsomaan. Käveli sitten ovelle, avasi sen ja tuumasi, että kauniille naiselle pitää avata ovi. Nyökkäsin kiitokseksi ja kävelin sisään, jolloin kuulin hänen vielä tuumaavan, että tuollaisenko saisi elävänä pulloon :D Mua se suunnattomasti huvitti, naurahdin ja puhelimessa kysyttiin, että mikä naurattaa. Lupasin kertoa myöhemmin :D

Viimeksi muokattu:
"tavis"
hei, te kaikki hyvännäköiset mutta turhautuneet naiset! muuttakaa johonkin muslimimaahan, siellä saatte kulkea aivan rauhassa isojen kaapujenne suojissa. kukaan ei tuijota eikä kiinnitä teihin mitään huomiota..

"Vipe"
[QUOTE="miet";24131881]Juuri näin. Ja kyllä sitä huomioo vielä välillä heruu kun vähän jaksaa panostaa. Nykyään sitä vaan ei enää hinkua - mäkin uskottelin nuorena ap:n tapaan että kuljen ihan "ei-provosoivissa" vaateissa... mutta todellisuus oli toista, en vaan kunnolla ees itselleni kehdannut sanoa niin.

Naatiskele, ei se ikuisuutta jatku loppuviimein. Jollet siis itse sparraa asiaa. Ja jos niin häiritsee niin jätä ittes laittamatta ja meikkaamatta ja hommaa suht värittömiä vaatteita. Niillä hukkuu hyvin massaan ja pääsee piiloon[/QUOTE]

Näin se menee. Neljänkympin jälkeen on saanut olla rauhassa.

"vieras"
tuollainen käytös on takuulla aika harvinaista, koska minulla on laaja tuttavapiiri, myös kansainvälisesti, enkä koskaan ole kuullut että yhdenkään kaunniin ystäväni olisi pitänyt sietää moista käytöstä. Olisko kyse kuitenkin ihan pikkasen omakehusta, pistäpä kuva niin arvostellaan ja annetaan vinkkejä mistä on kyse.

sgfdhh
Kyllä muakin katsellaan ja paljon tullaan kehumaan/kommentoimaan, mutta ei mulle kyllä kukaan ehdottele mitään. yleensä en ole huomaavinanikaan..ja paljon tulee kehuja myös vanhemmilta naisilta, mikä on mielestäni hyvin suloista.
Se mikä mua ärsyttää on, että ihmiset ovat sanoneet että pitivät minua ylimielisenä, eivätkä voineet uskoa kuinka "päässä liikkukin jotain". Eli se peruskäsitys kauniit on vähän tyhmii.
Mun mies on sanonut että on vaan ylpee musta, ja sanookin aina kaupoille lähtiessä että hänen täytyy laittautua kun taas kaikki kyylää:). Eli nautitaan vaan siitä mitä meille on annettu!!

[QUOTE="jaa";24134981]Täällä saa vaan valittaa ja kertoa kuinka hyvännäköinen, ja heti jos joku koittaa auttaa esim. pukeutumisvinkeillä, apu teilataan törkeänä. :D Selvä. Kieriskelkää nyt vain sitten siinä "itsesäälissänne" ja kertokaa lisää tarinoita, kuinka kerrankin miehet tuli kehumaan aviomiestänne hyvästä saaliista ja palvoivat maata jalkojenne alla vaikka olitte ilman meikkiä jne. totta kai.[/QUOTE]

Ajattelin ensin että en kirjoita tähän ketjuun mitään koska en jaksa väitellä. Itse saan myös huomiota ja paljon. Tähän mun on sanottava, että se on törkeää antaa pukeutumisvinkkejä jos henkilö osaa pukeutua. Miksi neuvoa ihmistä joka pukeutuu kauniisti?

Fiuli
[QUOTE="vieras";24135386]tuollainen käytös on takuulla aika harvinaista, koska minulla on laaja tuttavapiiri, myös kansainvälisesti, enkä koskaan ole kuullut että yhdenkään kaunniin ystäväni olisi pitänyt sietää moista käytöstä. Olisko kyse kuitenkin ihan pikkasen omakehusta, pistäpä kuva niin arvostellaan ja annetaan vinkkejä mistä on kyse.[/QUOTE]

Harmi kun olet vieras olisin voinut laittaa kuvaa kehiin yksityisellä. Sinun kommenttisi on kylläkin aika negatiivinen.

Tuota noin, vieläkin, 44-vuotiaana, omasta mielestä jo hieman "rupsahtaneenakin" kerään katseita. Ihan sama mitä on päällä, miten hiukset on, meikkiä käytän yleensäkin tosi harvoin.... Nuorempana toki enemmän, mutta vieläkin! Ehdotuksia tuli joskus, ei enää. Tosin taitaa omalla asenteellakin olla tuohon vaikutusta, mulla on kuulemma katse, joka vois vaikka tappaa, ja sen kun kohdistan vähänkin epäilyttäviin (siis sellaisiin, joiden saatan kuvitella alkaa ehdottaa), niin johan on loppuneet, ainakin melkein. Mäkään en ole koskaan tuosta tykännyt, mutta kun en sille mitään voi, niin olen sopeutunut.
Oma mieskin kerää katseita, joten tasavertainen pari ollaan siinä suhteessa.
Kroppa ei ole ihan timmikään nyt, naama omasta mielestä ihan ok, vaan ei mitenkään erityisen kaunis, mikä sitten liekään syy tähän, en tiedä. Tsemppiä vaan, opetelkaa olemaan huomioimatta tuo, kyllä se siitä! :D

Yhteistyössä