Te, joilla mennyt jostain syystä välit omiin vanhempiin, sisaruksiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maomao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maomao

Aktiivinen jäsen
23.05.2010
4 535
12
38
Kuinka paljon asia on mielessänne? Miten esim. joulut, synttärit, muut juhlapyhät..?

Stressaan taas jo valmiiksi tulevaa joulua :ashamed: Tekis mieli tehdä lasten kanssa jotain ihan muuta tänä vuonna, viime vuonna oltiin ensimmäistä kertaa menemättä minun vanhemmilleni ja aika kova paikka mulle viettää kerrostalojoulua :xmas:

Sitten nämä synttärit.. ja lapset kyselevät koska mentäis mummolaan, vaan eipä mummo ja pappa kaipaa lapsenlapsiaan |O

Surettaa :'(

Meillä on tuo tilanne edessäpäin (pahenee koko ajan ja enää yökylään en aio perheineni vanhemmilleni mennä), itsepähän aiheuttavat sen, ettei sinne lapsia haluta viedä. Eläkööt nyt sitten sitä "vapaata" elämää ilman kahleita, juhlikoot ja menkööt miten huvittaa... onneksi toinen mummo korvaa sitten nämä monin verroin.

Mä en ole ollut isääni väleissä puoleen vuoteen (tai oikeasti aika on pidempi, mutta puoli vuotta sitten lakkasin kokonaan soittamasta). Nyt suunnittelen katkaisevani välit äitiinkin... Asia on surullinen ja pelkään että sisarukseni eivät hyväksy päätöstäni. Isäni on alkoholisti, mutta äidin kanssa kanssakäyminen on vaikeaa hänen mielenterveysongelmiensa vuoksi.

Tiedän ettei hän ole näitä ongelmia itselleen aiheuttanut, mutta olen itse saanut kärsiä niistä koko lapsuuteni ja nyt huomasin että äiti puhuu ihan samalla tavalla meidän 3-vuotiaalle! Äiti oli siis meillä yksi päivä kylässä ja leikki lapsen kanssa lastenhuoneessa kun kuulin, että alkoi puhumaan tytölle, että "jos mummoa ei kohta enää ole niin pitää sitten olla reipas tyttö". Itse olen saanut vuosikausia kuunnella noita itsemurhauhkauksia enkä aivan taatusti altista lapsiani niille! :(

Yhteistyössä