te,joille syntynyt viides, kuudes jne niin....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu onniteltukin on, mut jotkut on sit selän takana(oma mutsikin)"kauhistelleet" :mitenkähän se jaksaa ne hoitaa, kun edellinenkin on niin pieni.-3 nuorinta tulee olemaan sit 0, 1 ja 2vuotiaita...
Joissakin sukutapaamisissa on v-ltu uskonnon vaihdosta ja "ettekö käytä kortsuja yms.lmuuta ehkäisyyn liittyvää lennokasta... Ihan oma valinta tämä monen lapsen laadinta on ollut...

On joku onnitellut, joku kauhistellut... joku sanonut suoraan, että eikö tuo ois jo riittänyt ja jotain siitä, että montako "vahinkoa" voi yhdelle parille sattua... ja siitä, että pitääkö meille ostaa joululahjaksi tukkupakkaus niitä varmuusvälineitä, jos meillä ei itse riitä rahat tai älli niiden ostamiseen jne. jne.

Minusta edellinen kerta oli aika jees... mie en kertonut kellekkään, ennenkuin itse joku kysyi / asian totesi.

Suurin osa on onnitellut, kauhistelut on säästetty suurimmaksi osaksi takanapäin puhuttaviksi :)
Vain hyville ystäville olen kertonut heti, varsinkin nyt seitsemännestä annoin ihmisten huomata itse. Takana kolme keskenmenoa, joten ei niin tehnyt mieli alussa hehkuttaa..
Nyt, kun tämä kauan odotettu vauva vihdoin syntyi, ollaan kyllä saatu paljon onnitteluja.

meillä on siis kaksospojat3v tyttö1v ja tyttö ja poika syntyvät maaliskuussa on mulle joku tuntematon tullut ja sanonut kuinkas niitä noin paljon tulee! mut läheiset ono vaan onnitelleet

Meillä on kuusi lasta. Ystävät ovat onnitelleet täydestä sydämestään, osa tietenkin pienen vitsailun saattelemana mutta tietäen että emme pahastu. :) Sukulaiset (mukaan lukien isovanhemmat) ovat kauhistelleet, päivitelleet, ei onnitteluja. Olisi pitänyt älytä lastenteko lopettaa kahteen kun kerran tytön ja pojan peräkkäin saimme. :( Emme oikein ymmärrä sukulaisten asennetta, sillä koskaan emme ole tarvinneet keneltäkään apua tms. pyytää. Kertaakaan lapset eivät ole hoidossa esim. isovanhemmillaan. Kylässä käydään puolin ja tosin n. kerran 1-2kk (asuvat eri paikkakunnalla). Uudesta raskaudesta ystävät ovat yleensä kuulleet aika pian, sukulaiset ovat saaneet tietää sitten kun ovat asian itse tajunneet (näin olemme tehneet vain itseämme mielipahalta suojellaksemme).

Alkuperäinen kirjoittaja triplaäiti:
meillä on siis kaksospojat3v tyttö1v ja tyttö ja poika syntyvät maaliskuussa on mulle joku tuntematon tullut ja sanonut kuinkas niitä noin paljon tulee! mut läheiset ono vaan onnitelleet

Teilläpä on sitten vilsekettä ;)
Meillä jo yks mun serkku oli toisen lapsen kohdalla ihmetellyt oonko uskontoa vaihtanut ku syntyi 1v2kk ensimmäisen jälkeen.

Yhteistyössä