Te, joilla mennyt jostain syystä välit omiin vanhempiin, sisaruksiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maomao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maomao

Aktiivinen jäsen
23.05.2010
4 535
12
38
Kuinka paljon asia on mielessänne? Miten esim. joulut, synttärit, muut juhlapyhät..?

Stressaan taas jo valmiiksi tulevaa joulua :ashamed: Tekis mieli tehdä lasten kanssa jotain ihan muuta tänä vuonna, viime vuonna oltiin ensimmäistä kertaa menemättä minun vanhemmilleni ja aika kova paikka mulle viettää kerrostalojoulua :xmas:

Sitten nämä synttärit.. ja lapset kyselevät koska mentäis mummolaan, vaan eipä mummo ja pappa kaipaa lapsenlapsiaan |O

Surettaa :'(

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei oikeastaan lainkaan ole mielessä.

Mulla on riitävän hyvät syyt siihen etten halua tekemisissä olla, jotta mitä sitä sen enempää sotten pöhkäilemään.

Niin, mullakin lähinnä lasten puolesta surettaa, ettei ole isovanhempia. Kuitenkin niin paljon kyselevät mummoa ja pappaa :'(

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ei oikeastaan lainkaan ole mielessä.

Mulla on riitävän hyvät syyt siihen etten halua tekemisissä olla, jotta mitä sitä sen enempää sotten pöhkäilemään.

Niin, mullakin lähinnä lasten puolesta surettaa, ettei ole isovanhempia. Kuitenkin niin paljon kyselevät mummoa ja pappaa :'(

Mä pohdin asian niin, että ennemmin ei isovanhempia lainkaan, kuin paskat isovanhemmat jotka osin tuotattavat lapsille sellaisia pettymyksiä joita heidän ei tarvitse mielestäni tuntea.

Mun miehellä on totaalisesti välit poikki isäänsä ja veljeensä, aiemmin oli myös äitiinsä, joka nämä kaikki sotkut on aiheuttanut omalla käytöksellään. Siellä ollaan kuitenkin käyty lasta vilauttassa, kun todettiin ettei tämä ihminen miksikään muutu, jauhaa vaan samoja juttuja kirkkain silmin, mutta luottamus on mennyt iäksi.

Musta tuntuu ajatuksena tosi harmilliselta, että välit on huonot ja tietenkin mieskin siitä kärsii, mutta heti kun muistaa mitä kaikkea tässä on saatu niskaan, niin ei paljon muuta voi. Veri ei ole vettä sakeampaa. Ja sitten vaan jatketaan tätä omaa elämää.

Sisarukseen on mennyt välit kolmisen vuotta sitten, aiheutti niin paljon pahaa etten halua nähdä sitä enää ikinä. Eipä paljoa ole mielessä. Toki se aiheuttaa sen, että jättäydyn suosiolla pois sukujuhlista tms missä oltaisiin tekemisissä. Esim nyt kun olen vanhempien luona viikon niin "veljellä" on porttikielto tänne nyt. Onneksi meillä on välimatkaa 600km.

Sama juttu kuin chefillä,sen verran painavat syyt välien katkasemiseen että voin jouluisin vain huokaista helpoituksesta että saa viettää rauhaisaa,ihanaa joulua niinkuin haluaa. Onneksi sain välit lopullisesti poikki ennen lapsen syntymää,hän ei osaa kaivata sellaista mitä ei koskaan oo ollutkaan.
Toki unelma maailmani olisi sellainen että minulla olisi ihanat vanhemmat jotka olisivat ihania isovanhempia,mutta sen verran elämänkouluja on tullut käytyä että oon järjettömän onnellinen ja kiitollinen ihanasta lapsestamme ja onnellisesta avioliitostamme. Se on enemmän kuin ikinä uskalsin toivoa.

mä olen katkaissut välit isääni, ja uskon sen olevan hyväksi perheelleni. Välillä mietin, että isäni kuolee yksinäisenä ja joutuu elämään yksinäisen elämän, mutta se on hänen itse aiheuttamaa. Lapsuudesta on minulle jäänyt niin pahat traumat, että isäni näkeminenkin aiheuttaa minussa ääretöntä vihaa.

Yhteistyössä