Te, joilla syntyneet lapset melkein samoihin aikoin (eri vuonna vain), pidättekö synttärit miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MinnaV:
Ollaan pidetty yhdessä ja erikseen, esim marraskuussa syntyneillä on vaan 2 vuotta ikäeroa, sitten meillä on myös pidetty nimpparit ja synttärit samalla, muutenhan se olis meillä yhtä juhlaa :D Kaverikutsut on aina vaan sille yhdelle lapselle ja hänen kavereilleen, mutt sukulaiset siis voivat juhlia useampaa yhdessä.

Meillä kanssa näin. Ja 2 vuotta ikäerona täälläkin.

meillä on tytöillä ikäeroa 2 viikkoa vaille 5 vuotta. sukulaisjuhlat järjestetään siinä puolivälissä eli kun kakkosen oikeista synttäreistä on kulunut viikko ja ykkösen oikeisiin synttäreihin on viikko. ykkönen sit pitää koulukavereilleen juhlat oikeaan synttäriaikaan joihin kakkonen osallistuu hyvillä mielin.

meillä tytöillä 1v 10 pvää ikäeroa ja ollaan pidetty yhtäaikaa tähän asti ja eiköhän seuraavatkin syntskyt mene siinä samassa... pitää kattoo sit ku rupeevat kavereita pyytämään et pidänkö sit molempien kavereille erikseen juhlat ellei niillä ole sit samat kaverit :D tänä vuonna meillä juhlitaan 4v ja 5 syntskyjä :D

Meillä siskon poika synt. 1.12 ja mein poika 21.11 niin aattelin että pidettäis samassa, hullua olis sitten samat heput tulla ensin toiseen paikkaan ja viikon päästä toiseen paikkaan.

meidän pojat on syntyneet syyskuussa,elokuussa ja kaksi marraskuussa. Tänä vuonna olis kuopuksen ekat synttärit 1-v =)
Aiomme pitää esikoisen 6-v synttärit ja kuopuksen 1-v:t samaan aikaan, muuten olis vain kuukausi juhlilla väliä. Todennäköisesti valkataan juhlapäivä jostain siitä väliltä.
Ja tietty marraskuussa on yhet synttärit kahdelle pojalle, heillä tosin on muutenkin vain viikko eroa syntymäpäivissä. Niin ja siis heillä on 2-v ikäeroa. Esikoisella ja kuopuksella on kuukausi vajaa 5 vuotta ikäeroa.
Kaverisynttärit ajattelin sitten aikanaan pitää erikseen. Vielä ei olla kaveripippaloita juuri pidelty :whistle:

kylläpäs kirjoitin sekavasti...

Meidan kahdella nuorimmalla on ikaeroa 2v + 5pv. Ollaan pidetty aina yhteiset synttarit, koska kaveritkin on paljolti yhteisia. Ensi kerralla ajattelin pitaa ne erikseen, silla vanhempi menee kouluun syksylla ja saa luultavasti uusiakin kavereita.

Meidän tytöistä toinen on syntynyt lokakuun lopulla ja toinen joulukuun alussa, ikäeroa vajaa 2v. Varmaan nyt kuopuksen ensimmäiset synttärit vietetään ihan omanaan ja sitten esikoisen 3v kanssa, mutta varmaan sen jälkeen järkätään marraskuun puoleenvaliin yhteiset synttärit.

Ikäeroa 2 viikkoa vaille 5 vuotta ja tähän asti on pidetty sukulaisille ja kummeille yhteiset.Isommalle pidetty erikseen kaverisynttärit.Isompanakin kyllä tehdään näin.

Meidän tytöillä ikäeroa on 2v15pvä. Silleen tehdään, että omat kaverisynttärit ovat syntymäpäiväntienoossa ja väliin jäävänä viikonloppuna yhteiset sukulaissynttärit. Siinä meneekin maaliskuu leppoisasti juhliessa *virn*.

Mun siskolla on 26.4 ja 22.4 syntyneet pojat (5.v ikäerolla) ja niille on aina pidetty yhteiset synttärit. Lisäks vanhempi on vielä pitänyt kavereilleen erikseen kaverisynttärit. Varmaan tuo siskon kuopuskin saa aikanaan pitää kavereilleen omat synttärit, kunhan tuosta vähän vanhenee...

Ei ole vielä ollut synttäreitä samaan aikaan kun kuopus syntyi marraskuussa 2006.
Mutta varmastikkin pidetään molemmilla tytöillä samaan aikaan synttärit.
Tyttö syntynyt 22.11.2003 ja toinen tyttö syntynyt 06.11.2006 eli melkein 3-vuotta ikäeroa.

Ikäeroa 2 vuotta ja 3 vuorokautta. Yhteiset synttärit ollaan tähän mennessä pidetty, yhdet sukulaisille ja toiset piha/hoitokavereille (lapset on nyt 2 ja 4). Mutta kun ikää tulee, pidetään varmaan erikseen tytön kaverisynttärit, pojan kaverisynttärit, ja yksi juhla sukulaisille.
Tyttö ja poika on siis meillä, ja isompana varmaan kaveripiiri tulee olemaan eri.

Minun siskolla ja veljellä on synttärit peräkkäisinä päivinä. ne aina kiros kun pidettiin yhteiset.

Meillä on joulu-tammikuu yhtä juhlaa, ja se joulu ja uus vuosi lisäksi. :laugh: loppu osa vuodesta ollaanki ihan maissa kun ei ole juhlia- pitäs vissiin alkaa juhlimaan niitä nimipäiviä.. ei meillä käy vieraitakaan ku lähinnä juhlissa...

7.12.2006 Kasperi
16.12.2001 Rebekka
24.12. joulu
31.12. uus vuosi
3.1.2005 Santeri
9.1.1980 J
21.1.1982 Mie

Minun ja miehen synttäreitä ei kyllä juhlita ku jos loppuu 5 tai 0...MInun synttäreitä ei oo kyllä juhlittu kertaakaan sinä aikana kun olen mieheni tuntenut. mulla tais olla synttärit viimeksi 15 vuotiaana. no sitä suurempi syy juhlia 30:siä sitte oikein railakkaasti 4,5 vuoden päästä! :laugh:

Niin ja näiden meidän oman porukan juhlien lisäksi käydään 7.1. ja 23.12. miehen veljien kakkuja syömässä. onko se sitte niin kumma ettei minun synttärinä enää kakku maistu? :kieh:

ja saanko vähän purnata.. kun minä en voi käsittää miksi pitää pitää kavereille ja sukulaisille omat juhlat. onko teillä niin paljon sukulaisia ja kavereita ettei ne mahdu samaan aikaan kylään? Meillä on aina aika sama porukka. n. 12 ihmistä ja sitte lisäksi lasten synttäreillä yksi tai kaksi kaveria jotka ei muiden synttäreille tule.

Yhteistyössä