Te, joilla useampi lapsi! Kysymys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon miettiny tätä samaa vaikka meillä lapset on vasta 9 kk ja 1v9kk :D oon pienemmän kanssa käyny yksin vaunulenkeillä (joo ihan ku se tajuais että se on laatuaikaa, ehkä se on sitä enemmän mulle :D ) Isomman kanssa käyty kerhossa missä on enemmän hänen ikäsiään. Lisäks tavataan kavereita ja aina se tulee mukaan jonka ikäisiä lapsia on tulossa myös paikalle. TUlevaisuudessa olis tarkotus mennä tuon isomman kanssa äiti-lapsi jumppaan mikä on hänen ikäiselleen tarkotettu. Eihän nuo tosiaan tajua vielä sitä "erityisaikaa" mutta on se mustaki kiva aina välillä keskittyä vain siihen toiseen. Mies harvemmin tota vauvaa ottaa mihinkään jos mä en oo mukana mutta isomman kanssa käyvät yhdessä asioilla ja kaupassa ym :) Pieniä juttuja mutta kyllä mä ajattelin molempien kanssa tulevaisuudessakin viettää erikseen aikaa. Ovat vielä tyttö ja poika niin erilaiset intressitkin varmasti on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Lapset 2 ja 1v, en vietä erillistä aikaa heidän kanssaan, hieman hankala toteuttaa ehkäpä tämän ikäisillä.

Miten muka? :ashamed:

? Kun vaan on, kai minä tilanteeni parhaiten vielä tunnen...

Ok, eli hankala toteuttaa teidän tilanteenne takia, eikä lasten iän takia kuten ymmärsin.

Lasten ikä vaikuttaa kyllä asiaan myös, kuten sanoin. Meidän tilanteessamme.
Sana "ehkäpä" kyseenalaistaa tämän muissa perheissä. Mutta voihan sitä jokainen kokeilla tehdä lapset pienellä ikäerolla ja kertoa miten ne kaksi ekaa vuotta sujuu... Odotettavissa tässä taloudessa helpotusta kun lapset kasvaa :)

Lisättäköön että hyvä kun saan pakollisen arjen pyöritettyä. Lapset vielä syötettäviä, vaipoissa, täysin autettavia pukemisessa, passattavia, toisella kova uhma. Tungenko toisen komeroon kesken päivän ja otan toiselle kahdenkeskistä aikaa? Viikonloppuna en todellakaan jaksa kuin yrittää levätä ja hoitaa molempien lapsien virikkeet samalla oven avauksella, eli edelleen lapset tulevat yhtäaikaa mukana.

Lisättäköön että hyvä kun saan pakollisen arjen pyöritettyä. Lapset vielä syötettäviä, vaipoissa, täysin autettavia pukemisessa, passattavia, toisella kova uhma. Tungenko toisen komeroon kesken päivän ja otan toiselle kahdenkeskistä aikaa? Viikonloppuna en todellakaan jaksa kuin yrittää levätä ja hoitaa molempien lapsien virikkeet samalla oven avauksella, eli edelleen lapset tulevat yhtäaikaa mukana.
Olet siis yh? Isovanhemmat?

Lapset 6 ja vajaa 4 ja kyllä vietän erikoisaikaa kummankin kanssa. Esikoisen ollessa eskarissa on aikaa kuopuksen kanssa ja esikoisen kanssa askarrellaan tai jutellaan muuten vaan. Mummulla on kans tapana ottaa lapset vuorotellen yökylään silloin tällöin niin silloin sitten on aina aikaa olla ihan kaksien ja viettää tyttöjen iltaa. Lakataan kynsiä, saunotaan, katsotaan leffaa yms.

mulla kaksi lasta, 1v & 3v, ja todella vähälle jää valitettavasti tuon isomman lapsen oma aika äidin kanssa. hän on iloinen jopa niistä muutamista kerroista kun olen yksin päässyt häntä päiväkotiin viemään. pitää todella panostaa tähän nyt kun pienempi jo vähän kasvanut ja pärjäisi erossa äidistä hetken, jos vain löytäisi hälle jonkun hoitajan välillä!

Meillä lapset 4v 2v ja 1v. Esikoisen kans vietetään laatuaikaa joka päivä kun kaks nuorempaa nukkuvat. Joskus otan kauppaan keskimmäisen mukaan, mutta täytyy sanoa, että hän tässä vähimmälle huomiolle taitaa jäähä :/ Kuopus osaa kyllä vaatia huomiota, mutta keskimmäinen on kiltein ja rauhallisin, niin siksiki jää vähemmälle huomiolle.. Pitää keksiä jotain...

Meillä 1v ja 3v.
Vuosikkaan kanssa tulee vietettyä kaksin aikaa kun isompi kerhossa ja isä käyttää isompaa satutunnilla.. mutta nyt huomaan että itse vietän vähemmän isomman kanssa kahden aikaa.. täytyypä muuttaa tilannetta. :)

No meillä nuorempi on vasta 7kk ja vanhempi 3v, mutta oon koittanut välillä päästä vanhemman kanssa kahden käymään pyörällä vaikka isommassa kaupassa (poiketaan noilla reissuilla yleensä Punnitse ja Säästässä hakemassa suklaarusinoita :p ) tai puistoilemaan ilman pienempää.
Pienempi ei vielä sinällään mitään "spesiaalia" kaipaa.

Tuo mies käy myös esikoisen kanssa uimassa, puistoilemassa jne kahdestaan,

Verottaahan tuon vauvojen hoitaminen esikoisen ja mun entisestä yhteisestä ajasta aika paljon.
Välillä päästään käymään kaksistaan esim kaupassa,mutta tuo turhautunut isosisko ei osaa ottaa iloa irti niistä hetkistä.Kiukuttelee minkä ehtii.

Mutta luulisi että 2v jo jaksaisi osallistua satuhetkeen,tai muihin "isojen lapsien" askareisiin.Etää siis yhdessä oleminen ei siis sillä tavalla ole mitenkään toiselta pois,kun tuon ikäisten kanssa voi tehdä samoja juttuja.

Ihan liian harvoin. Tässä tänäsyksynä oli kiva esim. käyttää 12v poika hammaslääkärissä ja sen jälkeen kaupoilla sekä syömässä, vain minä, poika ja vauva.

Vielä kun joskus ehtisi pienemmän pojankin kanssa kaksin tai kolmisin jonnekin. Esikoinen ja tyttö ottavat kyllä osansa ja tytön kanssa paljon ollaankin, kun pojat ovat koulussa. Vauvan kanssa taasen käyn kerta viikkoon vauvauinnissa, joten jotain omaa kivaa hänenkin kanssaan.

Olet siis yh? Isovanhemmat?

Lasten isovanhemmat ovat nuoria työssäkäyviä, eivätkä jouda meidän lapsiperheenarkea sieltäkäsin helpottamaan, heillä myös omat lapset jotka ovat vielä koululaisia. Toiset asuvat taas aivan turhan kaukana. Mutta tietysti saadaan heiltä sillointällöin lastenhoitoapua, ollaan ne vähät kerrat käytetty miehen kanssa "itsekkäästi" kahdestaan. :)

On minulla mies, hän käy töissä ja tekee välillä pitkääkin päivää :) Arkena mulla ei kuitenkaan ole juuri minkäänlaista mahdollisuutta vaikkapa lähteä toisen kanssa kerhoon ja jättää toinen kotiin tai kodinkaan sisällä toteuttaa mitään kahtiajakoa. Illat on sellaista aikaa, ettei täälläpäin oikein keksi pimeällä touhuttavaakaan näin pienten kanssa.

Viikonloput on tähän asti ajateltu kummankin lapsen etua, molempien mahdollisuutta päästä käymään jossain. Eli menot tehdään koko perhe yhdessä. Se kun on ainoa mahdollisuutemme vaikka lähteä uimaan tai vaikka edes kirjastoon tuo pe-su välinen aika. Tämä ei ole mitään valitusta vaikka siltä kuullostaa :D Aikansa kutakin....

No tyyliin joskus ja jouluna otan jonkun noista pelkästään mukaan kauppareissulle tms.

On yritetty silleenkin, että 1 tai 2 menee esim. papalle yökylään, ja toisinpäin 1 tai 2 jää kotiin ja sitten on kummassakin päässä sitä laatuaikaa pienemmälle porukalle tai yhdelle.

Tosiasiassa se homma menee aina ihan reisille, niin sanotusti.

Täällä huutaa jääneet/jäänyt, ja yökylässä sitten siellä oleva(t). Noilla vaan tuppaa olemaan ne välit niin tiiviit, että se laatuaikakin menee ihan hukkaan kun ne siskot puuttuu.

Yritetään lukea fiiliksiä ja tilanteita, että milloin joku mahdollisesti kaipaa sitä ihan omaa aika äidin, isän tai vaikka mummun tai papan kanssa, mutta vähän nihkeetä tuntuu olevan.

Mun pitäisi myös keksiä jotain erityispuuhaa 3v pojan kanssa. Tuntuu siltä, että jää nyt vähemmälle huomiolle. Kuopus on siis vähän vajaa 2kk. Mies on nyt ollut viikot työreissussa, joten kolmestaan ollaan kotona oltu. No, pian loppuu miehen reissaaminen, jos sitten jäisi esikoiselle enemmän aikaa. :/

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
(poiketaan noilla reissuilla yleensä Punnitse ja Säästässä hakemassa suklaarusinoita :p )

Mikä toi on? :D

Punnitse ja Säästä on tollanen ekopiipertäjien pulju missä on irtomyynnissä pähkinöitä, suklaanameja, kuivahedelmiä jne. Siellä voi myös käydä täyttämässä tyhjiä saippuapurkkejaan erimoisilla saippuoilla (käsisaippualla, pyykinpesuaineella jne). Kaikkee tollasta sälää myynnissä. Mä rakasta käydä hakeen suklaissia nhedelmiä ja pähkinöitä ja pyykinpesuaine on musta hyvää =)

Ei vaan näytä olevan Turussa liikettä.
http://www.punnitsejasaasta.fi/Myym%E4l%E4t/Muut%20liikkeet

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Punnitse ja Säästä ja suklaarusinat taitaaki olla esikoisen kanssa seuraava fieldtrip :D Kiitti vinkistä :D

Kannattaa poiketa :wave:

Meillä toi on jo melkeen rutiinia :D Onneks ei turhan usein kaupassa kuitenkaan käydä ettei mee ihan hunningolle karkkipäivä periaatteet :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Punnitse ja Säästä on tollanen ekopiipertäjien pulju missä on irtomyynnissä pähkinöitä, suklaanameja, kuivahedelmiä jne. Siellä voi myös käydä täyttämässä tyhjiä saippuapurkkejaan erimoisilla saippuoilla (käsisaippualla, pyykinpesuaineella jne). Kaikkee tollasta sälää myynnissä. Mä rakasta käydä hakeen suklaissia nhedelmiä ja pähkinöitä ja pyykinpesuaine on musta hyvää =)

Ei vaan näytä olevan Turussa liikettä.
http://www.punnitsejasaasta.fi/Myym%E4l%E4t/Muut%20liikkeet

Huutava vääryys, ettei meilläpäin oo tuollaista |O :'(
Se olis niin mun paikka :heart:

Vähemmän mitään suunniteltua. Jotain tietty, siis monesti meen mielummin kauppaan vain esikoisen kanssa, ja jätän tilloset kotiin. Ja kaupungille taas saatan ottaa nuorimman, ja jätän kaksi vanhinta kotiin. Ja jätkä taas käy sitten miehen kanssa omilla reissuillaan. Mutta ei juuri koskaan mitään kovin erityistä, ainakaan mun mielestä, voi olla että lapset varmaan kokee ne erilailla. Ett vaikka mä tavallaan pakon edessä jätän toiset kotiin (kun tiedän ettei ne jaksa olla paikoillaan tai on uniaika tms) neiti varmaan on iloinen päästessään yksin mun kanssa.