Te joilla sisäkissoja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karussa

Aktiivinen jäsen
24.11.2006
5 318
1
36
Yrittääkö kissat karata parvekkeen/takapihan kautta?

Me ollaan muuttamassa uuteen kämppään, tässä vanhassa ollut lasitettu parveke mutta siellä ei ole. :/ Ja meidän kissoja kovasti ulkomaailma kiinnostaa, lasit on pidettävä kiinni jos kissat parvekkeella, muuten hyppäävät alas tai lähtevät parvekkeen kautta naapuriin kylään. :headwall:

Mitä ihmettä mä keksisin siellä uudessa kodissa, vai onko niin ettei auta muu kuin vahtia niitä tai pitää ovi koko ajan kiinni?

Meillä on ollut ja kyllä. Heti kun parvekkeen oven aukasi, niin kissa oli pihalla taikka naapurissa. Kerran katti jopa keksi, että ikkunastakin voi karata. Tosin tämä sama kisuli kyttäs ulko-oven takana, että joku tulee kotiin ja koitti karata siitäkin. Liekkö yritti vihjata ettei viihdy meillä ;)

Kolmanteen muutetaan... Naapuriparvekkeen ja meidän välissä on seinä enkä tiedä pääseekö kaidetta pitkin sinne mutta pelottaa se kaiteelta hyppääminen/tippuminen.

Just sitä oon miettinyt että pystyyköhän siihen kyhäämään jotain verkkoa/muuta joka kuitenkaan ei olis tolkuttoman ruma tai estäis näkemistä ulos. :whistle:

Ihan varmasti pääsee kaidetta pitkin naapurin partsille keikkumaan. Mä asuin aikanaan kerrostalon seitsemännessä kerroksessa ja parvekkeella oli sellainen ohut putkikaide ja toi meidän sekopää kissa heilui sitä putkea pitkin naapurin partsille sekoilemaan aina kun vaan pääsi. Oli tosi noloa käydä naapurin ovikelloa soittamaan että hakisin katin taas kotiin..

Ne kanaverkosta tehdyt suojat ei ole ollenkaan niin pahan näköisiä kun luulis, joten suosittelen kokeilemaan jos taloyhtiö sen vain sallii.

Kissat kun osaa olla sellaisia itsepäisiä pöljäkkeitä, että jos ne ovat karkailuun taipuvaisia niin ihan varmasti karkaavat heti kun silmä välttää.

Valjaissa käytän kissaa ulkona, mut ovenraosta ja partsulta tai no mistä millonki yrittää aina livahtaa yksin reissuilleen. Kerran karkas ikkunasta oli rassukka yön yli karmeessa ukkos (voi sanoa jopa myrskyssä). Juu ei halunnu sen jälkee hetkeen ulos..

Mun yks kissa aikoinaan oli 2kk kadoksissa kun loikkasi alas kolmannen kerroksen ikkunasta. Myöhemmin hävisi kokonaan. :(

En haluais kyllä samaa ja nyt vielä asutaan ihan keskusta-alueella niin auton alle varmaan jäisivät.

Yhteistyössä